Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 790 ggr
catfoot
0

Katt-tjej

Hej..Gör en liten förfrågan här hos er…Är i behov att omplacera en katthona på 8 år, å hon bör få bo i ett stall, eftersom hon inte vill bli rumsren…Är någon intresserad???..Hon lever just nu under dödshot hos min dotter, som får allt nerpinkat..Vagnar, barnbilstolar madrasser, ja allt som ligger å är mjukt på golven..Jag har full förståelse för min dotter..Men att avliva en förövrigt, frisk å vacker kastrerad katttjej, känn fruktansvärt..Jag är själv ägare av tre vackra kattherrar, å är med i hittekatter i fokus bl.a…Så jag gör ett försök här hos er…Någon som vill ha en vacker stallkisse????

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

LinaN
0

Bild hade underlättat. tyvärr bor jag i lägnehet.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

catfoot
0

Ja, med mycke tålmod å kärlek..Kanske det ginge att få henne rumsren..Å nån som verkligen har all tid i världen för henne..Jag kan fixa bild…

OT/Snyggt ....

catfoot
0

putt….

OT/Snyggt ....

Believer
0

Tänkte först ifall hon skulle platsa i vårt stall, våran stallkatt behöver sällskap. Men det går nog inte. Vi har kattlucka in till sadelkammaren, och tror inte de i stallet (inkl. mig) blir så glada att få sina hästsaker nerpissade. =P

Silenos
0

Kanske är det så att Katten har någon sjukdom. Katter brukar ha lätt för att bli rumsrena annars.

catfoot
0

Hej..Vill ni veta mer om kissen..Så kan ni gå in på Hittekatter å läsa under "Min dotters"..Där har min dotter oxå skrivit hela Exoticas (som katten heter) livshistoria…Hoppas snart kunna visa bild på skönheten, för hon är verkligen en nätt å vacker kisse, med en väldigt dålig sida…Pinkandet…

OT/Snyggt ....

catfoot
0

#4 Kanske hon platsar..Min dotter kikar in här på ridsport i kväll om ni undrar nått..Vill så gärna hitta ett bra hem till kissen…

OT/Snyggt ....

gejsa
0

Men är den steriliserad? Annars kan det ju vara därför som den kissar överallt. Började den kissa när dottern din fick hem babyn? Isf kan hon ju vara avundsjuk bara. En innekatt som är 8 år tycker jag inte är så snällt att omplacera till ett kallt stall.

wewwa
0

Jag hjälper till att putta.. ;)

Sunset
0

Min kompis hade en katt förut som oxå kissade över allt, och då sa förra ägaren att hon skulle stänga in katten på toan, där även katt toan fanns, så han skulle lära sig att de är där man kissar. Och det gick jätte bra, dom hade den instäng där under en natt.

bubbelbubbel
0

#8, jag tror inte att det spelar nån roll för katten.
min kisse var runt 8+ när han omplacerades ut till min svärmors ladugård, det har han ALDRIG mått dåligt av. och han var innekatt hela sitt tidigare liv.
snarare trivs han nog bättre där och blir så bortskämd så det knappt är sant.
så det tror jag inte är nått problem alls faktiskt.

catfoot
0

# 8 ja, kissen är kastrerad sen flera år tillbaka..Jag tror att en katt är i grund å botten anpassningsbar..Å inte heller att den far illa i ett stall, där det finns människor som bryr sig å kelar med katten varje dag..Ett rum med värme å mat…Tänk så många smaskiga råttor som finns att spana in..Sen är alla katter olika, men det är värt ett försök i detta fall…

Lovade att min dotter skulle kika in här igår för att berätta lite om kissen,,,Men hon fick ett migrän anfall..

#9 Tack..

#11 Härligt att höra…

OT/Snyggt ....

catfoot
0

# 10 Ja, jag har oxå hört att man ska skärma av för katten, men en öppen planlösning försvårar det hela..Å Exotica skull få tillbringa en stor del av dygnet på toan, vilket inte känns bra…

OT/Snyggt ....

gejsa
0

#11# och #12# Varför vill alltid stallkatter följa med in annars då? Tyvärr så tror jag inte att en innekatt skulle trivas vintertid i ett stall. Sedan har ju inte alla stall ett varmt rum.

