ot - legitimation?!
nu måste jag skaffa leg och jag har fått personbeviset från skatteverket nu, men hur ska jag gå vidare? vars kan man ta kort osv?
Polisen tror jag det är som gäller :)

Foto tar du hos en vanlig fotobutik. Resten fixar du hos Farbror Polisen.=)

Du kan gå direkt med papprena till Polisen så tar dom fotot på dig där osv. Allt sköts där nu förtiden.

Okej =) lite splittrad nu då.

Äh då är det lättast att göra allt hos polisen som gejsa säger

okej då vet jag de, tackar! =)

Haha blev du kluven? Inte så lätt här i livet. Men du gör ju som du vill och tycker är enklast.
jag gjorde mitt på banken (?) :P hehe

#8, ID jaa ;) det har jag med o gjorde också på banken ^^
jag gick till en fotobutik och sen till banken.
#9 näää leg :D

#11, jahaaa :O ^^
:P

Jag tror det är lättare att göra hos banken än hos polisen då polisen brukar ha längre köer och mer vänttider.
Men det går att få gjort hos både ock.
Som de andra säger, gå till fotobutik eller automat som är ok för leg. bilder. Är du osäker så är det lättare med en butik där personalen tar bilden åt dig och hjälper dig med hur du ska sitta så att det blir rätt.
Jag rekommenderar att välja svart-vit bild om du får möjlighet då när jag förnyade mitt leg. sist så valde jag med färg och i trycknignen så blev det väldigt illa gjort och jag ser numera ut som en röd gris i huden på bilden… Skäms varje gång jag måste ta upp det.

#14# Vi behövde inte vänta på polisen. Det kanske beror på om man bor i en liten stad eller i Stockholm. Var bor du någonstans då?

Fixade oxå mitt leg på banken :) Tog fotot i en fotobutik.

#15 Gissar på att har ens närmsta polis mindre att göra så får de mer tid åt trevlgiheter :)
Bor lite söder om Malmö.

#17# Malmö är ju lite större än vår stad. Kanske därför. Hos oss är det lång väntetid på banken i stället. Det värsta är ju bara att det är ju bara vissa tider som polisen tar emot. Och det är ju inte alltid som man har tid just då.