Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: utrustningtillbehör
Läst 1749 ggr
Anna
0

Säkerhetsväst, vad tror ni om denna?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ska köpa ny säkerhetsväst äntligen, då mamma lovat mig en.

Har kollat lite på den här. CE-märkt och godkänd i klass 3. Har hittat den för 1099kr. "Mycket snygg nydesignad ridsäkerhetsväst för både vuxna och barn. Västen sitter bekvämt med stöd för rygg och och svank. En billig försäkring för säkerheten."

Vad tror ni om den?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

fridak
0

Jag köpte en sån idag! eller fick en sån i för tidig födelsedagspresent. min kostade 995kr. Jag har kollat på den i två olika ridsportsbutiker och i den ena såldes dem som smör i solsken men de sa att den inte var betagodkänd, men räknades som en klass tre väst, vilket är den säkraste.  de blir ju västkrav för barn som tävlar, men hon i affären sa att västarna skulle vara betagodkända och därför kan itne den västen användas. har ingen aning om det stämmer eller ej. hon sålde många av dem iaf, så många att hon bara hade en kvar så jag köpte på annat ställe.

bubbelbubbel
0

jag kan inget om västar, men den ser väl bra ut :D

ska du inte tävla så spelar det väl ingen roll om den inte är godkänd för det som fridak pratar om ?

__iE
0

den är skön :P har provat Hannas, dock inte ridit i den ^^

fridak
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

så här ser den ut på mig, fick stå lite konstigt för att komma i samma höjd som kameran….

jn84
0

Jag har en sån. Men fick jag välja så tror jag att jag håller mig till de "gamla" med kardborreknäppning. Den här är svår att form efter kroppen, mycket lättare med kardborreknäppning. Men börjar vänja mig nu och är nog rätt nöjd med den.

Cydonia
0

Jag kan ju skriva lite om den på msn när den kommit fram. ;)

Peppe
0

jag har den och tycker den är mycket bättre än den gamla. denna formar sig efter kroppen.

finns för 1000 kr på Hippoteket i v-by, om dom fått in nya nu i fler storlekar.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Anna
0

#7 tack för tipset, kanske kan åka dit och prova den där då!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

[Angel88]
0

dom är grymma dom västarna, rekoenderar dig värligen att köpa en sådan… grymnt skön att rida i till skillnad från dom andra skölldpadds skalen…

nannan
0

De flesta nyköp är av den här modellen. Du får inte tävla fälltävlan på den, men den är godkänd. Och de flesta som rider på ridskola kommer inte tävla fälttävlan de närmsta åren, och västen skyddar utmärkt, dessutom ger den bättre rörelsefrihet.

Den är inte betagodkänd enligt deras klassningar, men den är GODKÄND inom ridsporten!

PonnyAnnie
0

sån har jag :) gillar den :P

E_hjo
0

Skulle jag ngn gång köpa väst så skulle det bli en sådan!   :D

Between
0

Det är väl sån där som finns på hööks, Fast där kostar den typ 2500 kr, och det står att den är beta godkännd typ lr nått :)

Men är dom godkännda så man får ha dom på tävlingar? Tänkte de blir ju krav på det nu och jag vill ha en sån men inte om man inte får tävla med den…

Bobby
0

Har köpt en sådan väst till min dotter i julklapp!

fridak
0

racesafen som kostar runt 2500 är betagodkänd men flera kopior är itne betagodkända….

IsaHolm
0

Är det någon som vet om danrider västen är lik racesafe i storlekarna?

Jag bryr mig inte så mkt om märket, och det vore skönt att spara typ..1000 kr?

Klasselover
0

#0 - Usch, dom är väldigt obekväma! Köpte en sån men fick lämna tillbaka eftersom den var så stel.

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

fridak
0

#16 jag tror det kan vara rätt olika i storlekarna. Jag provade racesafe som blev för lång i ryggen för att passa runt kroppen. medan min av annat märke passade bra.

MalinSandman
0

en sådan säkerhets väst ska jag köpa :D , jätte bekväma och finns i blått ,svart och brunt :D dom bruna är extremt snygga :D

IsaHolm
0

okey, nåbon som har sett en danrider i ngn affär så att man kan prova? racesafen är precis på gränsen för att bli för kort där framme på magen

SofiaGenne
0

Är det inte den västen som man inte får tävla i längre?

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

IsaHolm
0

den har ju nivå 3 så att, joo

IsaHolm
0

racesafen iaf