O.T. Häst räddad ur diket!
Gud va hemskt! Tur att den klarade sig :)
usch. det där har jag varit med om.. när jag kom hem från en ridtur en dag låg en häst upponer i diket med eltråden runt sig och ryckte. den fick stötar hela tiden och vem vet hur länge den hade legat där, red ut över en timme. full galopp till elaggregatet och stängde av elen, ringde massa samtal till ägaren och bonden osv.. hästen låg kvar i diket i flera timmar, till slut fick de upp den med traktor.

#2# Stod du, malmköpingsvägen ut. Vad heter stället nu igen? Där vet jag en häst hade gått ner sig i diket. Örsta eller vad?
#2. Usch, det lät ännu mer hemskt ;o
japp. o det va många år sen :)
världen är liten ;) men hästen klarade sig och är närmare 30 nu!

Svarade du mig nu hjullan eller?
japp!

Men det hände ju en gång till eller något annat för några år sedan med samma häst har jag för mig. Har du läst det ?
jasså? läst? nej.. men jag pratade med ägaren för nån månad sen och hon nämnde inte det trots att vi pratade om det. dom hagarna var inget att hurra för så jag blir inte förvånad om det hände igen på samma ställe.

Nej, det hände något annat har jag för mig. Dom skotta väl för diket när det hade hänt har jag för mig.
jaha. okej.. då har det antagligen hänt fler gånger, för den gången jag va där gjorde dom ingenting med diket. satte bara upp stängslet igen. det va väl en sex, sju år sen kanske.

Ja, du kan ju fråga henne. För det stod så i tidningen eller också har det hänt igen som du säger. Jag minns inte det. Minns bara var det var och att den var rätt så gammal. Själv känner jag inten henne eller vet exakt vilket stall det är.
#13. okej. nej, jag hade inte pratat me henne på säkert fem år, råkade träffa henne på hemköp bara så vi har ingen kontakt. du har rätt på stall iallafall, det kan likväl ha hänt henne igen, det är ju inte självklart att det är det första man berättar för nån som man aldrig pratar med. riktigt synd isåfall..

#14# Ok! Jag kan ha fel också så…. minns inte allt. Kanske att hästen var med i tidningen pga åldern och det stod om vad som hände den gången. Spelar ingen större roll iaf. :)
Fick syn på den här tråden. Är det vanligt att hästar ligger i diket i Örsta. Har min oxå gjort nämligen. Tyvärr är det sånt som händer.
Ushda, tur att det gick bra tillslut iallafall :)
Såg ett inlägg som påminde om min häst. Vet ej om det var det hon mena. det mest dramatiska var eltråden sen gick allt ganska lugnt till. Hästen fick inga men , mer än ett brännsår.

#16# Har din häst legat i diket i Örsta menar du? Bor du i E:a?
jajamen

Är det inte din häst vi skrev om då? Har det stått i tidningen?
Nej det stod inget om henne. Det här hände 2002. Men situationen med varit ute o ridit o stänga av strömmen stämmer. Men inte resten. Men jag tror jag vet vem Hjullan1 är. Därför kändes det bekant. Vi hade hästarna i samma stall. Har inget otalt med någon så det är lugnt på alla fronter. Bara så ingen får för sig att ta illa upp. 
Om det är hon, vilket jag tror så var hon med. Mötte henne vid hemköp om jag inte minns fel.

#23# Men då är det väl du som ägde stallet?
Hemskt när sånt händer. Var själv med om något liknande med mitt då ett-åriga russto. Hon gick ut på presseningen på poolen och gick igenom. Det var i slutet på oktober, så det var ganska kallt då. I ca 2,5 h stod hon i poolen med vatten upp till ryggen. Tillsist lyckades vi dra upp henne med brandslangar på ett par plankor. Även hon var då rejält nerkyld och trött. Nu har hon precis blivit tre och mår alldeles utmärkt!
Nej. Jag hyrde två stallplatser i första stallet . Det en bit från vägen. Men hon kan ju haft oturen o varit med fler gånger. Hur längesen var det som stod i tidningen?

#25# Usch då, det måste jag ha missat. Vi har också pool men vi har plåt över på vintern. Vi är livrädda att våra hundar eller katter skulle gå på det också annars. Tur att den klarade sig. :)

#26# Men det måste ju ha varit dig hjullan menade iaf. Jag minns inte alls när det var. Vet att jag läste om det och att det var en gammal häst. Hon skrev ju högre upp att hon träffat den som ägde hästen på Hemköp och du skriver att du träffat henne nyligen på Hemköp. :)
Tur att den klarade sig
Ja det verkar lite snurrigt. Har skrivit privat för att utröna om hon har varit med om det fler gånger.
#25# usch. Som tur är verkar det för det mesta gå bra fast det ser otäckt ut.

#30# Du menar privat till hjullan eller?
#32# Ja

#33# Ok!
#27 Det stog på första sidan i Kuriren. Några veckor senare var händelsen dessutom uppmärksammad i radio på RIX-FM under rubriken dagens Zookorre.
Vi har också normalt plåt på poolen under vintern men just då hade vi tagit hem hästarna lite tidigare från betet än vi brukar och därför inte hunnit lägga på plåten. Annars tror jag inte det är någon större fara för katter och hundar i alla fall. De väger ju betydligt mindra än en häst. Våra katter går ofta på poolens pressenning utan att ens bli blöta om tassarna.

#35# Ja, stod den på första sidan så måste jag ha sett det. För vi har kurre. :)
Vi har kanske inte samma sorts konstruktion på pressenning?