Trevligt uppträdande!
Tyvärr misstolkas ofta inlägg på denna sida. Folk blir arga på varandras åsikter och istället för att acceptera att vi alla tycker olika så går man till angrepp.
Dock finns det några på denna sida som ALLTID är vänliga i sina kommentarer. Dessa skulle jag vilja uppmärksamma och hoppas att vi alla tar efter deras uppträdanden mot andra.
Vilken signatur tycker du alltid uppför sig på ett föredömligt sätt på denna sida? Skriv vem och kanske ett exempel.
Jag börjar.
LinaN tycker jag alltid är väldigt ödmjuk. Hon har åsikter och kunskap om mycket men klagar aldrig på att någon har fel. Toppen tycker jag!
PS. Känner henne inte alls för övrigt.DS.
Håller med dej Tusen! Bara att acceptera att alla inte tycker likadant ^^ Och det är väl bra, för visst vore världen bra tråkig om alla hade samma uppfattning om saker och ting?
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Jag tycker iofs inte att den här tråden är så upplysande. Men jag kan säga så här: jag tycker om väldigt många på den här sajten så jag kan inte skriva alla namnen med risk att jag glömmer någon. 
När man skriver sådana här trådar så blir det oftast så att många blir glada men en del blir väldigt ledsna också.
#4 Håller med. Tycker om många här. Ogillar några.

Tycker att det kan vara ganska tråkig stämmning i vissa trådar, men det kan också vara att man uppfattar fel. Det är ju svårt att avgöra om ngn är glad, arg osv när man sitter och läser på en skärm. Jag tycker att det är otrevligt när folk skriver hela eller stora delar av inlägg med VERSALER!
Kan inte direkt säga någon som är trevligare än den andre här, eftersom jag inte skriver här inne jätteofta.
Min åsikt är att de flesta här håller en trevlig ton, fast det kan hetta till emellan åt ;) därför följer jag gejsas exempel och skriver inte ut några med risk för att glömma ngn :)
Visst är det tråkigt, när en del har lärt sig olika, och man vet att deras sätt är bäst. Så man börjar bråka. Alla har ju sin egen åsikt, den går inte att ändra på. Gillar många, en del jag ogillar.
Följer la trenden och nämner ingen särskild.
Finns de jag gillar massvis och så finns det några jag stör mig på och ogillar…
/Elin
finns faktiskt inte ngn jag stör mig på här då jag inte känner de flesta personligen…sen är det väl ngr man aldrig har samma åsikt som men så är livet o det får man tugga i sig här o utanför datorns värld
…och bara för åsikten inte är den samma så behöver man inte vara otrevlig för det och svara som om personen i fråga är helt uppe i det blå o snurrar!

nickar o instämmer :) Ingen nämnd ingen glömd :P
Det finns säkert många som ogillar mig (men så är jag ju islandshästmänniska med lite udda tankar gällande saker.. ;)), men jag hoppas att det finns dem som gillar mig också.. =)
Jag kan samtidigt säga att jag kan dela in forummedlemmarna här på (hela) iFokus i tre kategorier:
1. De som jag kommer överens med
2. De som jag inte kommer överens med
3. De som jag inte känner och därför inte kan säga något om
Kategori tre är störst, sedan kommer kategori ett och sist kategori två..
Alla kan inte gilla, så enkelt är det!! =) Något som jag dock har märkt är att de flesta håller ihop med den "typen" av hästmänniskor som man själv tillhör.. :P
#11 hur menar du med att vissa håller ihop m vissa typer?

#12 typ som hjullan och jag kanske 
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Hur då? fattar fortfarande inte???
2 travästägare håller ihop och 2 shettisägare eller?????
Min mening med detta inlägg var att just uppmärksamma folk som man inte känner personligen utan bara nämna någon. Jag vet också fler här på sidan som jag känner och som jag tycker är jättetrevliga. Jag tycker bara att man kan uppmärksamma människor som man, trots att man inte känner dom alls, kan tycka uppföra sig föredömligt. Ingen skall hängas ut och ingen behöver vara ledsen för att man inte nämns. Det kanske är många som känner personen ändå. Jag blir bara glad av att läsa inlägg från vissa då jag från början vet att personen alltid tolkar positivt och dessutom försöker vara saklig.
#13. hahahahaa. jag håller med ;)

