Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 2178 ggr
JoJos
0

Klippning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ska klippa lilleman är tanken. men jag har juh aldrig klipt en häst förut, jag vill ha bort allt,utom ansikte och ben, men då sa en bekant till mig att jag måste spara dels där sadeln skall ligga o sen en rektangel från svansen fattar nada, hur ska jag klippa ? Hjälpa mig

Cilla89a
0

man kan spara en bit på ryggen där sadeln ligger, vissa hästar är väldigt känsliga..
jag själv "vågar" inte klippa bort "sadelpadden".. min kompis gjorde det på sin häst, tydligen var hon känslig och kunde inte ridas på 2 månader så pälsen vuxit ut.. och sen brukar man göra en "triangel" vid svansen, svårt att förklara..

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Cilla89a
0

såhär såg Japp ut när han blev klippt i oktober..
sparar ben, huvud, "sadelpadd" och liten "triangel" vid svansen..
ville igentligen klippa halva huvudet, ganascherna, men det var en dum ide tyckte Japp och ville inte stå stilla, så jag skippade det xD

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Loa-bg
0

Här kan du se lite mer om olika klippningar osv

Loa-bg
0

Hum, den sidan var ingen vidare… Trodde det var den jag brukar använda mig av, men icke! Här är den rätta!

Ledin
0

Loa bra sidor ^^

muirab
0

Klipper "islandsklippning" på våra hästar. Slipper då ha täcken på hela tiden.

MiaMaria
0

En kompis har klippt sin häst, kanske inte e o rekomendera men väldigt annorlunda e de ju iaf ;-)

Ledin
0

helt okey det ser ju roligare ut. Komma på en hästhoppning med flames skulle någ få lite ögon på sig… :)

Tusen
0

vi brukar helklippa våra ponnyer, men kämnar huvudet och halva benen. Sen så har vi nästan jämt symbolen på rumpan på dem. Såg ett kallblod på travet i helget som hade en stjärna på halsen! såg hur coolt ut som helst! ovanligt på halsen tyckte jag!

På bilden är det Monita längst fram, med en måne på rumpan. I bakrunden går Triztan med ett hjärta, Troya Viking med en vikingahjälm och Glöder med en blixt. Vi brukar göra så att symbolerna har något med deras namn att göra. Monitas släkt har en massa "Mån"-namn, Triztan ett hjärta ifrån kärlekshistorien om Tristan & Isolde, Troya kommer ju själklart vikingahjälmen ifrån hennes stuterinamn Viking & Glöder med sin blixt - glöd, eld, blix och dunder.

Tusen
0
Tusen
0

hitta ett kort på triztans hjärta oxå.

Tusen
0

och tillsist Glöders blixt

[slo]
0

#7 Ska jag raka min tös vet jag precis hur det kommer bli nu ;)

fridak
0

#0 jag tror din bekanta menade filtklippning, för då blir det som en rektangel från manke till bak.

Loa-bg
0

På djursjukhuset idag såg jag en ponny som verkligen var helklippt, jag fattar inte poängen med det… Huvudet också :S

Peppe
0

#15 det blir inga fula kanter Flört

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

berry
0

bara för att min kompis häst har typ den coolaste klippningen ;)