Saknad kategori?
Kanske borde finnas en kategori som heter "Handel av hästar" eller nåt sånt? Saknade precis en när jag la in min besiktningstråd :)
jag tycker det kan passa bra under allmänt om hästar ?

Jo, det är klart, det var där jag la den :)
Men det finns ju mycket frågor kring just hästköp och då blir det lättare att hitta och få bra information när man ska köpa eller sälja en häst.
Det var bara en idé. Ni behöver ju inte tycka som jag och det är ju er sida ;)
väldigt sant ! :D
vi får väl se vad dom andra säger :)

Jag tycker att det var en ganske bra idé, trots att jag själv inte ska köpa häst. Men det låter som om det är lättare att hitta och det kan ju inte vara fel.
Risken är att det kommer bli välands litet aktivitet just i den tråden…. med tnake på att det är kansk eitne så många som besiktigar o så (stup i ett menar jag då ^^)'
Jag är väl itne så jättepå att ha ytterlgiare en kategori att hålla koll på när det lika gärna kan gå under vård av häst och allmänt….
that's my five cents.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Islandskategorin är borta.. ^^

jag tycker en sån kategori vore bra.
tycker det är väldigt mkt som hamnar under "allmänt om hästar", svårt ibland att leta efter gamla trådar, för det ligger så himla mkt där under.

en sån kategori behöver ju inte låsas till just besiktningar utan till allt om försäljning och hästköp
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

vi kan inte ha 98 olika sorters kategorier. vi la upp islandshäst på begäran. där var itne en enda post i den!
hästens exteriör, hur måna inlägg är det i den?

Vi har redan hur många kategorier som helst… :/
Jag tycker att det är bra med olika kategorier :) Mkt lättare att hitta då och om man har mera specifika kategorier tycker inte jag att det gör så mkt om det bara är några trådar i varje…

Jag tycker kategorierna är bra som de är. vill man hitta ngt speciellt finns ju sökfunktionen:)

…fast sökfunktionen verkar ju fungera sådär eftersom det kommer så många liknande trådar hela tiden. Har bara hängt här lite drygt ett år men tycker att många frågor kommer upp igen och igen i nya trådar.

men det tror jag är för att väldigt få använder sökfunktionen….

Men varför är det så dåligt med många kategorier? Det blir ju lättare att sortera och hitta trådar om det finns många kategorier.
Och vad gör det om det är lite aktivitet i en av kategorierna? Är det någon statusgrej, eller är det något sajtvärdarna förlorar på?
Och sen undrar jag lite över kategori 19 - Ung/problemhästar. Varför det sitter ihop? Det är ju skillnad på unghästar och problemhästar. Varför finns det inte separata kategorier på dom? Dvs. en Unghäst-kategori och en Problemhäst-kategori?

Jag blir bara förvirrad av alla kat. Det är lättare att slå ihop en del, för sajten är inte så stor så att varenda kategori fylls var dag.
ett annat problem med kategorierna är ju att, hur många, eller hur få kategorier vi har, så läggs inlägg ändå inte där dom ska.
det gör ju också saker svårare att hitta.

#17. Jo det är sant. Men skrev inte någon en tråd om kategorierna? Vad som skulle ligga vrt? Dags att putta upp den kanske? =P
jo lisette gjorde det, gud vet var den är nu, hinner inte leta heller för tillfället, men om nån anna gör det så….varsågod :D
jag tycker det är en bra idé

Gör det så mycket om alla kategorier inte fylls varje dag då? Personligen kan jag tycka att det är viktigare att man lätt kan hitta och placera trådar.
Har puttat upp artikeln som lisette skrev, och kopierat hit också:
allmänt - allmänt om hästar
artiklar - ridsport.ifokus artiklar!
avel - frågor om avel
bilder/filmer - bilder och filmer på hästar och annat
bok/filmtips - sett en bra film eller läst en bok? tipsa!
distans - för de distansintresserade
dressyr - dressyr frågor
foder - foder frågor
hoppning - om hoppning
hästens beetende - varför beter sig hästen som den gör?
hästvård - om vården av hästar
körning - körning av hästar
mms/sms - här hamnar era mms/sms
raser - olika hästraser
ridning - allmänt om ridning
ridtravare - ridtravar avdelningen
ridtävlingar/resultat - tävlar du? resultaten här!
tidningsurklipp - länkar till olika artiklar på nätet!
ung/problemhästar - frågor om ung/problemhästar
utrustning - hästen och ryttarens utrustning
western/nh - om western och natural horsemanship
annonstorget - medlemmarnas annonser
om ridsport ifokus - bra att veta om sajten
ridsport iFokus tävlingar - sajtens tävlingar
off topic - allt som är off topic, skriv gärna OT i rubriken!
god morgon! - god morgon trådarna
ville bara skriva av mig - roliga/tråkiga saker som händer

alltså nu får ni bestämma er. =)
tidigare fanns det fler kategorier, då var det för många. så vi gick igenom alla inlägg, flyttade dem till rätt och slog ihop/tog bort kategorier.
nu är det bra med många kategorier?
så länge inte trådarna läggs rätt vill jag faktiskt inte ha fler kategorier. det är jobbigt som det är redan nu.

Kan man inte ta din lista och ha någonstans lite mer synligt? Alltså inte bara som en tråd/artikel. Skulle vara bra att kunna se den när man ska välja kategori. Förhoppningsvis skulle fler välja rätt då.
vart ska man kunna ha den då cattiiis ?