Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 675 ggr
[japptravare]
0

Vad tycker ni?

Känner en person med hästar som inte fick komma ut i hagen eller bli ridna (förstår jag) idag för det regnade. jag tycker hästar SKA ut varje dag, vad tycker ni?

Cilla89a
0

jag känner många som inte släpper ut sina hästar när det är skitväder.. våra var bara ute 3 timmar idag.. det spöregnade och blåste.. och hagen är bara lera..

våra går alltid ut fast det är dåligt väder, men tas in mycket tidigare..

Medarbetare på Dressyr.ifokus

AusaBausa
0

det regnade hela dagen här och våra(i delägarstallet) kom ut kl10(ungefär) o var ute till kl19 o de verkade inte ta skada av det…vill att mina ska vara ute så mkt som möjligt men sen har vi ju bra hagar m träd som skyddar och inte ngn lera i hagarna..så det är ju olika vilka förhållande man har…

mina egna hästar här hemma är ute dygnet runt ju o verkar inte bry sig om regnandet utan står ute i det trots de har möjlighet o gå in om de vill…

andaloce
0

jag tycker att hästar ska vara ute 24 timmar om dygnet oavsett väder, dom är födda till det. Att vissa hätar anses vilja vara inne är bara för att dom är vana vid det och dom har lärt sig att där finns maten.

Molla
0

Tycker okcå hästarna ska vara ute så mycket som möjligt. Men det är noga att kolla så att hästarna inte blir kalla. Täcke på de som fryser!

Skulle jag ha hästar som går in varje natt och dom står och trycker vid dörren tidigare för att komma in… Då får dom komma in.

Believer
0

Det beror ju på omständigheterna.
Om det blåser och regnar massor och man bara har öppna hagar och hästarna fryser, så klart dom får komma in. Men några timmar ute dör dom nog inte av.

Våra går ut oavsett väder, men kommer in tidigare vi busväder ifall dom står och trycker vid grinden.