Klumpigt
Stod och gjorde ren badkaret i sommarhagen i dag. Innan vi skulle fylla på vatten. Gubben min var med och hjälpte till med dunkar. Flisan kommer traskande, börjar klia av sig knott och mygg mot gubben så han är på väg att tappa balansen. Taskiga Åsa småfnissar lite medans jag står där dubbelvikt över badkaret och skrubbar. Såg faktiskt rätt roligt ut. ;-)
Så vad händer?
Jo Flisan inser att det nog vore roligt att sätta matte på plats. Så hon smyger (ja hon smög faktiskt) upp bakom mig och tar i med huvudet och ger mig en välplacerad knuff i baken. Och ja, dubbelvikt över badkaret kunde bara sluta på ett sätt.
Matte i badkaret, en sambo som inte småfnissade och en dotter som asgarvade.
En snopen Åsa och en häst som om jag inte visste bättre skrattade även hon. ;-)
Vet inte varför jag skrev det här egentligen. Men nu i efterhand var det lite skojigt. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

*ASGARVAR* skrattar bäst som skrattar sist åsa…

haha, måste sett riktigt roligt ut xD =D
Mohaha! Skrattar bäst som skrattar sist heter det visst 

hehe, japp det het ju så. ;-)
Fast jag bjussar ju fint på mig själv som berättar det för er. hihi
Audiatur et altera pars

hi hi*asg*

*asg*

Vad fint! Hon visste vad hon gjorde.. hahhahah
haha !

Ja, säga vad man vill. Men hon har humor min kuse. ;-)
Audiatur et altera pars

Kul när dom är personliga!

Ha, ha det måste verkligen ha sett roligt ut. Skulle velat sett det. Synd att din gubbe inte tog foto. 
Håller med Gejsa, hade helt klart velat sätt det ;)
/Elin

hmm, nu ska ni inte vara sådana. Jag tycker jag var snäll nog som bjussade er på ett gott skratt. Tror inte ni hade fått se ett sådant kort. hihi
Tack och lov låg kameran i tryggt förvar hemma. hihi
Audiatur et altera pars

Det var ju tur att det inte var vatten i badkaret också! Då kunde det sett ännu roligare ut. ( och farligare också iofs.)
tack för det skrattet, det var bra roligt :)

Synd att den inte var med. ha ha blev du mycket blöt?

Synnerligen trevlig häst du har. Hon verkar ha koll på vad hon pysslar med.
Mvh Anki

Hmm, nej jag blev faktiskt inte mycket blöt. Men äckligt blöt. Badkaret var verkligen äckligt. Hon har druckit ur hinkar tidigare i veckan så detta var första rengöringen sedan förra hösten.
Riktigt äckligt och om då häller i vatten och skurar kan ni bara tänka er vad trevligt det vattnet såg ut. ;-)
Fast jag tycker om min busa ändå. ;-)
Audiatur et altera pars