Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 3070 ggr
gejsa
0

Var köper man fodervärdskontrakt?

bubbelbubbel
0

lantmännen ska väl ha ? det har dom hos oss..

AusaBausa
0

Eko har men vet inte om ni har ngt nära ert…köpte mina där iallafall…

gejsa
0

Nope var ju där i somras när jag skulle sätta ut båda på foder. Inte någon affär här hemma har det längre. Inte ens bokhandeln som  hade det förut.

bubbelbubbel
0
fridak
0

det ska väl finnas att köpa i hästsportbutiker….

gejsa
0

Ja, jäklar och jag som var på Hööks i dag.

gejsa
0

#5# Inte i våra hästaffärer finns dom iaf. Inte ens på Bidermans som hade det förr.

tezzie
0

Hööks i sundsvall har inte kontrakt tyvärr, vet inte hur det är på andra butiker. Däremot så finns det att köpa på granngården här!

Vi skrev ett eget!

*** Kärleken övervinner allt ***

gejsa
0

Vår granngården har nog stängt här nu. Dom skulle stänga i januari någon gång. Men jag får ringa hööks och fråga.

[slo]
0

Hööks här har kontrakt, så kolla med dom :)

gejsa
0

Ok, ska göra det. Får väl åka dit och köpa det isf. Är ju bara ca 4 mil.

jn84
0

Vi kan kolla i vår hästsportbutik. Om du inte behöver det innan du kommer?

gejsa
0

#12# Tack vad snällt. Men jag vill ju helst skriva det i lugn och ro hemma med alla 1000 klausuler. *fniss*

Men finns det inte på Hööks så kanske ni kan köpa två och skicka dom till mig så betalar jag er isf?

The-Photo
0

Om man vill ha en billigare variant finns det att printa ut från internet!

gejsa
0

#14# Ja, man kan göra egna med. Så hade jag gjort till hon som var fodervärd åt Gejsas avkomma. Men hon stod kvar här i stallet så jag hade ju full kontroll på henne då. Men nu vill jag har riktiga papper.

The-Photo
0

#15 Det kan ju bli hur snyggt somhelst!

jn84
0

#12 Tänkte faktiskt också på att man kan skicka :)

Säg till sen om du vill att vi ska kolla

gejsa
0

#16# Det tror jag säkert. Men jag vill ha med allt som står i ett originalkonrakt. Ingen som har ett liggande?

Mandysan
0

Har tyvärr inget tips - har alltid skrivit egna/struntat i kontrakt och bara skrivit kvitto. Men har du lyckats få ut ngn på foder nu gejsa? :)

SofiaGenne
0

Hööks brukar ha =)

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

gejsa
0

#19# Ja, han åker till Jenniie som är här på ridsport. Har gjort en tråd om det.

Mandysan
0

#21 Såg det precis efter jag hade skrivit här Generad

gejsa
0

#22# Haha ok! :)

Hon och jn84 var här före jul och provred men så hade jag inte tid att komma och titta förrens nu.

jen
0

finns det någon mer ridsportbutik i E-tuna? eller foderleverantörer än granngården?

någonstanns borde det ju finnas såna…

bebbe
0

http://www.ponyonly.net/foderkontrakt.htm

detta kan kanske vara något

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

gejsa
0

#24# Nej, vi har varit på dom hästbutiker som finns i stan. Även till dom som står att dom har kontrakt. Men dom har slutat ha det. Granngården har ju stängt och dom hade inte ens i somras dom hade också slutat ha det. Jag har varit till bokhandeln som hade det förr. Dom har också slutat ha det. Så det är Hööks isf. Men jag har fått en som kanske kan fungera per mejl av mirre här. Ska titta lite mer på den i morgon så får vi se om jag kanske lägger till lite så kanske den kan fungera iaf.

jn84
0

I vår ena hästbutik (jo, vi har faktiskt två i den här lilla hålan ^^) så verkar det finnas. Den ligger dock en bit utanför samhället, ett par mil ut på landet.  Men finns det ingen annanstans kan vi alltid åka dit.

