Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 3834 ggr
jonasjo
0

Pris på C-Ponny

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Våran dotter vill sälja sin C-Ponny och köpa ett till travruss..undrar nu vad man kan ta för henne..hon är en korsningsponny som blir 18 år nu efter nyår..men jättepigg för sin ålder..hoppar drygt 110cm och är en jättefin läromästare,snäll och rida ut med men kan va lite busig men inte dum.Snäll och sko och lasta,följer med sadel,träns och senskydd fram och bak.Vi har tänkt och ta 15.000 för henne..är det för mycke tycker ni?

jonasjo
0

Här kommer en bild till när Sofie hoppar med henne :)

jonasjo
0

Och en till bild utan ryttare :)

bebbe
0

Tycker der verkar vara ett normalt pris.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Ledin
0

ne jag tycker inte 15 är dyrt det e ju en bra ponny. Är hon sedan snäll att hålla på med? Så e hon en superklippa glöm inte skriva lite hur snäll hon är (om hon är det, hon ser snäll ut nämligen) Och ska du sälja utrusningen till henne så är 15 ett klipp för en som letar efter en bra ponny. Vet ni vad man säger föresten om hästar som ahr sånadär ringar i pälsen? Man brukar säga att dom trivs och är glada hon hadde måga såna ringar/fläckar. Söt häst russ/? korsning?

Lorita
0

#4 hon är apelkastad Flört det är inte trivselfläckar men väldigt snyggt, jag tycker 15 000 är ett lågt pris på en frisk ponny, ponnyer blir ju gamla.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

jonasjo
0

Nu har jag satt in en annons och satte 17.000 på priset då kan jag ju gå ner lite på priset :)

jonasjo
0

någon som är intresserad här kanske?

SofiaGenne
0

Jag tycker att du satte rädd med 17.000 till o börja med iaf. Det ingår ju faktiskt sadel, och den har ju ett värde oxå. Hon såg fin ut, väldigt trevlig på hoppbilden! Lycka till!

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Marija
0

Håller med SofiaGenne. Hon verkar hoppa väldigt bra också :) Hoppas ni hittar rätt köpare!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Mixie
0

Åhh va spännande vad ska ni köpa för russ :P

//Mickan

jonasjo
0

#10 Evelina ville ha någon som hade sprungit lite och var riden så hon fick rida monté..hon har ju en blivande treåring men han är ju inte riden eller kvalad ännu..men jättefin. Så vi får väl se vad det blir..

Ledin
0

jo jag kom inte på ordet på fläckarna "apelkastad" men har hört av flera som säga uj dina ponnys trivs bra e väll sägen men kul å höra ändå. 17 000 låter bra pris på bra ponny det ska du inte skämmas för å släpp henne inte under 15 utan låt dom pruta något men inte mera än 2 000.

Ledin
0

vart har du satt ut annonsen då?

jonasjo
0

satt den på blocket,hästnet och hästannonser :)

Blackout
0

jag tkr det är ett maxpris. Okey eftersom det är med utrustning men osäker om jag skulle ge det för en 18åring. Visst ponnyer bli gammla men vissa inte + att de kanske får skador och sjudomar vid 20 års ålder.

Blackout
0

#4 Det är nog en myt du hört där om trivselfläckarna för den är apelkastad . Det kan även den alldra djurplågaste hästen vara :) Fast denna såg riktig glad å söt ut dock

Lizzan
0

Åh! jättesöt :) vill ha…

Ledin
0

ja det e klart det e en myt men kul å höra :)   Jag vet om en som säljer sin c-ponny 4år inriden men inte mer för 25 000:- då även en val så 17 tycker inte jag e dyrt.

Believer
0

#18. Fast då är den ju ara 4 år - har hela livet framför sig. Den här hästen är ju 18. Inte för att ajg menar att 18 är gammalt, men det är skillnad på 4 och 18. =)

Ledin
0

missa att hon var 18år :P men såg på blocket flera som hadde 18åringar tillsalu å priset varierade mycket. Kolla själva jag tog hela landet. Bra bilder hade du lagt ut iaf

Ledin
0

C-ponny säljes som promenad eller sällskapshäst.
För promenad ridning i skog och mark.
Skimmelvallack med otrolig utsrålning f-90
Snäll i alla lägen,pigg att rida,har varit väldigt duktig hopphäst.Säljes till hem med hästkompis och daglig utevistelse.Pris:10000 kr  

Denna tycker jag var dyrt dels val inget föl dels är den Triangelmärkt  å kolla ålder

Lorita
0

#19 jag hade nog hellre köpt en 18 åring till min son/dotter att lära sig rida på än en 4 åring som är oskolad. 18 år på en frisk ponny är ju många roliga år kvar.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Ledin
0

#22 håller med har ju själv en 20årig som tävlade kana som 18åring pålitlig dam

Believer
0

#22. jag påstår inget annat. jag syftade på priset! varför 4-åringen var dyrare. eftersom jag svarade på inlägg #18. om du nu missade det??

jonasjo
0

Evelina har nu ändrat sig och vill behålla henne..fanns några seriösa som var intresserade,tycker inte alls att 15.17.000 är för mycke för Ballerina med all hennes utrustning,såg på hästannonser att det fanns en C-ponny som var en korsning och f.91 som de skulle ha 25.000 för.För de som inte visste att Ballerina var 17 år skulle aldrig gissa att hon var i den åldern..så himla pigg och glad häst..kolla gärna på min pixbox där finns fler bilder av henne…www.carinaolofsson.pixbox.se

På bild: Hoppar 1meter..

Ledin
0

haha jaså när det kommer till kritan så ändra hon sig kanske tur det hon är ju en fin ponny å sen kan hon ju tävla lite på henne. Ja jag kollade på annonser och jag tycker inte att ditt pris var dyrt så hon var någ lätt såld om hon nu skulle ändra sig igen.