Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1803 ggr
NovaRoll
0

Klagomål!!

Gäller dock inte alla men DU som brukar ha synpunkter på andras inlägg eller varför inte mina, tycker ni att det är svårt att komma i kontakt med den eller dom ni har synpunkter på och om? törs ni ta kontakt och konfrotera personen i fråga? eller gnäller ni i kulliserna? tror nog det är en nog så viktig frågeställning….skriv av er, men var berädd på mothugg om någon tycker annorlunda…vågar ni så vågar jag!!!!

[slo]
0

Alltså… Hur menar du med synpunkter? Klankar du ner på det fria ordet och diskuterandet över huvud taget eller är det personangrepp du syftar på? För det är väl klart att alla har olika åsikter om saker och ting…

NovaRoll
0

Vad jag mena är att TÖRS du yttra dina åsikter och om du har personliga åsikter om någon, ta kontakt med den samme, eller gör du som dom flesta tassar runt och säger saker som dom flesta tänker men inte yttrar istället för utrycker genom personlig kontakt på telefon eller dyl. på bekostnad av den så kallade husfriden på siten eller den egna populariteten, välj själlv Fundersam

NovaRoll
0

JAG förväntade mej något fler en ovanstående inlägg på min brasklapp….eller ska jag slänga ur mej en till??? här kommer en… Hur ärliga är ni mot er själlva och andra när ni skriver här?? står ni för era personliga inställningar och åsikter?? och hur långt är NI berädda att gå??

Mixie
0

Jag står för allt jag skriver här och på resten av iFokus! Kan ta att folk inte tycker lika som jag, inga problem, jag lyssnar och lär men ändrar mig inte för detta. Är det någon som vill tala med mig på telefon om jag gjort något opassande är det bara att skicka ett pm så får ni telefonnummer.

//Mikaela Lindfors!

//Mickan

NovaRoll
0

#1 skrev om det fria ordet….var är det? när ingen svarar och ändå har alla möjligheterna, då falerar hela begreppet yttrandefrihet!! fel eller? ta er chans att säga mej er mening….

NovaRoll
0

#4 du utrycker nog min inställning i det mästa och uppmanar titt som tätt själlv kontakt över telefon, vilket dom flästa INTE tuvärr annamar och jag förkastar då deras protester på gott och ont :/ vilket jag tolkar som att dom inte har haft substans i sina åsikter!!!

[Avslutat konto]
0

NovaRoll, tagga ner lite..

fridak
0

jag står för vad jag skriver, annars finns det ingen mening med att skriva alls. jag läser vad andra skriver(vad gör jag annars här?) och tar åt mig av det jag tycker jag borde ta åt mig.

Mixie
0

Måste påpeka att jag tycker alla dina inlägg i den här tråden är otroligt osammanhängande. Menar du att jag titt som tätt vill ta kontakt med folk på telefon?

//Mickan

NovaRoll
0

#7 Varför då??? är inte åsikt och ytrandefrihet viktig i DIN värd?? om så är fallet, är inte detta ett utmärkt forum för diskutionen???

VeNyRa
0

ska jag vara helt ärlig fattar jag ingenting av denhär tråden, allt är så osamanhängande, vad är det meningen att man ska skriva här?

[Avslutat konto]
0

#11 Jag fattar ingenting jag heller

NovaRoll
0

#9 Nej!! men frågan var om man/du/ni TAR kontakt och pratar/utreder om det är något grus i maskineriet eller tigs det ihjäl för att inte få senare problem? Själv är jag alltid kontaktbar via mail, min sida här och om man vill via telefon…frågan är väll närmast, hur långt sträcker den personliga friheten att utrycka sina åsikter?? obekväma eller inte….

Mixie
0

Självklart tar jag konsekvenserna för det jag sagt och gjort och man får väl praktiskt taget säga vad man vill här så länge det inte bryter mot skrivreglerna. Sen kan man väl själv via sit sunda förnuft avgöra vad som är vettigt eller ej och se till att man inte sårar någon eller drar upp onödiga saker som på något vis gör andra illa!

En fråga till, din rubrik, KLAGOMÅL, menar du med den att ditt inlägg är ett klagomål eller kategoriserar du andras åsikter som klagomål? Svårt att avgöra, jag kanske är dum?

