Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 467 ggr
Mari
0

Varför?

Jag startade en tråd om en nordsvensk jag trodde skulle avlivas, så jag letade efter nån som ville köpa henne ist :)

MEN varför var det så många av er som skickade mail med så onödigt innehåll? Varför ska man skicka sånt för? Det sårar ju bara personen i fråga.

När man sätter ut en annons vill man ju inte ha en massa skit, man vill ju få djuret sålt!

Skärpning till nästa  gång!

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

gejsa
0

Fick du en massa hotelser alltså? Isf tycker jag att du ska mejla över detta till en Sajtvärd så dom får ta tag i det. För sånt får man inte hålla på med. Vi är väl vuxna människor här hoppas och inte några barnrumpor.

Hur gick det med hästen då?

Mari
0

Jag fick inte hotelser men de som säljer hästen hade fått massor av otrevliga mail. Jag vet inte vilka som mailade tyvärr.

Hästen är tillsalu, finns att se på blocket.se :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

gejsa
0

Men är du säker på att det var folk härifrån som har mejlat då? Hade hon inte annons ute? Stod det annars slakt i annonsen? Jag vet att folk blir upphetsade och förbannade när det står så.

Mari
0

Nej det är härifrån för det står ingen annanstans om

Jag vet att jag gjorde fel som skrev denna annons men jag ville bara hjälpa dem att få henne såld. Det där med slakt var bara en missuppfattning mellan folk så blev det ett rykte jag hörde, skulle ha pratat med källan från början.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

gejsa
0

#4# Ok! Men hur gick det då? Är den såld nu?

Mari
0

#5 Annonsen har bara varit ute i några dagar så hin finns kvar om någon fortfarande är intresserad :) Priset vet jag dock ej då det står att man ska ringa och diskutera.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

gejsa
0

Jag ska inte ha någon mer häst. Ska ju själv försöka bli av med två av mina fyra. Men jag undrade bara. Ifall någon annan är intresserad menar jag. :)

Mari
0

#7 Ja jag hoppas att någon är intresserad ^^

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

lisette
0

tråkigt. hoppas att de som skrev tar åt sig!

pepsibarn
0

Vilket län?

tessa
0

Bra att du inser att det var en dum idé, det är inte första gången något sådant här händer och man gör lätt hästen ifråga en björntjänst då ägarna kan bli både arga och ledsna över diverse påhopp - som lätt drösar ner hos ägarna, då någon nämner att dessa är ägare till en avlivningshotad häst. Kan tänka mig att det finns gott om nötter, som bara skriver ner allt de tycker och tänker i denna fråga… Hjälper det att rädda hästen eller ge den ett nytt hem…?! NEJ!

Så alla ni som får "höra" olika rykten på avlivninghot - ta reda på fakta först, hos den berörda ägaren som är den första och bästa att veta - INNAN ni går ut med fakta på nätet. Det hjälper ingen att gå omvägar och skriva vad man trorär sant.. tyvärr.

men tanken var god av dig, hoppas pållan får ett gott hem!

gejsa
0

#11# Jo, fast handen på hjärtat tessa. Nu blir jag lite förvånad faktist. Du om någon vet ju att det ibland kan hjälpa hästar från att slippa avlivas också. Du har ju själv en som står i ditt stall. Hade inte någon här skrivit om det så hade han troligtvis inte funnits i dag.

Mari
0

#10 Gävleborgs län

#11 Ja jag vet nu att det var fel, men i stunden känndes det rätt att försöka hjälpa hästen.
Men hur menar du nu? "Hjälper det att rädda hästen eller ge den ett nytt hem…?! NEJ!"
Alltså om den var avlivningshotad så ska man inte hjälpa den?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se