Sadelkammare
Startar en ny tråd. Hur ser det ut i era sadelkammera (foto)
kan ta i morgon.. men vi håller på att renovera just nu :P
aha

sofie du har väl bilder???

#4 gud va proffsigt xD
snyggt
Jösses vad snyggt och sådan ordning på allt…:-D
Jag kommer inte fota mitt…allt ligger i spannar o huller om buller, tränsen hänger på skottkärrran etc.
Har ju inte eget stall utan lånar en bit av en länga där det finns en box..(utebox) och tanken är att flytta hem hästarna i höst/vinter och då ska det bli ngt mer ordning…har inte haft ork o lust o lägga tid på att sätta upp sadelhängare o dyl i detta provisoriska stall…
men din sadelkammare kan man ju bara drömma om, Pim!
putt
Jag har inga bilder, men kan beskriva lite :)
Klinker på golvet (har jag för mig) en diskbänk, kaffebryggare, micro, fikabord… En vägg för träns och en för sadlar. Samt en dörr till toan, helkaklat med dusch o hela köret
Det är nästan det bästa stället i hela stallet :)
Haha.. Sadelkammare? Vad är det? ;D Mwahaha.. Nädå, sadlarna händer i ett hört i rummet helt enkelt.. ^^
Snyggt :)

Har bara denna bild - sadelkammaren har ju 5 väggar till :P Resten består utav massa gamla seldon+en ny , "bokhyllor" med massa "bra-att-ha-saker" , ridspön o spegel , täckeshängare o torkskåp och klädhängare.
Lite tomt på bilden då vi hade en sadelmakare i stallet den dagen som fick ta med sig de flesta för att fixa till lite..

putt
fina sadlkammere ni har
jag är så avundsjuk jag är så avundsjuk..*lalalalala*
putt
putt

Sha fixa bild idag.

Fler tips om hur ni har det i er sadelkammare efterlyses.
Gärna med smarta lösningar med alla täcken, grimmor och andra grejer som man har till hästen.

Snyggt ! :)

Har ingen bild än.
Vi har en pytteliten sadelkammare där man får trycka in grejerna så det ska få plats. Vi har 4 sadelhängare varav 2 av dessa pryds med de 2 sadlar som används just nu. På de andra två hänger ett par sadlar och selar (inte så snyggt) Över sadelhängarna finns en hylla där de snygga täckena och paddar osv. ligger. Sedan har vi väl 10 träns hängare där det hänger massa träns och huvudlag mm på. Sen har vi 6 st stora förvaringsboxar som står under sadelhängarna där det finns grimmor, selar och lite annat smått och gott. Usch sadelkammaren är så liten, trist! En diskbänk finns i sadelkammaren också.
I foderkammaren har vi en enorm garderob där det ligger täcken, lindor, skydd och massa prylar.
Skickade med en massa utrustning till min ponny som jag har ute på foder, säkert 15 täcken, 2 sadlar, 5 träns och massa grejer, har ingen aning om var jag ska göra av allt det när hon kommer hem igen. Det är ett senare bekymmer :)