//Mickan

NovaRoll
0

#11 #12 tråden handlar om åsiktsfrihet och ytrandefrihet kontra HUR lång är vi beredda att gå för den, är det osammanhängande?

VeNyRa
0

ja jag tycker att allt är omsamanhängande.
vad fick dej att starta denhär disskutionen? tkr du att det är nått fel här lr nått?
jag skulle själv aldrig våga lämna ut mitt nummer till nån här!

NovaRoll
0

#14 "klagomål" avser om man har skilda åsikter gentimot andra skribenter, kans´ke lite missvisande rubrik som jag ber om ursäkt för om den stör någon.

#16 läs #15

NovaRoll
0

#16 du kan få mitt om du vill via privat Pm, det är bara säga till!!

joytick
0

Jag förstår faktiskt inte heller vad du menar med den här tråden? Är det riktat till någon speciell, eller…?

Jag står i alla fall alltid för vad jag skriver och skulle jag hamna i bråk med någon så löser vi väl det via Pm antar jag.. Har aldrig hamnat i bråk med någon här.

Mixie
0

#18 Nu "klagar" jag och säger att det känns bara som om att du sitter här och provoserar, #16 har aldrig bett om ditt nummer utan som du ser skrev hon precis att hon aldrig skulle lämna ut sitt nummer här och det tolkar jag som att hon inte heller är intresserad av att få ditt. Du kanske menar väl men jag uppfattar det som att du försöker få fram tjafs och bråk. Yttrandefriheten på den här sidan tycker jag är bra och respekteras och följs i största mån. Ska vi inte vara nöjda med det istället för att ifrågasätta? :)

//Mickan

VeNyRa
0

inte vet då jag vad jag ska med ditt nr till egentligen, men men. det är säkert en nyttig tråd dehär.

Fija
0

Jag läser mest. Oftast är det en eller fler som redan skrivet det man själv tycker, och oftast formulerat sej bättre än jag själv gör Glad Tycker de e rätt tjatigt då de finns massor av samma tips eller svar i en tråd, så skriver då oftast bara om ja ha nå nytt å tillägga…

Sen bara för att man gillar att skriva på det här forumet då man har lust och tid behöver man ju inte tycka de e trevligt att ta de via telefon eller så, även om man står för sina åsikter!

Sen så har det inte hänt att jag stör mej så mycke på vad som händer på forumet så jag inte kan sluta tänka på det när jag är tillbax i verkliga världen!

Cilla89a
0

Klart man får tycka och skriva vad man vill, det tror jag alla är med på.. Men hur menar du med klagomål? Om du tex skriver "min häst får vara ute 3 timmar per dygn" och jag kanske svarar "det tycker jag är alldeles för lite, stackars din häst" är det ett klagomål? jag skulle kalla det annan åsikt bara.. och det är ju bara att acceptera, inte lönt att argumentera kring det..

Medarbetare på Dressyr.ifokus

NovaRoll
0

Jag skrev denna tråd som ett inlägg FÖR åsiktsfrihet/ytrandefrihet och sist men inte minst  det som skall bära upp vårt samhälle, demokrati och det verkar som att det är provoserande ut i fingerspetsarna då flertalet som svarat på min tråd uppfattar tråden som ren provokation vilket inte har med mitt syfte att göra utan får stå för dom som inte förstår inlägget som sådant utan försöker vända det som från början skulle vara något positivt till negativitet, jag väljer nu med detta att avsluta mina möjligheter att försöka skriva inlägg då dom alltid oavsätt vänds mot trådskaparen utan reflektion om syftet och jag tror inte att jag är det sista.

Mixie
0

Synd att du ska känna så och att du uppenbarligen inte tycker att det här är ett trevligt forum. Jag stannar! =))

//Mickan

joytick
0

#24 Men det är ju klart att man missuppfattar när du skriver så som du gör, mycket utropstecken och du låter arg/ledsen/frustrerad när du skriver. Jag skrev ingenting som skulle vara mot dig utan frågade bara vad du menade eftersom jag inte förstod. Tråkigt att du känner så som du gör, hoppas det går att lösa för dig. Jag tycler i alla fall att det är ett trevligt forum, visst det kan bli lite gnabb ibland men oftast löser det ju sig.

LinaN
0

Jag personligen står för vad jag säger, men ibland har jag fel. och då får jag göra mitt bästa för att acceptera det.

