Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1188 ggr
Cilla89a
0

OT JAAAAAAAAAAAA :'D

Vet ni vad? Jag tog körkort idaaaaag :D

Helt underbart.. Men nervös det var jag :O Har inte sovit alls inatt, låg bara och vred och vända mig och mådde sjukt illa.. Jag har väntat på denna dag sedan 10 oktober!

Kom till körskolan vid 7.00, körde en timme med körskoleläraren, kändes ganska bra.. Körde till T4 där vi skulle möta min kontrollant.. Där kom hon rullandes i bilen, fruktansvärt sammanbiten, prydlig dam :P Jag svettades som en gris, och tänkte bara att nu är det kört ;)
Hälsade och så, satte oss i bilen, gck igenom pappren m.m. Hon bad mig bara göra den innre säkerhetskontrollen, sedan började vi köra, jag satt stel som en pinne.. Körde genom stan, då bad hon mig fickparkera, det jag är sämst på.. Tog typ 10 minuter innan jag fick till det, och stod fortfarande typ 20 cm från trottoaren, men jag sa att jag var klar och då tänkte jag att nu är jag körd ;)
Sen körde vi i ett villaområde, och då bad hon mig vända i korsningen, jag bara vaaaa? Hon bara ja, vänd på lämpligaste sätt, ja, och där klödda jag till det :P Men fixade det.. Sen körde vi tillbaka genom stan, ut på motorväg och sen tillbaka genom stan och till T4 där vi började, thats it!
Jag bara satt och tänkte på hur jävla länge jag skulle behöva vänta på nästa upkörning nu.. Men då sa hon att jag var godkänd, jag bara vaaa? hon bara, ja, du klarade det? Jag bara, är du säker?
Hahaha jag var helt chockad..
Jag trodde det skulle vara mkt svårare och hon skulle kugga mig direkt vid fickparkeringen men nejdå..

Jaaa, så gick det till :D Och jag är öööööööverlycklig :D Men sen är det lite tråkigt också att jag inte kommer träffa Ida mer, min körskolelärare :( hon är jäkligt rolig och snäll.. men, men..

Medarbetare på Dressyr.ifokus

LindaKarlstrom
0

Grattis! :D

bubbelbubbel
0

åååh grattis !!!!!! :D kör försiktigt nu! !

lisette
0

härligt, grattis!

du slapp en massa snö på vägarna :D

Klasson
0

Grattis =)

jag sitter o väntar på att min kompis ska höra av sig, hon kör upp just nu =)

Momla
0

Grattis!

Yessica
0

Grattiiiiiiis!! =D

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

malin-nilsson
0

Grattis :)

Klasson
0

hur lång tid tog körningen?

Zigge-3
0

grattis och lycka till i fortsättningen!

mazze
0

Grattis!

Beundy
0

Grattis! :)

Scandi
0

grattis :D det här har du väntat länge på :)

Cilla89a
0

#8 vet inte exakt, men inte så länge.. typ 30 minuter..

Cilla89a
0

#3 ja, jag gjorde ju det :D

TAAAAAAAAAAACK ALLIHOPA :D

fridak
0

grattis!!! det var väl inte så farligt;)

hjullan1
0

grattis :D:D:D

thilda-
0

grattis :D

Loa-bg
0

GRATTIS! :D

bebbe
0

Det hjälpte att vi höll tummarna för dig, Grattis

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

__iE
0

GRAAAAAAAAAAAAATTIS :D

fan va gött :D

Believer
0

grattis =P

muirab
0

Grattis =P

joytick
0

Grattis!! :D

Cattiiis
0

RubHel
0

Grattis!!!!! :D

davidia
0

Grattis!!!

The-Photo
0

Stort Grattis :D

Marija
0

Gud vad roligt, grattis!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Anna
0

Grattiiiiss :D

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

änglaflickan
0

Grattis :D

jn84
0

Cilla89a
0

TACK, TACK, TACK :D

AusaBausa
0

Åh vad kul GRATTIS! Nu är du fri som fågeln!!!!!

gejsa
0

>Hihi grattis till kortet. Du åkte väl och gav dom en tårta nu när du klarade dig? Det gjorde min Elin när hon hade klarat sig. :)

Maja
0

Oooh, grattis!! =)

Cilla89a
0

#34 haha, jag åkte och köpte kaaagor :D och pappa kom hem med världens största och finaste tårta :P

tror pappa och mamma är gladare än mig, snarare dom som är fria som slipper höra mitt eviga tjat och köra rundor mig överallt :D

och det är verkligen behövligt med ett körkort när man boor 20 min från stan :P

fridak
0

fast nu blir de ju av med en bil istället, eller har du en det också?

Cilla89a
0

#37 vi har 3 bilar just nu.. pappa köper billiga bilar och säljer :P så nu har vi 3 gammla volvosar :P men jag ska få en egen, en liten, bensinsnål :P typ Wolkswagen golf vill jag ha, eller nån annan liten söt bil ;D

gejsa
0

#36# Precis! Vi blev också jätteglada när Elin fick kortet. Vi är fria och hon med. Vi har ju ingen buss som går här utanför heller. Närmaste buss är 6 km ut till vägen.

fridak
0

#38 ok, ingen dragbil då;)

Cilla89a
0

#40 nääe, vill jag köra häst så har vi ju bil till det..
men jag vill ha en bensinsnål, kommer säkerligen köra in till stan, skolan, kompisar m.m. flera dagar i veckan. och bensinen är ju sviiindyr och en stor bil drar ju dubbelt så mkt bensin.. dessutom är det jobbigare att köra rundor i en stoor volvo än en liten bekväm bil :P

pippa__
0

Grattis!! Jättekul!!

AnnaJohansson
0

Grattis =D

Alex
0

Grattis!!! :D

Ska köra upp snart jag med är det tänkt… Om jag vågar nu efter att ha vart i diket med bilen :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

gejsa
0

Hej Alex har du kommit hem nu?! Så det första du gör är att köra i diket när du kommer hem, eller? Ingen som skadade sig hoppas jag?

Alex
0

Näpp vi klarade oss bra tack vare en j*vla tur… Kom över på fel sida och hade voltat om det inte vart en "snövägg" som stoppade oss. Missade dessutom en vägskylt med ca 1 meter… Så vi klarade oss utmärkt, och blev inte en skråma på bilen heller. :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

Oj, ni hade ju verkligen änglavakt då. :)

Alex
0

Jo, kan man nog säga.. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Mande
0

Grattis!! Glad

hjullan1
0

hahaha, jag körde också ner i diket första kvällen jag fått körkort . :)

Cilla89a
0

jag har dock inte kört ner i diket :P men jag är ganska skakis när jag kör själv nu, känns lite mer otryggt, innan har man liksom haft nån som sagt till en, men nu får man ta besluten själv ;)

Scandi
0

jag har också redan vart i diket :P och då vart d inte halt eller nåt heller! haft körkort sedan oktober..

fridak
0

jag har inte varit i diket har haft kortet sen mars 2007:)

denisesalomonsson
0

Grattis :D

Twinlight
0

Min mamma har haft körkort väldigt länge men kör fortfarande ibland på cykelbanorna ;P Bilen går in precis där.