Avritade bilder?
Har vi någon konstnär här inne kanske?? Visa bilder du har ritat av, visa gärna även orginalet..
Om det inte bara gäller hästar så har jag tre vargbilder, de första två är från foton jag tagit själv (då jag var på besök i Kolmårdens varghägn och fick klappa varg =) och den sista är avritad från en bok om vargar som jag har i min ägo (har tyvärr inget av orginalen i digital form)
http://www.deviantart.com/deviation/24780872/
http://www.deviantart.com/deviation/24781014/
http://www.deviantart.com/deviation/24781157/
Dock var det ett par år sen jag ritade dem…
Gillar bättre att komma upp med egna motiv än rita av, för jag kan inte få det att likna det jag ska rita av oftast ^^'

Åhh vad fina bilder! Själv har jag ingen som helst konstnärlig förmåga tyvärr..
Gud, så vackra.. Nu vågar inte jag visa mina verk :P

Klart du gör Eve. Vi vill ju se allas.
Snygga alster som vi fått se i alla fall. ;-)
Många duktiga personer här inne. Jag vill också kunna rita ju.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
-Raderat-

Jag har en del jag tecknat.. men jag har inte tillgång till min dator nu. Det är där alla bilderna finns. Det var länge sen jag tecknade nåt nu, skriver mest kalligrafi för att de tinte tar lika lång tid =) Men jag började faktiskt teckna en häst för några veckor sen, men den har inget huvud vilket ser groteskt ut!
Har några bilder på en sida faktiskt…. http://elfwood.lysator.liu.se/art/f/a/fasten/fasten.html

jag är avundsjuk. tänk att kunna teckna, jag har verklgen inget som jag är duktig på… skriver som en kratta, ritar som en kråka, sjunger som en skata… äsch.

Men lisette.. du har ju både hästar och hundar som älskar dig. Det är inte alla som kan ha hand om djur. Så var glad för det lilla =) Det finns säkert mycket du är bra på!

Åh vad fina…tänk om man kunde rita../Avundsjuk…
hahaha, ska vi starta en sångtråd??

Du ser Eve, det var ju superfint. Jag hade ju rätt ju. Ohh, vad jag tycker om när jag har det. hihi
Annars håller jag med lisette, jag vill också kunna både rita och sjunga vilket jag inte kan.
Audiatur et altera pars
ÅsaF - haha, jag ahr verkligen inte rita från huvudet, bara när jag får se hur det ska se ut ;).. sjunga kan jag väl hyfsat, men jag hade velat sjunga ännu bättre

Oh vad vackert med alla fina djur som är ritade. Ni är ju jätteduktiga allihop.

Men Eva oavsett om man ritar efter en redan existerande bild eller inte. Så är det en konst att kunna rita. Till och med att rita av är en konst, oftast svårare än att rita helt på fri hand om det är så att det avritade projektet ska se lika dant ut.
Audiatur et altera pars

#19 Nä det e nog lika illa…mina barn grå¨ter när mamma sjunger godnattvisor;)

#24: Haha, usch så elakt. Det gör inte ens mina (åtminstone inte de små) de äldre brukar säga åt mig att det låter illa och vänligen be mig sjunga tyst om jag promt måste gala. hihi
Audiatur et altera pars
#24 - hahah, okej..

#27: Håller med dig bebbe, det är fina egenskaper, de bästa faktiskt.
Och lisette är en som alltid tar sig tid att lyssna, det är fint.
Audiatur et altera pars
åååh, så fint sagt bebbe och åsa. :)

# 27,28 det värmde, tack båda två! *goskramar*

#19 *funderar på hur det ska gå till* jag älskar att sjunga singstar, men man ska inte höra på inspelningen efteråt bara…
Lisette - Det är bara att spela in på datorn med hjälp av mic.. Eller som jag, i studio :P
#16, jag håller helt med… Fast sjunger hellre än bra, speciellt efter lite dricka :)

#32 det är ju verkligen orättvist, du kan både rita OCH sjunga… vad har du gjort för gott i ditt förra liv?? ;)
Lisette - Jag tror att jag var en bärfis i mitt förra liv, så jag kanske får igen det nu :P

#35 vad f*n är en bärfis?
#39 här måste jag fakiskt få vara lite kaxig och säga… JAG blir bra på foton.. ;)
Wow, snygga bilder båda två :)
#42, kom igen, man ska vara kaxig!

vilka ögon du hade eve, skitläcker bild… :D

tycker du är jättesöt på dina bilder eve, du har runda goa kinder! :D fast du så snällare ut på bilden i #46…
#47 tycker den påminner lite om miss piggy… :)

Jag vill kunna rita. ;-(
Har lyckas måla ett par skyltar och lite jox till stallet. Men det är allt. Jag skulle vilja ha en snygg tavla målad på trä som jag sätter upp vid infarten till stallet. Men det får bli när jag kommer på hur. ;-)
Audiatur et altera pars

Den var fin __iE
Audiatur et altera pars

#49 jag graverade boxskyltar i trä till pållarna… kan ta foto sen när jag kommre ihåg det…
men vänta nu, du kan ju rita åsa… vi har ju sett hur dina glassaker ser ut!

