OT Hur var er nyårsafton?
kul och höra hur er nyår var, om ni gjorde ngt speciellt om det hände ngn fadäs eller ngn olycka!
vi var hos kompisar och firade nyår. Jag var lite löjlig i ngn tråd o vågade inte skriva att vi inte skulle vara hemma…haft mkt inbrott häromkring o man vet ju aldrig vem som läser dessa trådar…tjuvar brukar vara påhittiga!
iallafall så åt vi gott och när vi ätit upp efterrätten så badade alla barnen i kompisarnas bubbelpool de har utomhus.39 grader varmt! plus en ute…sen åt vi kaka o kaffe och sen var det snart dags för o smäla raketer…mga raketer var det både från grannarna och dem vi var hos samt att man såg från grannbyn hur hela himlen lystes upp av massor av raketer..häftigt!
när vi smällt färdigt o önskat alla gott nytt år så gick vi in och gubbarna hoppade i plurret! Häftigt o sitta där ute och mysa…tänkte jag skulle prova det ngn annan gång istället! Typ en av våra tjejfester hade ju varit perfekt o ha där! Får nog ge henne en hint om det, hihi!

Vi var hemma.. mamma, pappa, jag och jessica (syster)
Började vid 18.00 åt fondy med oxfile, fläskfile, sallad, dressing, såser, klyftpotatis, bröd m.m.
Sen tittade vi lite på tv.. Vid 20.00 var det dags för efterrätten beståendes av kladdkaka, grädde och hallon.. Vid 21.00 var jag ute i stallet och kvällsfodrade, satte på radion och lät det vara tänk samt stängde dörrarna.. Vid 23.50 drog vi oss ut och tittade och stod ute till säkert 00.30.. Gick ner till stallet imellanåt och tittade till hästarna.. Sedan gick vi in skålade med champagne och åt toast skagen och tittade på en film.. Vid 2.00 gick jag ut i stallet och släckte men lät radion stå på.. Och sen kröp jag till kojs ;D
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Åkte till en kompis vid 18 och åt o så :) Sen till en fest vid halv 9 kanske, men sen tog vi bussen in till stan vid 10, då det va den sista som gick då.. Sen på en annan fest där inne o sen vid 12-tiden gick vi mot torget o va där säkert 1 timme o pratade med folk o frös ;P
Gick o la mig sen vid 2 ungefär :)
jag va ju själv igår kväll.men orkade inte hålla mig hemma själv och fira nyår,så jag drog till en kompis som hade fest och drack lite,sen kom sambon dit.så gick vi hem vid halv två inatt.

Jag var som sagt ensam hemma. Gjorde en omelett på krabba och njöt i min ensamhet. Vid 12 slaget stod jag i stallet och höll mina hästar sällskap. Dom fick lite extra hö och radion var på och så var det tänt fram till Elin kom hem ca halvtvå. Sedan såg jag på en film när jag kom in. Satte mig här en stund och skrev lite. Drack inget alls mer än dricka och vatten. *ler*

vi var hos min kompis och hennes sambo (dom som köpte Lotta av mig). Kul och se min lilla tjej =)
åt tacos och pratade och så. sambon och kompisens sambo smällde lite raketer. Sen åkte vi hem innan tolv. William var trött så ville få honom i säng. Hade hoppats att vi skulle hunnit hem innan 12-slaget, men vi kom fram till porten precis kl. 12. Så vi satt i bilen under alla raketer. William sov som en stock. haha. Han är inte lättväckt han =)
Men, trevlig kväll var det!

jag var hemma med en kompis. vi åt kyckling, potatisgratäng, tomat och gurka. sen spelade vi wii sports, åt efterätt(chokladkaffekaka, glass och hallon), och dansade på dansmattor. gick ut kvart i tolv och tittade på fyrverkerierna. vi hade problem med att se klockan så vi lyssnade på grannen när hon ropade lite men sen hörde vi kyrkklockorna så då var de bara att skåla. vi var ute och såg fyrverkerier i 10 min till sen gick vi in och fortsatte dansa, sen gick vi och la oss att sova. övriga familjen kom hem strax innan halv fyra…
Underbar!! =) <3 Men sedan fick jag huvudvärk och fick åka hem.. ^^
vi gjorde nån konstig mat vi aldrig gjort, som var väldigt gott.
sen tittade vi på lite greys anatomy, som alla andra dagar :D
Sen kom två kompisar över, så satt vi och pratade lite, sen gick vi ut och tittade på alla fyverkerierna och skålade med pommac :D
jag och johan är ju inga stora kålsupare direkt, kompisens flickvän är jättegravid och han hade brandvakten.
himla skönt faktiskt att det inte var massa fylla fest. bara lungt och fridfullt :D

Som vanligt! Hemma med familjen. Fast denna gången var jag dödstrött vid 23.00 och somnade nästan vid soffan. Smällde inga raketer, både hästar och hund som är rädda.
Men det gick bra med hästarna, Peppe sprang ju runt som i boxen som bara han kan, men han lugnade sig ganska snabbt igen. Jag trodde det skulle bli full kallabalik, men icke :) Jag är ganska stolt över mina knäppa hästar.

ja olyckor var här ju.
3 av fyra barn hamnade i golvet.
1. loke gjorde en vurpa från soffan rakt på skallen.
2. jag trillar i trappan med ett barn.
3. en flicka gör kullerbyttor i soffan o åker i backen.
#12 amen hur lyckades alla med detta och hur gick det med er allihop! fniss…

ja du åsa, det undrar jag med. =)
jag har sååå ont i hela kroppen idag. jag spände ju hela kroppe nnär jag skulle fånga upp wictor i min famn.
#14 ja du, så sketa rädd man hade blivit, rädd för o skada barnet!
ngr fadäser här också av barnen som vurpade av soffan men inte så de slog sig… vet inte hur de lyckades men de var flera som gjorde likadant..
jag fick snusa på en 6veckors baby..mmmm….så mysigt!

På kvällen var jag ute på byn och träffade folk. Sen sköt jag och några kompisar raketer. Efter det, vid ungefär halv två, var det fest i några timmar ;) Somnade hos min kompis klockan sju på morgonen.