gejsa
0

#27# Ok! Men jag undrar om inte det jag fick per mejl kan duga. Man kan ta bort och lägga till det man behöver ha med. Det är 3 papper. Jag har skrivit försäljningskontrakt och där står det mindre i mot detta tex. Jag ska läsa mer på det i morgon så får vi se hur jag gör.

jn84
0

#28 Låter bra det! =D

lisette
0

jag har ju ett om du vill ha, fast det har jag skrivit själv.

gejsa
0

#30# Tack lisette. Jag har sparat din förut. Men detta som jag fick står ännu mer i mot ditt. :)

lisette
0

så bra :d

Mixie
0

Vill inte ni som har avtal på datorn visa dom här som lisette gjort? Det är kul att läsa vad ni tycker är viktigt och så.. :)

//Mickan

lisette
0

#33 vi kan ju starta en ny tråd till det.

Mixie
0

Bra idé vill du eller ska jag? :)

//Mickan

Believer
0

gejsa - granngården har fortf. öppet. jag var där i förrgår. =) Men det stångs nog snart, inte mkt foder kvar. Dom rear ju ut allt hästfoder nu till havla priset. =)

mazze
0

#36 Det är väl bara hästtillbehören för halva priset? Var det iaf förra veckan.

Gejsa: Har inte JumpIn kontrakt? De har haft förut har jag för mig.

Believer
0

#37. Allt i butiken är halva priset nu

gejsa
0

#37# och #38# När jag var där innan jul hade dom slut på grooven och mineralerna och kiseln. Det är allt som jag köper där. Jag frågade dom i somras då hade dom slutat med kontrakt också. Men jag köpte en jättevarm vinterridjacka när jag var där i mellandagarna för halva priset. Bara 250 kr. Så det var ju ett fynd. Men dom kan väl inte ha så mycket kvar där nu?

Köpte ni något när det var halva priset nu?

Believer
0

#39. Nej dom har inte alls mkt kvar. Hänger bara ett par grimmor inne i butiken bland hästsakerna.

Jag köpte bara Krafft müsli. 100 späånn fick jag ge för en säck hehe.. Kostar normalt 225kr. =)

mazze
0

Det var ju kanonbilligt. När en annan är pank annars hade man ju kunnat fylla på ett lager

Believer
0

#41. precis. korkad som jag var köpte jag ju bara en säck. man kanske skulle ha köpt på sig ngra fler Fundersam

gejsa
0

#40# Ja, det var ju ett bra pris. Fanns det många muslipåsar eller tog du den sista?

Believer
0

#43. Det fanns nog 10 st kvar tror jag. Så om du har tur finns det ett par kvar =P Det var typ det ända hästfodret dom hade kvar. Betfor fanns iof oxå kvar fast bara pelletrerad. En snitsel-betfor-säck fanns det. Och just ja, typ 10 Krafft protein fanns det oxå. Sen var det toooomt hehe

gejsa
0

#44# Åh 17 måste nog åka i morgon och kolla om det finns något kvar då. För musli är perfekt eg till mitt hö.

Believer
0

#45. Skrattande

det negativa med Krafft Müsli är ju att man måste komplettera med mineraler. För 225kr (som müslin kostar ord. pris) är ju dyrare än många helfoder MED mineraler. Men men =)

gejsa
0

dubbelt

gejsa
0

Jag får alltid komplettera med mineraler. Så mycket ger jag aldrig av något foder så det ska räcka. Och eg behöver jag inte ge något till mina hästar med mitt hö men för att dom ska få något i krubban så kan man ju ge muslin. För det är ju inte så bra värden i det. Och eftersom det är halva priset så är det ju helt ok pris isf. Undrar om dom hade hundfoder kvar kanske. Det är ju dyrare där mot i affären men halva priset slår ju ingen. :)

Believer
0

Ne precis, när det är halva priset är det bara köra på =)

tror inte dom hade nått hundfoder kvar, såg väldigt tomt ut. Men jag tittade ju inte så noga.

gejsa
0

Ok! Får nog åka ner och kolla i morgon iaf. :)