Pröva att ge bort den till någon som inte har djur eller barn hemma i stället.

catfoot
0

# 14..ja, jag har själv ingen erfarenhet av stallkatter..Bara en tanke, att det passade denna kissande kisse..Men jag tror att de flesta är rädda för att ta hand om en problem kisse som denna, måste vara nån med ett enormt tålamod å tid…Men vi söker med ljus å lykta just nu….

OT/Snyggt ....

gejsa
0

Jag har ju stall men inga stallkatter. Alla vill komma in i värmen på kvällen. Jag har 6 st. En katt vill ju knappt gå ut när det är några minus ute.

Har ni satt ut annons privat till någon ensam människa tex?

catfoots_dotter
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Förlåt att jag vart osynlig, vart lite mycket nu under storhelgen…

Men jag tror min mamma har fyllt de mesta svaren, men här kommer en bild i alla fall på denna vackra katt!

Är det något så fråga!

gejsa
0

#17# Är hon långhårig? Det borde väl inte vara så svårt att hitta hem till en sådan. Lycka till!

catfoot
0

# 18..Ja hon är en långhårig skönhet..Vacker helt enkelt sagt..

OT/Snyggt ....

bubbelbubbel
0

#14, men det är väl ändå värt att prova ?
det var väl ingen som visste att min katt skulle trivas där ute heller, men man måste ju ta och testa.
och så himla kallt blir det inte i ett stall en vinternatt när hästarna står inne, så jag tror inte alls det borde vara nått problem, problemet skulle väl vara om katten helt enkelt inte trivs med att vara ute alls.

catfoot
0

# 20 Visst jag delar din uppfattning, hon kanske stormtrivs, det vet vi ju inte…Å det kan vara precis tvärtom…

OT/Snyggt ....

bubbelbubbel
0

ja jag tycker verkligen ni ska testa om ni hittar nånstans att testa på :D

gejsa
0

Jag hade iaf testat en vanlig person som inte hade varken djur eller barn först. För hur det än är så är katter sådana som vill vara i värmen när det är kallt ute. Jag har 6 katter och alla vill inte ens gå ut när det är minusgrader ute. Dom vänder i dörren.

catfoots_dotter
0

Hej

Vi har testat andra personer, hon har bott hos min pappa, elldelses ensam utan andra katter, där kissade hon på bänken och så har hon vart i perioder hos min mamma, nu var det många år sedan men där kissade hon på skorna….så vi har försökt det, men byta miljö helt kanske funkar, vem vet!? ;)

catfoot
0

Naturligtvis är ett nytt hem det bästa, där någon är hemma å kelar med Exotica..Men stallkatt är det som kommer  som nästa lösning…

OT/Snyggt ....

hjullan1
0

#23. jag håller med dig. våra tror att dom vill gå ut, men kommer in med fart efter några minuter och ångrar sig. Å andra sidan har dom knappt päls.. det är orientaler. Men även stallkatterna på förra stället ville komma in jämt men dom fick inte, bara när vi bodde där.

catfoot
0

Putt…

OT/Snyggt ....

gejsa
0

Har ni satt ut en annons på Blocket? Ringt och frågat katthem om dom kan placera ut katten? Sätt ut en lapp hos veterinären tex? Annonserat i er dagstidning?

Lorita
0

Långhårigt i stallet jag är tveksam men var bor hon denna drottning?

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

catfoot
0

Denna vackra kisse bor i en by mellan Söderhamn å Hudiksvall..Hon har en härlig päls, som nästan aldrig tovar sig..Ja, jag har aldrig känt en tova på denna kisse..Om jag jämför med min gamle Tössen, som är en kisse med problem päls..Usch inte kul..

OT/Snyggt ....

catfoot
0

#28.Nej Blocket å lokaltidningar är inte provat än..Vi provar snart det oxå…Är lite rädd att hon hamnar hos oseriösa människor..

OT/Snyggt ....

gejsa
0

#31# Men oseriösa kan du hitta var som helst. Det märker du nog hur dom är. Hoppas ni hittar någon.

catfoot
0

# 32 Tack, vi kämpar vidare…

OT/Snyggt ....