Gammal bild på häst
Jisses, jag testade att scanna litet emd min nya scanner/skrivare, och hittade då en gammal bild som jag hade i fotoalbum här hemma. och hittade då den här bilden på min foderhäst Ramona OX.
Men herreminagudar! att ingen sade åt mig att sadeln satt för långt fram! Jag var väl 15 o kunda ALLT om hästar….. jisses…. :S
Pinsamt värre :)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Alla har vi varit i de stadiet =) HIHI
Söt häst

o pessoa bett red du med på.. ;)

Tyvärr var det ju så de flesta ridskolor lärde ut för många år sedan.
#2 jo dessutom pessoa, men då var de ju det bästa man kunda ha i munnen på hästen… hon var svårriden den donnan :S Tur att man både är äldre o klokare idag :)
#3 jo, men sadeln uppe på manken? det kanske var därför hon betedde sig som hon gjorde när jag red (taktade, stegra, bocka) så att jag tills sist blev rädd för henne…. Idag hade jag ju aldrig lagt sadeln där :P
Och en annan sak, aldrig någonsin vita benskydd igen på en svartbent häst! fy så fult det är!!! :D

Ojdå, ser ju inte så bra ut det där :P
Jag har också gjort mina fel när jag var mindre, allting måste man ju lära sig, det som är självklart nu var ju inte det då.

#4 Det är väl inte så konstigt om hon gjorde som hon gjorde, måste ju ha tryckt o spänt en hel del på henne. Det är en bra bit som jag skulle vilja lägga den bakåt.
Hoppsan :P
Alla gör vi väl fel ^^
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Ja precis, Hoppsan
#11, just min tanke när jag hittade den här bilden i mina gamla "arkiv" stackars lilla hästen…..
Men varför sa inte någon vuxen till om det? vi var ju itne direkt ensamma vi tjejerna därute….
menmen, idag har man ju liiiite mer vett i skallen om än marginellt ;)

#14 Jo, det är skönt när det går framåt i utvecklingen.

#4 jag tycker det är snyggt med vita benskydd på svarta ben B/
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Så där har jag nog också sadlat. I ridskolan fick jag lära mig att sadelgjorden skulle gå precis vid frambenen, precis som hästen på bilden är sadlad. Minns flera gånger när jag sadlade om på medellinjen för att sadeln glidit bak =/
Tur att någon har talat om för mig nu att det kanske inte är det bästa… Har verkligen förstått vikten av att dra bak sadeln nu när jag har egen häst..
#16 det var en personlig åsikt fårn min sida….. :) Inget ont emnat mot dig o din smak :)
Hoppsan ;)
Alla har vi varit små ^^
Visst har vi det… Men även om vi är stora kan vi göra fel… Eller? Men för hoppningsvis lär vi av våra misstag och även om någon försöker rätta oss så säger vi kanske inte "kan själv"

Det är lätt att vara efterklok. =)
hehe, ;) jag har ju sadlat långt fram med. men får faktiskt bak den nu tack vare allt ert gnabb ;) så TACK! :)