Säkerhetsväst Top-Rider?
Hej!
Är det någon som har erfarenhet av denna väst från Börjes:
"Säkerhetsväst Top Rider III mjuk och följsam i skyddande stötdämpande material. Ställbar med kardborrband på axlar och midja ( samt snabbfäste ). Ventilerande nätfoder på insidan. Lätt att tvätta (yttertyg). Godkänd - BETA klass 3. Svart / grå. 1650 Senior S-L"
Pris: 598:-
Är den bekväm? Normal i stl?
mvh Tessan

Har du inte testat den?
Det bör du nog göra, smaken är som baken ;) Om du inte kan testa den där du vill köpa den, kanske du kan testa den i en annan affär?
Nix. Vet inte någon annan affär som säljer den??

Jag ska försöka leta lite…

Nope, jag hittar den inte nån annanstans. Verkar iofs konstigt för det ser ut som om Top Rider är ett stort märke.
Men, när jag letade såg jag att flera hade skrivit bra kritik om den. Dessutom kan du väl lämna tillbaka västen till Börjes om den inte passar :)

Det är svårt att köpa säkerhetsväst utan att prova eftersom alla sitter olika. En del är längre i ryggen så de tar i sadeln när man rider, även om den sitter bra i övrigt..
Rekommonderar verkligen att testa innan man köper!

#5 Fast just när det gäller Börjes tror jag det är rätt lätt att skícka tillbaka. Min mammas kompis dotter köpte en säkerhetsväst från Börjes. De ringde innan och fick veta hur de skulle kolla upp storleken, och passade det inte fick de skicka tillbaka den.
Det är svårt med Börjes, det finns bara på ett ställe :)