Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 370 ggr
elin
0

Ledarskap

Hur vet man om man har bra eller dåligt ledarskap med sin häst?

När jag köpte Nisse och exempelvis skulle springa med henne bredvid kunde hon helt pltsligt börja bocka o pipa åt mey, likaså om vi gick ut o gick ensamm o hon hellre ville va kvar i stallet.
Detta va väl respektlöst eller?

Men nu till min fråga..
Idag tog jag o Nisse e en promenad, ensamma.. Inget bockande o pipande..
Hon följer mey som om vi hade ett band emellan, hon gick lös på grusvägen/stigen och trots att de va fullt me gräs på sidorna valde hon att gå efter mey med mulen mot min rygg.
Hon brukar blåsa mey i ansiktet,lägga huvudet på min axel,komma till mey när jag ropar och så brukar vi klia på varann, betyder det här att hon tycker om mey?
Häromdagen kom hon till mey i trav i hagen, trots att hon inte va ensam eller så utan hade sina kompisar där, så valde hon att glatt komma till mey. Hur vet man om hästen älskar sin matte/husse lika mkt som man älskar den?
Jag vill visa Nisse hur mkt jag älskar henne.
Svara gärna, då detta e ngt jag undrar över

/Elin

gejsa
0

Troligtvis! Hon tycker nog inte illa om dig iaf. Flört

jen
0

om hästen respekterar dig och väljer dig framför  kompisarna och gräs, så gillar hon dig skarpt Flört

vilket det verkar som att hon gör.    vad roligt för dig!

Kiara
0

Du är en bra ledare så länge du känner att din häst, trivs med sig och litar på dig. Det du beskriver är tydliga täcken på att du och hästen samarbetar bra och att hästen gillar dig. Fortsätt så här och det kommer att bli mer. Egentligen gillar jag inte ordet ledare, men kan just nu inte komma på något bättre, partner möjligen eller följeslagare något mellan ting är det, och det är stort, men det har du redan upptäcktFlört