#14. tror dom syftar på att man håller ihop med personer som har samma syn på hästar/hästhållning som en själv.
okej…
Jag tror att det kan bli stora diskussioner i den här tråden angående vilka man tycker alltid är trevliga, visst, vissa kanske alltid är trevliga mot just den personen som nämner dom. Men inte mot alla. Det jag har o säga om det här är att de som har flest o starkast åsikter också får ta mest skit. De som inte skriver ut några åsikter utan håller sig till de "ofarliga" trådarna kan ju klassas som trevliga, eftersom dom inte säger nånting som kan uppröra andra, eller håller med bara för den goda stämningens skull.
Frågan är väl hur man hanterar kritik och svar man får.. Så länge man inte går till personangrepp så får man ta diskussioner, som den här sajten är till för.

Håller med #19 och vill tillägga att vissa är trevliga mot endel men inte andra
Tycker det är en liiite onödig tråd faktiskt. Tycker man att en person är trevlig är det bättre att skriva direkt till den än att ha en hel tråd för det
#12 - De som är inriktade på X håller ihop, de som är inriktade på Y håller ihop. ;) Precis som Believer säger!! =)
Jag tycker det finns mest trevligt folk här och se några få otrevliga.
Vill bara säga att det som skrivs här på forumet kan tolkas på 1000 sätt. Alla är inte duktiga på att uttrycka sig i ord när man skriver. Men självklart får inte svordomar förekomma!
Alla är Underbara! :)
//En främling är en vän du inte lärt känna än;) kicka in på My place on WW
Tusen , tack för en trevlig tråd, även då alla inte tycks uppskatta den…. Marlena!!! den är helt RÄTT i sammanhanget :D :D
#13 har du hört talas om lågvattenmärke???? Nu sjönk DU !!!
OBS!!! Tråden är nog så viktig om vi tänker efter, och törs vara lite kritiska !!!!!

#25 vad är det för fel med att jag försökte förklara?`det är väl knappast nån hemlighet att hjullan och jag är på lag här 
#25. nu är det du som inte är trevlig… vart har du humorn ?
Ledsen att jag startade tråden då den inte alls verkar bli såsom jag hade tänkt mig. Kanske lika bra att sluta här.

#28 Inget fel med tråden alls! Du påminner/upplyser ju bara om att uppträda trevligt och behärska sej även om det hettar till ibland :)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
#26#27 Om Ni uppfattar mej som kritisk så visar det att du inte vet vem ni pratar med. JAG är en av dom som är mest toleranta (troligen) på denna site + att jag är väldigt lyhörd för andra människor….sen att jag och min familj håller på med ponnytrav och med skiftande framgång, vilket inte hör till saken men föringar inte faktum att KANSKE kan jag/vi förmedla ett och annat till icke travfantaster ute i landet. Ni väljer, inte jag…..

#30 vad sjutton pratar du om? vad har det att göra med att Juve från början skrev att många håller ihop med den som gillar samma typ av hästhållning? och att jag skrev "som hjullan och jag" eftersom vi förespråkar naturlig hästhållning?
Läs "0 inlägg ocxh reflektera!!!

#32 jag tror du behöver det lite bättre
#30. uppfattar dig som kritisk.. herregud är inte det påhopp att säga att nån är ett lågvattenmärke. speciellt lyhört eller tolerant är det inte om nån ger ett exempel med en glimt i ögat… som du kan avläsa på smilisen hon la efter "som hjullan och jag". Jag uppfattar dig enbart som otrevlig just nu, det där är inte kritik.
Det var för övrigt det här jag visste det skulle urarta till i mitt inlägg nummer #19. härligt att nån gick i fällan och bevisade att jag hade rätt..
Vilken sida vaknade du på!!! Tusen och min familj känner varandra, frågan är väll om du/ni förstog vad hon åsyftade på vilket jag påpekade i inlägg 32, känner ni igen "vänlighet" ???
Jo, jag kände vänligheten i Peppes inlägg. mycket vänlighet ;)

#36 och vart är din vänlighet då om jag får fråga? *ler*

Allvarligt kan en tråd som handlade om att undvika just detta spåra ur värre! Novaroll jag tror att tjejerna pratade om att man i vissa inlägg håller med om vissa saker och andra inte och att det oftast är samma personer som håller med varandra i och med detta skrev Peppe inlägg #13 med glimten i ögat!
Sorry att jag lägger mig i men blir bara så less på att läsa det här, och Novaroll vad spelar det för roll om du känner hon som startade tråden och hennes familj? =)
//Mickan
TACK mixie! äntligen nån som förstår!

