5 på rymmen
I morse väcktes jag av att C ropade att Soya med föl stod på gårdsplanen och betade gräsmatta!!!
Yr vaken gick jag ut och satte in dem i en box och upptäckte då att resterande 5 hästar var spårlöst borta!!!!
Längst bort så var hela grinden avsliten!!!
Spårehn ledde in i stora skogen!!!
Rop och let och gick hem den långa vägen i nattlinne igen..
-Charlie tog bilen och gav sig av för att leta medan jag ringde polis och grannar kl. 7 på morgonen..
Sedan var inte bara hästarna borta utan även Charlie!!!
-Strax efter fick jag mitt glädjande medelande att hästarna var fuhnna ett par km längre bort i skogen i någons sommarhage!!
-Lämnade ungarna själva och hojjade i väg för att berätta att hästarna var funna så C kunde återväna, lämna ungarna på dagis så vi äntligen kunde hämta hem våra "älsklingar" (Läs häst ja623736###!!!)j-lar)
Ingen charlie vid bilen, jag skrek och ropade tills rösten svek!
Skrev iaf en lapp och satte på bilen.
Väl hemma samordnade jag med dagis, vår underbara vän Tomas (rebeccas sambo) att han kunde även lämna in sina barn tidigare på dagis så han kunde hjälpa till!
Funderade skarpt på att även anmäla sambon försvunnen men hejdade mig när jag såg han vinande hem..
japp då var det bara att lämna ungar..,leta reda på en flaska rödtjut (Var lite oviss om jag skulle skänka den till vår räddare som ringt eller häva i mig den fort som f-n..)
Sedan fixade vi hagen och gav oss av…och hem kom vi med 5 jätte trötta hästar som bara ville ha liiiite kul….
/Linda
vilken historia!
Skönt att de löste sig iaf!
/Elin

*fnittrar* förväl att de kom till rätta. och inga skador hoppas jag..
vet hur det känns att jaga hästar. skillanden förra sommaren var att det inte var mina hästar utan totalt okända hästar inne i en stor skog… jag trodde jag skulle kissa på mig när jag ser ngt stort i morgondimman… men det var "bara" 9 hästar…

Oj, oj, oj Linda! Vilket jobb du har jämt. Inte roligt att leta hästar överallt så stort som det är hos dig. Tur att Soya inte stack iväg med fölet också. Hon är en klok liten dam. 

Ja visst måste den hästen vara klok, hon förstod bättre änn att knalla i väg med sin son på det där viset.
-Gissa om hon "morrade" åt kompisar sådär hon brukar göra när hon är arg när vi släppte ut alla igen..
Phu..gissa om jag har sår på fötterna..

haha, förlåt om jag skrattar. Men du skriver så otroligt bra så man kan liksom se det framför sig.
men nu åter till allvaret, förstår att det inte var skojigt när man står mitt uppe i det. Skönt att allt löste sig i alla fall. Utan skador och utan borttappad Charlie. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Hihi, den var skoj att läsa men jag förstår mindre skoj att uppleva.
Skönt att det löste sig och att både sambo och hästar kom till rätta
.

Ja, det är inte roligt att gå och leta i skogen så varmt som det är nu. Och vad mycket mygg vi har. Red ut sent i går kväll för att slippa värmen. Men vi fick ju mest trava och galoppera bort från myggen. När vi kom hem hade hästarna ca 50 mygg på magen. Och jag lovar, jag överdriver inte.
Ojoj, vilket äventyr! Bra att alla kom till rätta igen!