smakråd - träns!?
Hej!
Skickade sambon till hööks för att köpa träns. Önskade ett svart men det blev ett brunt, eftersom de svarta var slut i stl full.
Nu till min fråga - tycker ni att pållan passar i brunt? Har tidigare inte tänkt tanken… Hon har en sadel som är brun, en wintec. All övrig utrustning, plus annan sadel är svart. Så OM jag ska behålla tränset, måste jag köpa till tyglar samt ev. martingal. krångligt med brunt, måste ju vara "rätt" nyans också… duuh ;)
Alternativet är att ev. köpa ett annat träns när hööks behagar att ha "procent"-rabatt" eller vänta till mässan i april, under gbg horse show.
Mvh Tessan
Såhär ser pållan ut, åtminstone under vintern:

Yrla passar väl i tränset. Tycker det såg fint ut ja. :) Men en del vill ju ha samma färg på sadeln som tränset.
Oooh, ja, hon passar!! =)
Ok, så ni tyckte att det var en fin färg till hennes färg(er) så att säga..? =)
Vore det snyggare med svart eller föredrar ni brunt?
Gejsa: Visst är det så att man vill att träns och sadel matchar.. Nu råkar hon ju ha en brun wintec, som jag just börjat använda till henne. Vet inte hur länge eller mkt hon kommer att ha den..
- Samtidigt är det kul med variation, men detta blir kanske en smula kostsam sådan ;) Trodde att tyglar ingick men tydligen inte.
Tyvärr tyar inte riktigt min kamera när det skymmr, men såhär såg pållan ut sist vi red - den bruna wintecsadeln (premiär) och svart träns med nosgrimma som egentligen inte hör till tränset:
självklart vore det toppenfint om du även har en sadel som är brunt dessutom. Vilken nyans av brun är det, har du kort ?
#9: Just nu har hon en brun sadel - bild har du i inlägget ovanför ditt - och två svarta sadlar.. all övrig utrustning såsom martingal och dyl är svart..
Så jag måste köpa till bruna tyglar och ev. brun martingal till detta träns.. ;)
jag tycker hon passar väldigt bra i båda, kanske tom lite bättre i brunt ? :)

Jag har precis blivit kär i brunt och jag tycker hon passar jättebra i det!
Håller själv också på att inleda en övergång från svart till brunt, och ja - det blir kostsamt! ;)

Jag tycker hon passar i båda men jag skulle nog invänta ett svart träns.

jag tkr brunt är jättesnyggt och det passar henne bra. Dessutom tkr jag på ngt sätt det ser mer exlusivt ut med brunt !

Jag tyckte att hon va jättefin i det bruna tränset. Kör på det i värsta fall kanske du kan använda svarta tyglar och svart martingal tills du sparat i hopa till brunt !!!
Jag tycker hon passade i det bruna tränset också :)
/ Sara & Casper
Jag tycker hon var snyggast i det bruna tränset!

Jag är tokig i brunt, så enligt mig ska du använda det bruna =)
jag tycker faktist att det bruna var finare på hästen, eftersom hon är mörkbrun själv så tycker jag brun passar henne. Det var ett enkelt och fint träns, bara att andvända. :)
Oj, vad många som gillar brunt… ;) Kul att ni tyckte att det var fint på min pålla, berättade detta för sambon (som valde och köpte tränset) som log och sa:
- Ja tänk vad jag kan…
;D
fast jag tycker ju att tränset är absolut snyggast med båda "snokremmarna" - men jag vill helst bara använda själva nosgrimman.. Vad tycker ni om tränset då?
Jag som aldrig tidigare har använt bruna träns, är det grymt svårt att hitta matchande utrustning såsom tyglar och martingal? Har inte ekonomi till att köpa hööks tyglar för flera hundra. vill dessutom ha vävribbtyglar och inte läder. Fast lite sugen på dessa
Detta träns är det. Korkat att jag inte tänkte på att tyglar medföljde, men till det priset borde väl kvaliteten vara något högre, än de billigare tränsen med tyglar?! =) Fast jag tyckte att det var stelt som skråen, precis som de flesta nya träns har varit, som jag tagit i. Oljebad kanske??
Du ska se mitt XD Jonna har brun sadel (och duktiga jag har brunt träns till) fast just nu har hon en svart sadel. På helga har jag svart sadel, brunt träns + brun martingal :P

brunt ska det vara på ALLA hästar utom svarta och skimmlar ;D
men då ska allt vara brunt, finns ingte fulare när man har te.x. svart sadel och brunt träns eller tvärt om :P
Medarbetare på Dressyr.ifokus

#24 NEJ det är tvärtom :P