Om jag itne förstår någon på forumet, någon som säger något konstigt eller beter sig underligt så tar jag kontakt med den på PM och frågar vad som händer, och detta gjorde jag långt innan jag blev Medarbetare här på ridsport. Jag ahr upplevt att en del användare här är "ute efter" mig, men efter ett PM eller ett par så har man redat ut situationen.

Men sedan det här med telefonnummer, just i det avseendet har jag väldigt svårt att lita på folk, jag har en viss paranoia. Jag har folk i mitt förflutna (bla en Fd som itne alltid var så himla snäll) och i denna paranoian en viss förföljelsemani. För vad säger att du inte är en bekant till honom? säger den lilla svarta rösten på ena axeln, samtidigt som den lilla vita rösten säger, men halleduttaneda! man måst eju kunna lita på folk! 

Jag har också lärt känna folk via internet, mailat, pratat på msn o senare också pratat på telefon, och sedan har det visat sig att den här personen är en ihopdiktad karaktär som inte alls är den personen man trodde man lärt känna. Och vilken besvikelse det var, och när ma nsedan försökte reda ut det så vägrade personen i fråga svara på sms, telesamtal eller mail…. Så bränt barn luktar illa som man brukar säga…. 

Jag är rädd om mig, och det är allmänt vedertaget att man inte lämnar ut vissa uppgifter på nätet. speciellt itne som tjej.

Men jag uppskattar ändå det raka o ärliga i att du är beredd o lämna ut ditt mobilnummer för vidare diskussioner. Och även om andra inte inser meningen i den här tråden så finns det de som faktiskt gör det cokså….

Men vissa tål helt enkelt inte att man är rak o ärlig, och det har mågna gånger fått mig till o hålla käft för at tJAG inte orkar bli påhoppad. Med mina åsikter och tankar kring hästhållning ses jag itne med så blida ögon av alla, speciellt itne tävlingsryttare. även om jag anser att ma nkan lära sig saker av varandra ändå.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Magica
0

Hej! länge sen sist. Nova roll jag tycker det var en intressant tråd men det svåra på forumet är att vi är alla i olika ålder och har olika mycket livs erfarenhet av vad ytranderfrihet och åsiktsfrihet är. Jag kommer aldrig att lämna ut min privata mail eller telefon nummer till någon av er här, orsaken är att här kan jag diskutera fritt med er, läsa om era erfarenheter och få råd utan att någon riktigt vet vem jag är. Jag har tillräckligt många ögon på mig i den "verkliga världen".

Om någon här har en annan åsikt som jag personligen tycker är helt vansinnig så kan jag tala om min personliga åsikt men jag känner inget behov att ta vidare kontakt med personen i fråga. Jag tycker det är bra att det finns flera olika åsikter så man inte snöar in helt på sig själv. Det som kan irritera mig är när någon försöker tvinga någon att tycka som dom gör men som sagt det gjorde jag själv när man var "ung och dum/naiv".

Tycker inte du ska lämna oss, om du nu tänkt det, du har många bra åsikter tycker jag.

lisette
0

jag tycker som alltid att har man något otalt med en medlem så tar man kontakt med den via PM istället för att ta det i trådar.

andra medlemmar har varken intresse eller nytta av att få läsa otrevligheter i trådar eller uppgörelser.

elin
0

Ärligt talat, känns som detta snacka är från mars eller ngt.
Fattar inte syftet med denna tråd alls. *suckar*

/Elin

Marija
0

Förstår inte heller syftet med tråden? Riktar det sej till någon särskild?

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

bonde
0

Om du är för åsiktsfrihet/yttrandefrihet varför i herrans namn ska man då söka upp varandra "privat" för att konfrontera den som inte tycker lika? 

Det är här på forumet vi medlemmar har vår mötesplats. Vill man ha en privat diskussion finns det PM, förutsatt att båda parter vill diskutera. Att någon skulle ringa upp mig för att jag haft synpunkter på ett inlägg här på forumet känns helt osannolik.

Skulle någon här ringa upp mig för att jag ifrågasatt eller tyckt tvärtemot, då skulle jag helt enkelt lägga på luren.

lisette
0

#32 ja jag hade nog blivit lite rädd faktiskt om ngn ringt upp mig.