inga pass från asrp
gå in på deras hemsida och läs om passhanteringen
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Det var värst! Fick Lena sparken tro? Hon skrev iaf i Filles pass i april 2006. Så jag har fått mitt.

Det har varit en artikel i Ridsport om detta. Verkar vara interna bråk i den föreningen.

Jag tycker det är riiiiiktigt dåligt att dem är sena!! Min systers ponny har inte fått sitt än och det har gått över ett år!! Och han får ju inte mätas utan sitt pass och därför inte heller tävlas för han inte är mätt!!

Det kan hända att man får göra om hela pruseduren på de hästar som dom har slarvat bort papperna på
OJ! Tur att vi har fått bägge passen från asrp, vi väntar bara på scs…. Men vi hade tänkt att ringa och försöka få tag på ngn där idag (alltså asrp) då Sally inte har ngt ägarbevis =O

men om man har tagit kopia på de papper som skickats in så borde de ju gälla tycker man.
det är ju för jäkligt! Vår lille ska ju få pass via dem och har de nu slarvat så vill ju inte vi får nya kostnader!!! Betalar ARSP för ny id etc????

Vi ringde asrp idag… Hon som svarade var riktigt grinig men de skulle ordna med ägarbevis…

#10# Ja, dom har det nog inte så lätt. Efter att detta kom ut så har dom väl blivit nerringda. Inte lätt att jobba då heller.

#11 det har du helt rätt i , men jag har snart väntat på linas pass i 2år och vi misstänker att hennes papper är borta, men det återstår att se.jag är inte helt överlycklig.

Nej, det förstår jag. Skulle inte heller vara särskilt glad åt det. :)
Har samma problem med min shettis utan stam. Skickade in pappren i den vevan som de tydligen blev av med massa ansökningar och väntar också på någon form av besked. Vet att man blir tråkigt bemött och har därför dragit mig för att ringa men får nog snart göra det iaf. Tog tyvärr inga kopior på något så det återstår väl att se vad som ska göras då. Har papper på när han blev chippad som jag iof kan kopiera men mer är det inte.
#4 va :O har aldrig hört talas om att man måste ha pass då man mäter?? :S jag har inget pass på luddan och hon är mätt!

#15 vid slutmätning måste man nog det :)
//Mickan
#12 Då har du inte heller fått den gula(?) lappen som säger att pappren har kommit fram men inte är behandlade än? Det sägs att man ska få hemskickat en sån bekräftelse men det har inte jag fått. Läge att ringa nu??

Jag ringde för ca 14 dgg sen och fick besked att det var ponny utan härstamning inkommna 1/12-12/2 05 som hade blivit försnillade av en handläggare som heter Lena Svartholm.
Jag fick besked att göra ny idritning + åldersintyg och kopia på gula lappen + kvitto fr vet o idkontrollant, sen ska jag skicka in det och får då 300 i ers för idkontrollen och upp till 800 för vet.

bebbe vilken månad höll de på med nu?

Lisette jag frågade inte.
#16 1år kvar :D haha