Hopputveckling för isis
En kompis filmade lite idag när vi hoppade så tänkte att ni kunde kommentera. Observera att det är jag som har hoppat in henne själv då ägarna håller på mer med gångarter osv. Jag är ingen mästerhoppryttare, hoppade banor på 1m på ridskolan och tävlade några clearrounder och tränade för tränare då men det var 3år sedan så lite har fallit i glömska.
Första filmerna är tagna när vi precis lärde oss att komma över hindret. Då var det grisepass igenom hindret ibland men numera är det full galopp som gäller det.
Vi har aldrig tränat på riktiga hinder i en paddock så tycker att hon är rätt duktig =D
Avståndsbedömningen och eftergiften är lite så och så men vi kommer över iallafall. Resten tränar vi på.
Vad fin hon är :) Det ser riktigt bra ut :D
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Tack så mycket! Mitt mål är att kunna tävla någon clearround på kanske 30-40cm om något år men först måste vi hitta någon ledig hoppaddock ^^

Fin liten isis. Fin man och lugg. Hur gammal är hon?
Tack! Hon är 11år nu eftersom det är nytt år.

Söt o duktig liten pryl som gör så gott hon kan =)

#5# Hihi hur mår du MiaMaria eg? Här är isisen en pryl och den lilla shettisen i en annan tråd var en sak. *fniss*
Haha, pryl vet jag inte men tack iallafall =D
#2 - Det blir nog inga problem (att tävla) :) Finns det ingen i närheten som har, eller nån du känner som du kan åka till?
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
#8 Grannstallet har paddock men de har bara ett fåtal bommar och bara 2 sockerbitar så det skulle bara bli som ett hinder. Min kompis har sina hästar i ett stall kanske 8km bort där de har en fin hoppbana så kan ju fråga henne om jag också får komma dit och pröva. Annars finns det en ridskola några kilometer bort men känns lite dumt att fråga där innan man vet hur hon reagerar :)

Jaja, saker och prylar är ju små ting, liksom en shettis och en isis, eller nått, flum-varning idag kanske =)
#9 - Du kan ju börja hos grannen så hon vänjer sig vid 'riktiga' hinder med färgade bommar och så. Sen fortsätta till ridkolan/din kompis.
Ser trevligt ut!! =)
Jätte duktig är hon :)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Det såg ju jätte bra ut! Vad duktiga ni är båda två. hur länge har ni hopptränat?ofta?
//En främling är en vän du inte lärt känna än;) kicka in på My place on WW
#11 Ja, det var en bra idé. Vi brukar få låna paddocken om vi har tränare men får fråga om jag kan få låna den en då. Den används inte så ofta.
#12 och #13 Tack så mycket!
#14 Tack så mycket! Vi har hopptränat ca 1 gång i veckan med start i oktober. Dock kom älgjakten ivägen så det blev en paus så kanske ca 6 gånger på 2 månader. Dock har vi bara tränat i skogen än så länge men vi får se om vi kan fjäska oss till en paddock att låna xD
Ser jätte fint ut! :) Man ser vilken otrolig skillnad de är. Duktigt! :)
/ Sara & Casper
Tack så mycket! Vi började med grisepass och väldigt lugn galopp på lägre höjder och oftast gick hon rakt igenom hindret men nu går det desto fortare och hon flyger över nästan ;)
Ja galoppen var ju värkligen jätte fin
//En främling är en vän du inte lärt känna än;) kicka in på My place on WW
hon ser ut att hoppa väldigt mjukt och fint :)