galoppolycka igår
Satt o tittade på dagens rätt, medan jag redde ut håret. Även om jag inte gillar sporten direkt så är det ändå trevligare o titta på än "momento" o "ordjakten" o de där andra dåliga programmen.
Där berättade de att igår skedde det en olycka i galoppen då två hästar o två jockeys kraschade (man fick se filmklippet när de gick omkull). ena jockeyn låg på sjukhus me nförväntas bli ok igen, den andre blev väl lindrigare skadad. Men de sa inget om hästarna. O det blev jag upprörd över, hur gick det med hästarna?
Den ena blev påsprungen av den andre när den redan låg ner i backen…. tycker de borde berätta hur det går emd ALLA inblandade.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

hmm, tycker att dom brukar berätta hur det går för hästarna. har råkat sett olika travolyckor på tv.
men det var lite dåligt av dom, att hoppa över det.
De tar inte upp hästarna eftersom vi är människor och de antar att vi är mest intresserade av att veta hur det går för de av våran egen "ras".
maja har ju tyvärr rätt. det är nog så det ligger till.
sen kan jag tänka mig att dom som spelar på detdär, är kanske mer intresserad av pengar än av hästarna…
Sedan så tror jag att hästmänniskor reagerar exktra stakt, hur många här inne hade brytt sig om hur det hade gått för tant Astas halvblinda kossa som blev överkörd av en lastbil eller farbror Måns kycklingar som rymde? ^^
Ja jag vill veta hur det går med hästarna!
#4 jag skulle bry mej
#4, *fniss* ja, det kan man fråga sig ;)

Var det olyckan som var för en vecka sen eller liknande? Det var i alla fall samma scenario, de visade i en annan travsändning att hästarna mådde efter omständigheterna väl.

Jag har gjort en tråd om detta för några dagar sedan ja. Kommer tyvärrr inte ihåg vad den hette.
Jag tror Juve har rätt, tyvärr.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

#7. Det sår i inlägg #0 att olyckan skedde igår.

men det är väl olyckan som var för ett par dagar sedan? vill oxå veta hur det gick med kusrna, men antagligen bra eftersom inget sägs

#10# Isf har det hänt identiska olycker på bara några dagar. Låter inte så trovärdigt.

jag tror att lina menar det galopplöp som var förra torsdagen.
therese (?) o rebecca colldin var det som var inblandade.
såg det på tv på lördan.. riktigt otäckt!
synd att galoppsporten är kvar, den är inte mänsklig!
synd att galoppsporten är kvar, den är inte mänsklig!
Galoppsporten är märklig
Ja, och brutal. :/
okie, tyckte de sa igår, men oavsett vilket så vill jag ändå veta hurd et gick för hästarna, att tjejerna överlevda är väl intressant i sig men hur gic k det för fyrbeningarna, för krashen såg värre ut för dem än för människorna.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Fanns det ingen film?
Hästarna klarade sej ( tror jag ) utan skader

Ja, som jag skrev i ett inlägg ovan så mådde hästarna efter omständigheterna väl. De hade tydligen lite småsår och blessyrer, men ingen större fara.
Trodde den hästen som flög över den andra skulle bryta nacken.