Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketthoppning
Läst 880 ggr
[Lill-Jonna]
0

Vad ska jag göra?

Hypathia HATAR att hoppa. Vad ska man göra så att hon börjar tycka om hoppning?

Thorsson
0

Det finns väl eg. inget, man kan ju inte tvinga dom att hoppa. Men man måste ju inte hoppa heller.

joytick
0

Hur tycker h*n att det är att hoppa i skogen? Tycker h*n inte att det är roligt så får du acceptera det, går inte att tvinga honom/henne till att göra något h*n inte vill. :9

Lizzan
0

Hoppa små hinder, så att kraven inte blir så stora. Hoppa ute i skogen men annan häst kompis?

[Lill-Jonna]
0

I skogen hoppar hon. Jag måste ju inte hoppa men det skulle vara roligt ifall hon ville. Hon har hoppat 70 m och sådär men man måste driva mycket innan hindret annars vägrar hon

AliceL
0

vänta ett tag med att hoppa. hur ofta hoppar du?

Bobby
0

Höjden är inte viktigast!

[Lill-Jonna]
0

Jag vet inte hur ofta helga hoppar (hon är ridskolehäst)

Thorsson
0

på vår ridskola, fick man hoppa 1 gån i månaden, så någon gång i månaden kankse? :/

Mangis
0

Troligtvis oftare än så då hästarna går så gott som varje dag. Om alla hoppar samma vecka blir det mycket hoppande för hästarna den veckan…

[myslaa]
0

du kan/ska aldrig tvinga hästen att hoppa! den hästen jag rider hatar att hoppa, men ibland tycker hon det är roligt att hoppa små hiner(40cm) i skogen (på väg hemXD) ,

Ledin
0

om du sätter hinder i skogen där hon tycker det är rolit att hoppa så tycker jag att det är en lösning. Det kan ju vara så att på banan tycker hästen det e super trist att hoppa.