Tränare?
Vad menas med B-tränare, C-tränare osv?
Visste inte vart jag skulle lägga tråden, någon får gärna lägga den rätt.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Det beror på hur mkt utbildade tränaren är. Det finns olika kurser man kan gå för att bli bättre som tränare, A-tränare börjar man med, sen B-tränare och C-tränare. Hoppas jag hjälpte dig något :)
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
#1 Tack så mycket! Tänkte på det där med utbildningsnivå, tänkte att A var högst. Är C den högsta "nivån"?

Är inte A-tränare högst? Eller är jag helt ute och cyklar!? För i stallet där jag rider finns det två C-tränare och de tar 200:- för 45 min och A-tränaren (som för övrigt vart med i OS) tar 500:- för 45 min. Därför tycker jag det är konstigt att A-tränare är lägst..
Min f.d. ridlärare ändrade för ett tag sen sin hemsida från att hon var A-tränare till att hon gått utbildning och blivit B-tränare. Men hon kan ha skrivit fel..
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

A-tränare är ju högst ;)
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Ja, det var ju det jag visste xD

#4 det är nog mer troligt att hon gått från B till A ;)
Medarbetare på Dressyr.ifokus
nae, isf från C till B, hon är B-tränare nu..
Okej. Tack för alla svaren. Alltså är A tränare högst, sedan B sedan C? :)

Helt rätt uppfattat! =)

Hur stor skillnad är det mellan t ex en B och A tränare? Givetvis beror det ju på personen, men skillnad i utbildning?
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
11, det är meriterna som skiljer, dels hos tränaren själv och dels hos dennes elever.