Håller än en gång med hjullis.
och var det någon som skulle bli upprörd över #13 så är det väl just hjullan om hon inte höll med… viket ju inte var fallet

Det räcker inte att skumma genom en tråd och svara på den här sidan, man måste läsa med lupp ;)
//Mickan
#39 KANSKE dom spårade ur, och syftet med att jag nämnde att jat kände personen i fråga var att JAG/VI förstår hennes inlägg till fullo oavsätt om eller att vi känner varandra eller inte…nu är vi där där hon "Tusen" menar att det som oftast blir vid "elakheter" eller vid missförstånd gällande åsikter och då övergår det till personangrepp eller annan smutskastning…mao det var exakt detta hon åsyftade på vilket ingen kan tycka anase kan gå obemärkt förbi……
#43. ja och du är ju ett klockrent exempel på hur det går till.
Här på ridsport finns det en hel del folk som jag både kommer överens med och inte kommer överens med. men så är det överallt, på jobb, i skola, i släkten….
Jag försöker vara ödmjuk, och försöker dela med mig av min kunskap. Jag försöker vara öppen och ta till mig ALLAS resonnemang men jag är bara människa. Ibland har jag väldigt svårt för vissa personer, precis so mjag har väldigt lätt för andra. Och gudarna ska veta tt jag inte är en lätt människa att leva med. ^^ Det är ett under att minm sambo stannar kvar ^^
Jag försöker föregå med gott exempel i min hästhållning, men ibland gör även jag bort mig. och då försöker jag verkligen reflektera över mig själv och mina känslor, mina handlingar och de råd och förmaningar jag får. även om det itne alltid är lätt att bita i det sura äpplet, eller i mitt fall när jag gör bort mig, i citronen.
Jag tar personliga misslyckanden ävldigt hårt, o de tar lång tid för mig att "läka ut dem". Jag har fortfarnde dåligt samvete för att jag sågade ridskolehästen Lennart i munnen för snart 10 år sedan!
Och ibland är det väldigt svårt att faktiskt bara vara snäll och låta bli att skriva något som skulle antagligen såra den personen som skrev från början.
Jag respekterar folk efter bästa förmåga, och jag respekterar verkligen en som sade sitt nyligen. Jag tycker om raka ärliga människor. FÖr så vill jag cokså vara, och det är det jag strävar efter.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

#45# Ja, det är ju alltid så att alla kan inte komma överens. Var man än befinner sig på jorden så är det osämja. Men en del har bestämt sig att vad man än skriver så är det inte bra. Det är en tråkig attityd tycker jag. Man ska kunna gå vidare även om man inte kom överens för stunden i ett sammanhang. Det är väl det enda här på ridsport som är tråkigt. Annars är väl stämningen ok tycker jag. För hur det än är så är det ju flest/mest bra folk här mot tvärtom. 

#46. håller med dig där. att vissa bestämmer sig för att en person är allmänt dålig, på grund av en tråd, så kanske man missar nåt bra den har skrivit i ett annat ämne, bara för att man bestämt sig att den har fel jämt.
helt klart mest bra folk här! jag kan inte påstå att det är nån människa här jag inte kan prata med.. misstänker dock att det inte ömsesidigt :)

Ovanligt att en tråd spårr ur här inne. ;)
Novaroll - måste hålla med hjullan och peppe. förstår inte hur det du skriver hänger ihop med vad dom skrev. Som du tydligen vart irriterad på.
jag tror jag förstår vitsen med denna tråd.
att det är bra att uppmärksamma detta, men att nämna personer vill jag inte, utan det kan man ta via pm i sånafall med den berörda.
det har ju funnits såna är trådar tidigare där man ska välja, och det visade sig att en del blev ledsna.
De flesta brukar ifrågasätta när man ej förstår, vilket jag ser som en positiv sak, allt måste inte vara kritik.
Jag tycker att det finns flera jättemånga trevliga människor här inne, så har inget annat att komma med x)
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Jag ger en stor Nyårskram till er alla, utan er hade det inte varit kul att sitta här o kolla på tom sida
Jag anser att vi alla har många goda sidor och kanske lite dåliga. KRAMIS
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Kram tillbaka bebbe!