Äga / fodervärd kostnad
Vad är kostnaden hos er för att äga en häst eller ha på foder?
Har blivit erbjuden att ta en av stallets hästar på "foder". Men ett speciellt avtal bara för att det är jag.
Då står hästen kvar, in/ utsläpp, foder, spån och utrustning ingår. De betalar även försäkring.
Jag har skötsel och betalar hovslagaren .
Hur mkt skulle detta kosta hos er?
Gäller islandshäst
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Vem står för veterinärkostnader?
Det är det som kan dra iväg även om försäkringen täcker en del.
#1: ägaren.
Jag betalar 1000kr/ månad + hovslagaren
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Så det är en fast kostnad med 1000:- + hovslagare? Inga vaccinationer, tandkoll, annat oförutsett som alltid tycks dyka upp (förutom tappskor som jag förmodar du får stå för)?
Superbra avtal skulle jag säga!
Jag tror att stallplats hos oss kostar drygt 2000:- /månad vilket är billigt för att vara i Göteborg. Då ingår hösilage och viss service på vardagar men inte strö, kraftfoder och helger.
Också islandshästar. 🙂
De som har medryttare tar motsvarande 200-500:- /gång om de tar betalt, andra har medryttare gratis (som jämförelse angående kostnader som fodervärd).
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#3: stämmer. Fast kostnad.
Sen att vi hjälps åt med allt såklart. Stallet ligger bara några minuter bort.
Min plan var om 1,5 år framåt att göra detta.
Har knappt smällt detta och måste prata med mannen.
…………………………………..