Linda illervalpar
Måste få skvallra fast det är helt fel sajt. Jag har fått valpar, eller nej okej en valp. Men det har precis börjat. Ohh, hoppas att allt går bra.
Håll tummarna för mig och Bella (honan) är ni snälla. Jag har haft så mycket otur på sista tiden att jag behöver lite hjälp.
Kram på er från en helt hysteriskt glad Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

GRATTIS….tummarna kommer behöva första hjälpen efter att bli hållna så här hårt :o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Vad skoj, håller tummarna!!
Sen vill jag naturligtvis se bilder också

Håller tummarna jag med.

Det går bra, och hon får minst 5 st, tro mig jag är synsk Fniss
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
Här hålls tummarna stenhårt….

Åh så underbart Åsa! och en så färsk bild dessutom… önskar er all babylycka där hemma ;)
hihi, så roligt ! jag hoppas det kanske har kommit ut nån mer vid detta laget ;)

#6 iller? det måste vara en råttkorsning… ;) *kramar* hoppas hon ploppat ut några till…

Har kommit en valp till i natt. Men den har inte överlevt. Tror att hon har lite svårt att förstå sin mamma roll riktigt. :-(
Audiatur et altera pars

hur lång tid brukar det ta med valpningen då?

hehe, den är så söt bebbe.
Nu har vi varit till veterinären och enligt konstens alla regler har hon inga fler valpisar. Att få en ensam valp att överleva är inte så lätt, men jag kommer göra mitt bästa i alla fall.
I dag är hon (valpen) pigg fortfarande vilket åtminstone innebär att hon fått lite mat av mamma.
Skickar med ett kort på henne med ett vanligt AA batteri bredvid.
Audiatur et altera pars
ooh herre guu så söt bebis du fått Åsa :)
/Elin

Hå¨håjaja! Ser ut som en nöt ju med skal. Hi hi
Vilken otur du verkar ha Åsa. Fast vi får hoppas att den enda överlever iaf.

Den är ju så liiiiiiiten! Gu så söt! Jag som inte kan något om illrar - varför är det svårt att få en ensam valp att överleva? Hoppas att det går bra iallafall…! Lycka till!

Nämen så liten den var! Hoppas den klarar sig!

amen jisses vad liten den var.. akta så den inte försvinner bland filtarna! :D

jag vill ljuga åsa, men jag kan inte säga att den var söt… den blir det garanterat när den vuxit… men inte nu… ;)

hehe, du låter som min gubbe lisette. Han tycker inte heller de är söta. Jag tror de flesta håller med dig om de är ärliga. Fast jag är ju som jag är;-)
Jag tycker de är bedårande söta. hihi
Nu kan vi dock sluta hålla tummarna, för hon överlevde inte. Ledsamt, men sant. men det hade varit värre om det var mamma iller som inte klarar sig. De har man ju ett band till. Men visst är det trist.
En ensam illervalp kräver att man handmatar dem en gång i timmen dygnet runt de första veckorna. Och att handmata en sådan liten ja det är som ni kanske förstår inte så lätt. De har oftast problem med att få mjölk till bara en valp. Men det verkade som om Bella grejade det. men något gick fel, kanske var det resant till veterinären som påverkade, jag vet faktiskt inte.
Audiatur et altera pars

Men Åsa….Åhhh vad tråkigt…..är så ledsen för din skull…massor kramar/Linda

Tack vännen, du är en pärla.
Audiatur et altera pars

Suck! Vad trist för dig Åsa. Förstår inte varför du råkar illa ut hela tiden. Är det bra med dixie nu då eller?

Nää?! Nu får det vara nog med din otur! Varför kunde den int få leva…
Skickar tröstkramar till dig.

Tack, ni är så gulliga.
Dixi mår mycket bättre gejsa, hon håller dock på att ledsna totalt på sin lilla box vid det här laget. Stackars tjejen vill ju vara ute och med sällskap som hon är van vid. ;-)
Men helt bra är hon fortfarande inte, så vi får se vad veterinären säger i morgon. Håller tummarna, fast jag börjar bli van vid att allt går åt skogen nu.
Audiatur et altera pars
ååh åsa, så får du ju inte säga, allt kommer säkert att lösa sig, jag håller tummarna för att det kommer gå bättre nästa gång, om du planerar mer illervalpar, och att allt kommer lösa sig med din dixie..kram på dig.

Kommer veterinären på en lördag??

haha, nej gejsa den kommer inte på en lördag. Men jag hade ju inte somnat så jag reflekterade inte över att det redan hade blivit fredag när jag skrev. ;-)
Veterinären kommer i dag klockan 14, så vi får se vad som händer.
Tack bubbelbubbel, det kan behövas lite hållande av tummar och lycka till;-)
För ärligt det som gått fel de senastre tre åren börjar visa att det kan drabba samma person jämt.
Audiatur et altera pars

Hoppas veterinär besöket går bra.
Kram/Linda

Från iller till fånghäst. hihi Vad vi är duktiga. ;-)
Jodå veterinärbesöket gick över förväntan. Men som veterinären sa, fång är en djävuslk sjukdom så det gäller att inte ropa hej än.
Hon har som jag skrivit blivit mycket bättre, och det höll vetten med om. Hon får dock fortsätta på medicineringen i en omgång till. Och så hoppas vi på att de små förbättringarna fortsätter åt samma håll. Liite bättre för varje dag har vi haft det hittills, så om det bara går åt det hållet är jag nöjd.
Audiatur et altera pars

Oh vad bra. Vi får hålla tummarna allihop.