Detta halvblodet?
Söker en fodervärd till mitt 7-åriga halvblodssto pga studier på annan ort. Ser därför gärna att hon hamnar i närheten av Kalmar alt. Kronobergs län. Hon står för nuvarande utanför Tingsryd.
Kasori är 161 cm hög, tränad för ridinstruktör i både dressyr och hoppning, men ej riden så mkt senaste halvåret pga tidsbrist. Hon är trafiksäker och lugn men kräver en rutinerad och bestämd ryttare. Ring eller maila för mer info.
Mvh,
Linn
Va tycks om den?

hon låter ju kalas :D åk och provrid :D
Medarbetare på Dressyr.ifokus
vi ska det :) tror vi. vi har ringt ägaren, men hon kommer hem kring 4 januari, hoppas vi kan åka strax efter och kolla på henne :) hon låter ju lixpm bra, jag vill ha en dressyr häst, syrran hoppning. det enda hon tänker på ;)
något man ska tänka på?
Låter ju bra, tänk på att fråga massor.
Hur den är vid skoning, Något den inte tål i foderväg, vad de ingår för utrustning, tidigare skador, hur den är i stallet, om den kan ridas ut på själv, ev olater o massa mer.
Good Luck!
/Elin

#3 det står ju att den kräver betämd och rutinerad ryttare.. fråga vad hon menar med det, det kan ju vara väldigt olika..
en jag ringde på stod det att hästen skulle ha rutinerad ryttare, jag frågade vad som gjorde att hästen krävde en rutinerad ryttare, och det var det bara ägaren som ville ha en rutinerad ryttare till hästen..
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Ett tips är att skriva ner allt du vill fråga om annars glömmer du hälften!! Skriv också ner på papper de egenskaper du anser är de viktigaste på din blivande häst. T ex ridbarheten, att den är lugn i hantering, att den kan transporteras utan problem, inte slår ihjäl hovis, att den har trevligt humör, stammen, åldern, utbildningsnivån, kan ridas ut ensam osv i all oändlighet. Självklart får du den veterinäbesiktigad innan du avslutar köpet!!
Jag vet att det är lätt att förblindas av en mild blick och då är det bra att kunna plocka fram sitt papper med nerskrivna egenskaper och se hur väl det matchar!
Lycka till!
Väldigt fin var den iallafall! Lycka till med provridningen.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Det låter ju bra :)
lycka till med provridningen!
#4. ok, :) Tack!
#5. Ja, vi ringde på henne, och ägaren sa att hon kunde bli lite stoig, men inget mer med det. Bara man vet vad man vill så klarar man henne. Vi får prata mer med henne om vi nu ska provrida. Se hur hästen känns osv.
#6. ok, ska göra de. :) Tack:)
#7-8. Tack! :)