Ridskola
Är det någon som har erfarenhet rhet att köpa ridskole häst . Om det blivit bra på privatskola eller inte ? Skall provrida en sån häst nästa vecka och den e 16 år och ridit i skolan dsen 2020. Dottern har redan ridit denna häst på ridskolan och många tycker om henne.
Jag har köpt en ridskolehäst som inte passade i verksamheten.
Passade jätte bra hemma i ett litet stall.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Har själv inte köpt någon men vet flertalet ridskolehästar som blivit supertrevliga privathästar.
Är några hästar på ridskolan jag red på förut jag gärna skulle köpa om jag bara haft möjligheten att ha egen häst (vilket jag tyvärr inte har av flera orsaker).
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Det låter uppriktigt sagt som ett lämpligare val än er unghäst, en läromästare som förmodligen är lite mer lätthanterlig och som ni kan ha roligt med. Det beror förstås på individen men generellt verkar det vara en bra idé. 🙂👍
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Ja och denna häst e så om omtykt av många på skolan . Dom säljer henne för hon börjat visat tendens att börja sparka andra hästar på lektioner dåndet blir trångt med fler hästar samtidgt . Därför dom säljer henne .