Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1378 ggr
elin
0

inte om hästar

Ber om ursäkt eftersom denna fråga e på fel sida, men jag undrar..
Tror ni jag skulle passa o va blond?
Hur vet man om man skulle passa i det?
Jag skulle vilja färga det blond(t?) med svart underhår..
Vad tror ni?
Har beslutsångest..
Kram till alla som orkar o svara FlörtKyss

/Elin

paparatzi
0

#0 Klart att du ska testa, annars kommer du alltid att ha kvar en liten undran om hur det verkligen skulle ha blivit, jag skulle helt klart gå på min egen känsla…kör hårt

mazze
0

Håller med #1. Det är värt att testa.

hjullan
0

nejnej. inte svart underhår.. det är ute, alla hade det förra året. blont däremot är snyggt ;P

Believer
0

Eftersom jag e utbildad frisör får jag väl lägga till en kommentar hihi.

Vad jag har sett på dina bilder så är du väldigt mörk i dig (ögonbryn m.m.), så blek det inte för mycket. Då kommer det bara se dumt ut och verkligen se färgat ut!. Jag skulle satsat på mörkblondt/mellanblondt om jag var du. För bästa (och mest naturliga) resultat skulle jag färgat det ljusbrunt/mörkblondt och sen göra många tunna ljusa slingor i det.

Nått som oxå (enligt mig) är riktigt jädra snyggt är att blanda med blondt och koppar. T.ex. blondt som grund och sen ett parti i mellanhåret som går i koppar. Åååh så svårt och förklara med ord haha.

Hoppas du blev något klokare iaf! =P

CBA
0

Är det inte stor risk för att man får morotsfärgat hår om man är mörk innan man blonderar sig…eller att man förstör håret pga att man måste ha starkare blonderingsvätska just för att slippa bli ett morotshuvud ??

Jag skulle en gång för lääääänge sedan (1988 närmre bestämt) blondera min lugg men den blev orange i stället för blond Ledsen

Jag blev kallad flamman (som eldsflamma) och moroten tills det var helt bortväxt/klippt Fundersam

Mitt råd är att gå till en duktig frisör som du har förtroende för och prata med den först INNAN du häller blekmedel i håret.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Believer
0

Glömde tillägga att ifall du ska bleka håret så gå till en salong. Det är sån himla skillnad på färgen du köper i affärn jämfört med en salongs färger. Där (på en salong) kan man nämligen blanda och pyttsa efter kundens önskemål. Det är lite svårt att göra med "affärsfärgerna".

hjullan
0

o sen har jag bästa tipset här (som malin believer hårfrisör blev så imponerad av så hon kör på det jämt nu ;P ;P )

använd skimmelshampoo! (för häst såklart) det är mycket bättre än vanligt blondshampoo , allt det gula försvinner om du råkar bli det efter blonderingen.. men skippa det svarta.. det är mitt tips! sen behöver man inte bleka håret speciellt ofta heller för det håller sig vitt, sjukt.. men sant. då blir man inte en risbuske som blondin!

lycka till!

Sussi
0

Svårt att säga om du skulle passa när jag inte vet hur du ser ut, men isf tycker jag att det ska vara helblont utan svart underhår.

Och som någon tidigare nämde så råder jag dig att gå till frissan. En kompis blondera sitt hår och det brast rakt av. Hon hade jättelångt hår tidigare och nu är det i axelhöjd.

lisette
0

#5 du hade det permantat och uppsatt i en tofs längst upp på skallen oxå va?

bubbelbubbel
0

jag är blond/svart.
det du kan göra är ju att testa, ser det tokigt ut är det ju bara att färga över det. lättare för dig att göra, än för mig ifall jag skulle färga allt svart. ;)

CBA
0

lisette-  Nix ingen pudel frisse här inte….det fick skolans Europe wannabees stå för :o)

LinneaG
0

det är bara att färga! Köp en mörkare toning om det inte skulle bli bra.. =)

[slo]
0

Som dom andra säger, om du ska bleka håret - gå till en salong. Har färgat mitt hår ganska friskt tidigare när jag hade hår :P Och blekningar gick aldrig att få till hemma, helt sjukt svårt!

Jag tycker också du ska skippa svart underhår, det ser oftast… Billigt ut.

lisette
0

#11 *andas lättat ut*

#13 kundde inet sagt det bättre själv

bubbelbubbel
0

billigt ? ! jaha, man tackar. [;)]

CBA
0

#14 Lisette- :o) Jag hade någon hårdrockarfas (har ifs alltifd gillat riktig hårdrock) och gillade inte alls discomusiken som spelades överallt på rasterna. Sen ville jag inte se ut som ALLA tjejer gjorde i sina pudelfrissurer och pastellkläder….jag hade mitt raka mörka långa hår och klädd i svart *skratt*

lisette
0

det är rätt, man ska köra på sitt eget. det är alltid bäst! :D

CBA
0

#17 Har alltid gjort och kommer alltid att göra :o)

bubbelbubbel
0

låter jag mig och min pojkvän detdär CBA, han med långt svart hår, klädd i svart, jag med långt blont hår, klädd i svart…haha.

Faxlin
0

Jag hoppas vi får se bild sedan på hur det blev om du väljer att göra bleka håret eller färga det i någon annan färg.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

CarCar
0

För ett par år sedan ville jag färga mitt hår svart, men jag fick så mycket motstånd så det blev aldrig av Oskyldig

lisette
0

och jag ville raka av mig allt, men min pappa hade halshuggit mig om jag gjort det…

elin
0

jag funderar ba på att bleka det.
Förstörs håret av det?
massor?

/Elin

LinneaG
0

håret försörs av blekning o blondering, endast toning som kan vara bra för håret..

elin
0

hur stor chans är det att jag blir ljus med enbart toning i mitt hår?

/Elin

Believer
0

toning kan inte ljusa upp.

ljusarefärg kan ljusa upp ett naturligt hår, men inte ett redan färgat hår.

men om du funderar att bleka det så gå som sagt till en salong. deras blekningar är mycket mera vårdande än det du köper i affären.

gejsa
0

Är du frisör believer?

LinneaG
0

Säger som Believer, med toning kan du endast färga mörkare.

För att få håret ljusare så måste man använda starka blekningar/blonderingar för att  håret ska bli ljusare.

Du kan ju alltid blondera och sedan ha en nyans mörkare toning över det, då ser det mer naturligt ut.