Medryttare finnes i Skövde
Hejsan :)
Jag är en 11 årig tjej, 12 år den 3 februari som söker sköthäst/ponny. Hästen/ponnyn ska finnas med cykelavstånd från Skultorp, alltså inte så långt därifrån.
Jag är cirka 157 lång och väger cirka 40 kilo. Så hästen/ponnyn bör inte vara allt för stor, och helst inga olater. Jag har hållt på med hästar till och från, sen 3 års ålder. Sedan har jag haft uppehåll någon gång då och då.
Nu rider jag regelbundet en gång i veckan på Jutagården, men jag vill utvecklas mer än så, mer om hästens skötsel, och övriga stallsysslor.
Ifall det är ridavstånd till Jutagården kan jag ta med hästen/ponnyn på lektion en gång i veckan.
Jag gillar både hoppning och dressyr, och jag skulle gärna vilja komma ut på någon tävling, dock inte ett krav.
Min mamma är hästintresserad.
Lite OT: Hur långe har du ridit på Jutagården? Kände du ally (Akustika) Som stod där ett tag förra terminen?

#1 Jag har ridit på jutagården sen förra hösten. Jag kände inte hästen så väldigt bra, men jag såg den flera gånger.
#2 Ok :) För vi köpte henne ju men sålde sen igen…=(
Bara ett snabbt tips, apropå hoppbilderna: fram med handen ;)
Helena
paronskrutten , ridskolelever lär sig nästan aldrig sånt. ;) (Inget dumt emot dig som ride rpå jutagården efter som jag själv tävlat mkt där m.m. xD) men alltså, man lär sig inget på ridskolan, visst. Galopp, skänkelvikning där hästen går som en ostbåge.
Vad har din mamma ridit / tävlat och så? :) / du också? :)
Såg att du avr rätt så lång så kanske en c (maxad) eller d- häst skulle nog passa :)
hehe, jag rider på ridskola och tar fram handen automatiskt;)
Helena
Paronskrutten, skicka en bild när du hoppar? ;D
Har ingen bild, dock en video, men isf får du ta min msn ;P
Helena
Pm'a mig? ;D
har pm:at dig
Helena
EmmaFors: rider på samma ridskola som parsonskrutten och tar också fram handen automatiskt. kan liksom inte hejda mig (;