OT äta ikväll?
vad ska ni äta ikväll?
antar att det är lite lyx nu på nyårsafton? 
här hemma blir det, fondy av oxfile/fläskfile, sallad, klyftpotatis, dippa och dressingar och bröd..
efterrätt blir det kladdkaka, med grädde och hallon..
och sen senare ikväll vid 00-slaget blir det toast skagen :)
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Ska hem till en kompis nu vid 6, så vet inte vad vi kmr o få :)

vi blir bjudna på tacos hos våra kompisar. haha. lyx? njaaa. =P

Ska sitta ensam i kväll så jag äter inget speciellt. Suck! Dottern ska ju ut och roa sig och gubben jobbar.
Pommes och stekt kyckling? Det är bra bukfylla :)
jag sitter också själv…så det blir inget speciellt här.
Vi har som tradition att äta plankstek på nyår. Som efterätt blir det dajmkaka och glass. Samt Pommac
vid 12-slaget.
Fördrink och krustader med championfyllning. Därefter förrätt:En snitt med lax och en med pate. Varmrätt: Helstekt oxfile, hasselbackpotais, balsamicosås, rödlökspaj och rotfrukter. Efterrät: Vaniljpannacotta med färska björnbär och blåbär. Efter 12 blir det ost.
Ska äta mat från cateringfirma… har beställt kött i olika former o potatisgratäng, sallad, kall o varm sås, brytbröd sen t för och efterrätt vet jag ej vad det blir (ngn annan fixar det…) t kaffet blir det kladdkaka o till "nattamat" blir det Bullens korv mmm…gott!

#7 det lät inte helt fel :D
Vi ska äta ngn toast med avocado, räkor, rom å lite annat mojs.
sen blir det oxfileé med potatisgratäng och sallad
kladdkaka med grädde till efterrätt

Mmm vad hungrig man börjar bli. Inte dåligt med fina rätter en del gör i kväll. :)
#7 åhhhhh va hungrig jag plötsligt blev…det lät grymt gott!!!!! och bara älskar pannacotta!
Vet inte om det blir så mycket lyx här, vet faktiskt inte vad vi ska få :P
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
#8, HAHA! vi ska också ha bullens till nattamat ! :D
men just nu står det en lergryta i ugnen med nötkött, morötter, lök och lite kryddor, potatis på kokning och snart ska jag göra en sås.
till efterrätt har vi en cookoff med våra kompisar, jag ska göra en päronpaj och kanske gör johan en blåbärspaj och sen ska dom ha med sig nått.

Nu blev jag så hungrig av tråden så jag har precis gjort en omelett på krabba. Det är gott. Ska äta det alldeles själv nu. Hästarna är i stallet och Elin är på fest och gubben jobbar.
Potatisgratäng med fläskfile

#11 Pannacotta är sjukt lätt att göra, så det kan du ju frossa i varje helg.
Koka upp grädde och tex hallon frysta el färska, smaka av med socker. Låt koka, lägg gelantinblad i blött och rör sakta i dom, ta dock kastrullen av plattat. Häll upp i glas, ställ in i kylen, klart på ett par timmmar =0)
Haha.. Jag åt spaghetti till lunch, sedan åt jag ingenting mer fram till.. Ehm, tolvslaget då det blev vit chokladmousse med hallon samt champagne.. ^^
det blev ingen cookoff, det blev bara pannacotta av kompisarna som var smaskig värre :D
kanske blir en päronpaj idag istället….
annars lyckades vi med vårat experiment igår :D
blev ingen nattamat, alla var så mätta så vi orkade inte mer…

#17# Kanske inte så konstigt att du fick ont i huvudet då. 
blev bjuden på parmalindad torsk o potatis med emertalerfyllning=) Jättegott! Chokladmousse till efterrätt, o nån skaldjursgrejs till förrätt:P Frammåt 5 blev de lite pasta carbonara=)
#21 Inte bara jag som får för mig att laga mat när man kommer hem framåt småtimmarna uppenbarligen :)
Vi åt Pommes Duchess och kött igår :) Sen åt vi SemiFreddo till efterrätt :P
Värd på Choklad iFokus

vi grillade, gjrde poatissallad.
efterrätt, varma bär, riven vit choklad o glass.
#20 - Haha.. ;) Nej, kanske inte.. ;)

Jag och sambon bodde på hotell över nyår. Lagom snopna bara när nästan alla restauranger var stängda och vi stod i en främmande stad och försökte hitta något att fylla magen med.
Men vi hann in på Ica och handlade lite räkor, kyckling, bröd, kex, ost, aioli och en massa annat gott. Sen satt vi i sängen på hotellrummet och vräkte i oss medan fyrverkerierna smällde utanför.
#22 haha näe;) kan behövas för tt dämpa huvudverken dagen därpå:P