Fast det är ju inte att rita lisette, det är att gravera. En helt annan sak. Jag lovar. ;-)
Vill gärna se dina skyltar lisette. Väntar med spänning på foton.
Audiatur et altera pars

Tack så mkt Åsa (:
fina bilder o avmålningar gott folk ;)
Ni e ju proffs!
/Elin

Kan det vara Brittan?? ;).. jättevacker
#57, svårt att gissa när namnet på bilden står jämte 
Bilden var dåligt gjord, den är jättevacker men originalet är det inte :D

haha. :) okej är den dåligt gjord ? :P på vilket sätt?

herregudarnas vad bra tecknat…

#62: hehe, det är INTE samma sak, jag lovar. ;-)
Klart snygga skyltar du gjort där lisette. Dom tyckte jag om.
#60: Jag fick intrycket av att han tycker att din teckning var snygg medans han inte tycker orginalet är snyggt. Alltså är det dåligt gjort eftersom du lyckas göra något fult snyggt. hihiEller ja, så tolkade jag det hela,
Nu får vi vänta och se vad slo säger. Jag har ju ingen aning om det är så att min tolkning är rätt över huvudtaget. Kanske inte ens är i närheten.,
Men jag tycker den är ruggigt snygg i alla fall. ;-)
Audiatur et altera pars
Lisette - Du skulle inte vilja göra en sådan till mig mot en slant? 

#63 så tolkade jag oxå hans kommentar…
#64 jo men visst… du vill ha i samma teckensnitt?

#63 ser du vilket teckensnitt dom har åsa? ;)
man ritar ju på glas och på papper. det är säkert skillnad när man gör det. men resultatet blir ju ändå samma och du har ju en utgångspunkt när du gör din glaskonst. du måste ju ha ngt att gå efter. om man som mig verkligen itne kan rita, då hade en glastallrik sett förjävlig ut… :D

#66: Nepp det gör jag inte. Hmm, är ju inte så bra på sådanthär ju. hihi
Oki, lite likhet kanske det finns, men det är lååångt emellan jag lovar. Slår vad om att du kan göra en snygg tallrik. Tror jag ska testa dig om jag kommer till dina krokar någon gång. ;-)
Calippos början ser ut som Coca-cola texten. ;-)
Audiatur et altera pars

#67 förhoppningsvis så gör du ju det när det ploppar ut en valp som du ville ha… :D
det är faktiskt cola teckensnittet… :D
Lisette - Kom precis på att jag säkert inte får sätta upp den för stallägaren :(

#69 du kan ju alltid kolla, men annars är det superlätt att göra själv… köpt den där bränningsmaskinen på biltema för mindre än en hundralapp!
#60, ja om du skulle rita av Brittan, så har du inte lyckats eftersom din teckning är mycket snyggare än vad hon är ;) Så både ÅsaF och lisette hade rätt :D

#71: Vad bra att vi inte misstolkade dig. ;-)
Audiatur et altera pars

du kan ju måla! :D mulle är king…

hehe, jag kan göra som barnen färglägga. det är inte riktigt samma sak. Ni andra har ju ritat och målat på fri hand. Detta är bara en taskig kopia. ;-)
Men Mulle är bäst! hihi Väldigt uppskattad i vårat stall också eftersom barnen trivs med lite snällare och roliga bilder runt omkring sig. ;-)
Synd att jag inte tänkt på att fota skyltarna till fikarummet och foderkammaren för de är jag mest nöjd med. Fast även där rör det dig om att färglägga inte som ni andra ritar och målar.
Audiatur et altera pars

#75, du målar ju innanför linjerna ivf.. alltid något! ;)

#76: Ohh, den var snygg. Och fel modell, hur kan en sådan snygg bil vara fel?
#77: *Asg* ja okej, det klarar jag faktiskt. hihi
Audiatur et altera pars
#78 tack
nu blev jag jätte jätte glad
/Emelie :)