Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1467 ggr
Ledin
0

Säkerhetsbälte för hästen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kollade lite på säkerheten hos hästar och transport hittade denna uppfinning vad tror ni om denna?  Allså en säkerhetsbälte för hästar?

Här är länken: http://www.arvak.se/artikel_hasten05.htm

fridak
0

jag tror vissa hästar kommer tycka det är obehagligt. och vad händer om man måste få ut hästen snabbt? går den loss kvickt? den begränsar rörelsefriheten, vilket egnetligen är bra i transport men jag tror vissa hästar kommer få panik om de känner att de sitter fast.

Loa-bg
0

Det där skulle jag inte våga sätta på mina hästar… Peppe skulle få panik, det kan jag lova.

Ledin
0

eftersom det var en svenskuppfinning så kanske man kan tro på den

Maja
0

Det är ju en jättebra idé och för de hästar som kan ha den är det ju bara bra!! =)

Ledin
0

Så här står det om den tog lite:I första testomgången kommer vi att använda våra egna hästar men vi har även fått folk som anmält intresse om att deras hästar ska få delta i testet. De rör sig om hästar som brukar vara oroliga eller rent utav besvärliga att frakta i hästtransport. Det är bland annat ett företag i Holland som har haft att göra med hästar som är väldigt besvärliga att transportera. De vill gärna testa om säkerhetsbältet har en lugnande effekt på dessa problemhästar.

Så vem vet kanske är super bra?  Den skulle någ vara bra på min ponny när han var ung han hamnade nämligen under på ett konstit sätt å hamna på sidan fast ändå lite på rygg längst framme i transporten uppbunden enlit alla konstensregler å bommen var där den skulle vara otäckt som tusan vi fick vara 4 pers för att dra ut han dessutom fick vi stanna på en väg som var mycket trafikerad å stanna bilar för hjälp av 2 pers. Då tror jag den skulle vart bra att ha.

LinaN
0

Såg ngn sådan här bilbälteslösning för häst på någon marknad elelr så, och då behövdes transporten förstärkas i taket för att hästen skulle fästas i bilbältet uppe i taket, och det var ju då bra för hästar som hade dålig balans osv…..

Men en del hästambulanser är j uutrustade emd hängvagga.  o tur är väl det o mde ska frakta en häst emd benfraktur till klinik….. tänk o stå på egna tre ben o försöka hålla blaansen utan stöd under mage…… *rysa*

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.