Medryttare som nybörjare
Jag är 15 år och nybörjare inom sporten. Ridit någon vecka varje år i cirka 8 år på kompis landställe. Har skrittat och travat ponnysar, både inhyrda och deras egna. Jag har galopperat några få gånger på en segis. Inte hoppat. Gått över bommar (såg hemskt ut). Jag har ridit ut på de hästar jag litat på.
Jag vill däremot utöka hur ofta jag rider men vill inte tävla, men utvecklas och lära mig. Jag har ingen kunnig i familjen men de kan följa med. Alltså vill jag mer rida som ”hobby”.
Min kompis jag red hos är kunnig och jag har lärt mig en del från henne. Behöver hjälp första gångerna med tränsa osv då jag inte vill göra fel.
Hur mycket krävs för att bli medryttare? Skulle det funka i mitt fall? Då hade jag velat rida en lite mer seg häst för att känna mig säker innan jag går vidare! Om det te.x finns äldre med hästar som behöver motion men inte söker en ryttare som tävlar, hur skulle man då kunna hitta dessa?
Lite flummigt men skulle vilja veta mina alternativ!
Jag tror att det kan gå. Man måste bara hitta rätt. Ett stort + att dina föräldrar vill följa med även om de inte har kunskap.
Du har inte funderat på ridskola?
Man lär sig väldigt mkt bra.
Men hade jag haft eget stall hade jag inte haft några problem med att ta in en tjej som du 🙂
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering