Ska man behöva förklara för folk?
Nyligen så fick jag de klassiska kommentarerna:
”Ridning är ingen sport.”
Ska man behöva förklara för folk att det är en sport? Det är väl klart att det är det. Det är en OS gren vi pratar om. Folk har ju ingen aning om vad de pratar om, man kan inte gå runt och säga vad som är sport och inte.
”Ni plågar djuren.”
ABSOLUT finns det hästar som far så illa och folk som missköter dem. Men man plågar inte djuren bara för att man rider dem. Man kan rida på skonsamma sätt.
Jag skiter fullständigt i dessa kommentarer egentligen men jag önskar att det fanns mer förståelse. Bemöter ni sådana här kommentarer eller ignorerar ni bara?
”Hästen är både din bästa vän och din största utmaning - det är därför bandet blir så starkt.”
Ignorerar totalt!
Sånt kommer man alltid få höra.
Vi har blivit uthängda i vår kommun grupp på fb " vems är hästarna som går där. Inget gräs i hagen, lerigt osv"
Vi har fånghästar. De får inte gå på gräs. Vilken hage är inte lerig i perioder?
Fördomar är så tråkiga
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#0: "Ska man behöva förklara för folk att det är en sport? Det är väl klart att det är det. Det är en OS gren vi pratar om. Folk har ju ingen aning om vad de pratar om, man kan inte gå runt och säga vad som är sport och inte."
Visste du att shack har en officiell sportstempel av os kommiten?
"Men trots spelets långa historia och popularitet är det svårt att tro att det fortfarande inte anses vara en officiell olympisk sport. Internationella olympiska kommittén (IOC) har stämplat schack som en sport och erkänner FIDE som ett officiellt förbund. Den är dock inte godkänd för OS."
Källa: https://www-houseofstaunton-com.translate.goog/chess-blog/is-chess-an-olympic-sport-why-or-why-not/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=sv&_x_tr_hl=sv&_x_tr_pto=rq
Tyvärr anser inte alla att ridning är en sport. Vad jag brukar göra när jag får den kommentaren är att be dom definiera vad som är en sport och inte. Sedan så påpekar jag det som stämmer med vad man gör inom hästsporten :) Ignorans kan vara irriterande men att informera är det bästa vapnet mot ignorans.