Vad ska jag göra?
Hypathia HATAR att hoppa. Vad ska man göra så att hon börjar tycka om hoppning?
Det finns väl eg. inget, man kan ju inte tvinga dom att hoppa. Men man måste ju inte hoppa heller.
Hur tycker h*n att det är att hoppa i skogen? Tycker h*n inte att det är roligt så får du acceptera det, går inte att tvinga honom/henne till att göra något h*n inte vill. :9
Hoppa små hinder, så att kraven inte blir så stora. Hoppa ute i skogen men annan häst kompis?
I skogen hoppar hon. Jag måste ju inte hoppa men det skulle vara roligt ifall hon ville. Hon har hoppat 70 m och sådär men man måste driva mycket innan hindret annars vägrar hon

vänta ett tag med att hoppa. hur ofta hoppar du?
Höjden är inte viktigast!
Jag vet inte hur ofta helga hoppar (hon är ridskolehäst)
på vår ridskola, fick man hoppa 1 gån i månaden, så någon gång i månaden kankse? :/

Troligtvis oftare än så då hästarna går så gott som varje dag. Om alla hoppar samma vecka blir det mycket hoppande för hästarna den veckan…
du kan/ska aldrig tvinga hästen att hoppa! den hästen jag rider hatar att hoppa, men ibland tycker hon det är roligt att hoppa små hiner(40cm) i skogen (på väg hemXD) ,
om du sätter hinder i skogen där hon tycker det är rolit att hoppa så tycker jag att det är en lösning. Det kan ju vara så att på banan tycker hästen det e super trist att hoppa.