Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 2542 ggr
LinaN
0

Nya bettlösa tränset

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi fick tränset med posten igår!

och provade det idag, det passade på längden, men själva hakremmen var för kort, så jag ska ordna en rem o förlänge den med, sen får vi prova o se hur vi tycker att det är o tömköra i.

HÄr kommer litet bilder.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

LinaN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

O en andra bild

bubbelbubbel
0

oj vilken svettis ! eller har ni badat ? ;)

[Avslutat konto]
0

sitter det inte nosremmen lite högt upp..? :)

LinaN
0

#2 regn….. TROTS REGNTÄCKE PÅ! *chockad* ó.Ò

#3 eftersom ajg itne kunda spänna remmen överhuvudtaget kunde jag inte heller reglera mer än "det precis nödvändiga" dvs pannbandet ^^

Men ett fel många gör med bettlösa varianter är att de placerar dem för långt ner på hästens nosrygg o vid olycka kan hästen då riskera att bryta nosryggen…. Jag håller på med en artikel om rätt avpassade bettlösa varianter.

Elinaa
0

Hoppas du får mycket använding för tränset !! :)

[Avslutat konto]
0

#4 Okej, då vet jag. Kul med en sådan artikel! ^^

Lorita
0

Jag har samma (red Athena med det ett tag) men jag spänner det inte riktigt så……får se om jag kan ta en bild i morgon Flört

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

LinaN
0

#7 Som du kanske läste o se rpå bilderna så är tränset itne spännt alls….. eftersom nosremmen vart för kort! o iom att den remmen var för kort var det ignen idé att ställa in något anant ordentlgit så det sitter bra… :S Men fler bilder till artikeln är välkommet ;)

SÅ jag får ordna med remmen innan jag provar det på ritkigt dvs….. det saknades 5 cm för o kunna knäppa, men jag vill ju att det ska gå o öka allteftersom ha nväxer med så en rem om minst 10 cm ska ju till isf.

thilda-
0

hmm.. han måste ju ha en enorm skalle :P

LinaN
0

#9 hans huvud är rätt stort ja….. ha ndrar Xfull i grimmor o det börjar bli svårt o hitta grimmor som fortsätter passa honom, men jag fick en monstergrimma av Bebbe som är stor ;)

lade ajg itne in en bild på den innan?

tessa
0

Jag har ju också fått mitt bettlösa (hööks-modellen) men har inte hunnit prova det ännu.. Ska försöka hinna göra det imorgon, och kan fota lite då.. Någon bra regel på hur högt nosgrimman ska sitta?

LinaN
0

Känn på Yrla/Enaldos nosrygg o känn var nosbenet lämnar resten av skallen. en till två centimeter nedanför den här delningen kan man sätta men ju längre ner det blir dess större risk OM en olycka händer.

Jag ska skynda mig med artikeln.

O när jag gör artikeln kommer en "normal" häst användas, dvs ingen jättebjässe till tjockskalle ;) Har fått lov o låna Ferran som fotomodell. :D

Ledin
0

det va fint, enkelt å inte så grova remmar. Han har väll inte något storthuvud han är väll nordis?

Klasselover
0

Vart har du köpt det? Letar överallt efter ett bettlöst träns, fast det verkar inte finnas något över huvud taget i mindre storlek än cob. Skulle behöva minishettis Generad

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

tessa
0

Lina och jag köpte våra beg. av en tjej här på forumet.. Mitt kommer från hööks och Linas träns är av märket Globus (har jag för mig).

Inte lätt att hitta till en småtting, gissar jag.. Surt.

LinaN
0

#14 Den här kvinnan tillverkar bettlöst till småttignar.

Det kostar ju litet men å andra sidan är det 100% hantverk.

Klasselover
0

Tack :) Det är i stort sett omöjligt att hitta saker, bl.a. träns och sånt till småttingar :)

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

IdaS-A
0

#17 I agree! Såg att du behövde ett pyttelitet miniträns, samma här. Om du hittar något pytte-pyttesmått får du gärna tipsa. Hittar inget som passar min ena.

lisette
0

#13 nej inte nordis. shire/ardenner!

LinaN
0

#13 Litet huvud? inte överhuvudtaget ^^ det är rätt stort o han växer ännu, han har strl Xfull i grimmor och träns. Men bettlösa varianter går sällan att få ta gi i de stora storlekarna.

Har funderingar på att börja tillverka bettlösa varianter i "udda" storlekar, dvs pyttelitet och jättestort.

Mandysan
0

#20 Ngt annat som är omöjligt att hitta är träns till min pålla, Hon har långt men jättesmalt huvud…:S

IdaS-A
0

#20 Gör det :D