Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Läst 83 ggr
Anonymanvändare
2

Belöningsbaserad ridning

kurser/ridlektoner nh
Hej! jag hade velat gå någon typ av lektion/läger där man lär sig om belöningsbaserad ridning/träning och om nh. Ser även gärna att alla hästar rids bettlöst och med en "skonsam" utröstning. Har ingen egen häst så därför får det vara ett ställe med hästar :). Gärna i Göteborgs området. Men skriv allt ni vet även om det ligger utanför Gbg. Letar även medryttarhäst som också är intresserad av detta. Ge mig alla tips!

Mhv

Sajtvärld på "ödehus ifokus".

Lona
0

NH är lite svåröverskådligt, tycker jag. Det är mycket som ryms under det begreppet och en del är sannerligen inte någon trevlig hästhantering även om jag fattar att det inte är den typen av träning du syftar på.

Jag har inte så bra koll faktiskt, men du skulle kunna kika på JA Aktiv Häst på Hisingen. Jill har ett lite annorlunda upplägg och ger lektioner både på gårdens egna hästar och åker ut och ger privatlektioner. Kanske inte riktigt den inriktning du är ute efter men heller inte den traditionella. De har dessutom medryttare till sina verksamhetshästar.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

JA Aktiv Häst bedriver sin verksamhet som vanligt. Vi erbjuder privatlektioner och/eller ridning i små (privata) grupper utomhus.