OT snö :'O
japp, nu har snön kommit till Skåne och ska snöa ända fram till Tisdag :'( det är inte, inte, INTE bra, eftersom jag ska köra upp på tisdag..
jag har aldrig kört i snö, men det verkar svårt, halt och j*vligt! Med gräddet på moset komme rvi köra mycket landsvägar = inte skottat, saltat..
hur ska jag klara uppkörningen :'( jag kan bara inte kugga, inte en chans att jag väntar 3 månader till på att få köra upp, aaaldrig!
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Vad synd, men det är mysigt att rida i snö :P

jag har hört att det är lättare att köra upp om d är snö för då är det inte lika noga med linjer o liknande om de inte syns samma med hastigheter men jag vet inte :P lycka till!!!!!

ut o kör nu då!

#3 fast jag kan inte köra mer innan uppkörningen :( jag får bara köra med pappa då det var han och jag som gick den kursen och han är i Frankrike nu till onsdag :/
#0 Åh vad trist! Hoppas du klarar det ändå! Lycka till!!!

Jag tror inte det är så farligt. Hörde att nån annan kört upp i snö och inte tyckt det var annorlunda. Hoppas att det är uppehåll den dagen och att snön håller sig fr vägen ;)
#6 jag körde upp den 3/12 (-93) o då hade vi som nu snömodd och det var INGEN höjdare…tycker absolut det är annorlunda o köra m eller utan snö. Bla så syns ju inte markeringar på vägen under snön som man ska köra efter…köra saktare genom snömodden för o inte slira…är det sen mkt snö så gäller det ju o komma igenom driverna som blir etc etc! Så kör lugnt o försiktigt så går det kanon! håller tummarna för dig #0 Kram

den dagen jag körde upp hade det snöat hela natten å var första snö dagen. Träna lite nu innan. Å det är till en fördel kan jag säga, så har man en anledning till att ta det lungt, tex e det ok att köra 70 på 90 väg å så vidare. Det kommer gå fint!

#7 Det beror ju på OM det är snö på vägen. Bara för att det är snö ute i ren allmänhet betyder det inte att det är snö på vägen som påverkar körningen.
jag tror det går bra cilla, bara kör försiktigt och ta det lungt !
sen är det ju inte säkert att snön ligger kvar fram tills dess heller, vad än SMHI säger.
men dom stora vägarna är ju för det mesta skottat och saltat, även landsvägarna skottas ju om det är tillräckligt med snö.
men bara ta det luuungt !
men hur vet du förresten att ni kommer köra mycket landsväg ?
hos oss ändras ju rutten från person till person. och det är inget man får reda på i förväg…

#10 min körlärare säger att det mesta av uppkörningen körs på landsväg.. men min spelar det ingen roll.. bara jag slipper parkera så mycket :P
aha ! det kanske skiljer sig så mycket då, jag körde visserligen också mycket landsväg, och backa runt gathörn, och star och stopp i backe. jag tror sjutton jag gjorde allt på detdär pappret han fyller i.
men jag tror inte du ska oroa dig för snön, bara tänk på att bromsa försiktigt och i god tid om det nu är snö på vägen, och blinka och sånt i tid också, lite extra viktigt om det är halt, så folk hinner förbereda sig.

Det kommer nog gå bra!
Jag körde upp en hemsk vinterdag (12/12-03). Jag var nervig som sjutton innan, då dom sa att det var årets värsta dag, massa smö, blixthalka m.m. Men så länge man håller sig lugn så går allt bra =)
#9 o jag svarade på ditt inlägg där du skrev att ngn sagt t dig att det var ingen skillnad o köra m eller utan snö och jag bara svarade då att JAG(personligen…) tyckte det var annorlunda att köra m snö på vägarna. ;-D
körde o lämnade äldsta grabben i dag i grannbyn o då var det snömodd…jag höll på o göra en snurr på vägen då jag inte tog kurvan tillräckligt sakta utan körde som vanligt!
Så kör lugnt o försiktigt så fixar du det galant#0!

jag är 16 och klarar att köra i snö så det går nog bra! tänk bara på att du måste parera hela tiden så du inte glider av.
#15 ja snö är lätt att köra i och snömodd o halka värre….hihi!

16. men de är ändå inte så otroligt jobbigt att köra i, fyrhjulsdrift är ju en bra uppfinning när de är moddigt.

Jag körde upp på Sveriges nationaldag den 6 juni. Alltså mitt i sommaren nästan. Fick en rejäl sladd första gången det snöade också. Vi hade ju varken halkkörning eller något så vi kunde lära oss hur man gör vid sladd.

Jag körde upp på Sveriges nationaldag den 6 juni. Alltså mitt i sommaren nästan. Fick en rejäl sladd första gången det snöade också. Vi hade ju varken halkkörning eller något så vi kunde lära oss hur man gör vid sladd.

#18#20 Va tjatig du är gejsa :P *asg*

ja jäklar trodde inte att det kom fram det visades error då. *fniss*
#17 ja det skulle man haft…