Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterövrigtutrustning
Läst 124 ggr
flocken
0

Liten väska under ridning

Jag har diabetes och behöver alltid ha med mig druvsocker/ annat ätbart när jag är ute.
När jag jobbar har jag en xtra ficka med allt jag behöver till hundarna och till mig. Är som en stor ficka som jag knäpper runt midjan.
Nu har jag fått ha den när jag rider.
Jag har sett att det finns som en liten väska som man har på låret.
Men nu när jag googlar hittar jag inget vettigt.
Även plats för mob såklart

Några tips?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maleficum
0

Jag kör på vanlig midjeväska (som jag vänder och sätter i ryggslutet under ridning så den inte hoppar runt och stör som den gör om man har den fram på magen). Tycker det funkar smidigt (och lätt att vrida runt och plocka upp saker om man behöver).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

flocken
0

#1: min rygg tog stryk av vanlig midjeväska. Hade det i många år på jobbet.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

flocken
0

#2: tittade precis på den 😄 ser så bra ut. Något sånt jag är ute efter.

…………………………………..

Zadeira
0

Nåt sånt här alltså? https://fyndiq.se/produkt/utomhus-cykling-benvaska-drop-midjevaska-lar-fanny-pack-for-resor-utomhus-ridning-2fb2763f521f4b26/

Du kan söka på typ lårväska MC eller lårväska cykling om du inte får upp nån specifikt för ridning.

Produktparametrar:Mått: 18x3x31cmVikt: 180 gMaterial: NylonFärg: Samma som första bildenKön: Främst för mänFörpackning: 1 x BenväskaFunktioner:1.Denna be | 53d6
Pyttelite
0

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Benväska med MOLLE-system. En benväska som fäster runt midja och om benet. Benväskan har ett rymligt huvudfack med MOLLE-system på utsidan. MOLLE-systemet ger möjlighet till att ansluta extra väskor och utrustning. Benväska är
flocken
0

#5: såg smidig ut🙂

…………………………………..

flocken
0

#6: är för stor tyvärr. Annars är molle systemet bra.

…………………………………..

Maleficum
0

#3: Då förstår jag du vill ha något annat! Hoppas du hittar något bra (de där benväskorna såg ju bra och smidiga ut, kanske något för mig att kika närmre på också).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

flocken
0

#9: ja det känns vettigt med något på låret.
Hade hoppats hööks hade. Men hade bara midjeväska

…………………………………..

flocken
0

Nu har jag beställt den som länkades i #2

…………………………………..

Pyttelite
0

#11: Kul - hoppas att du blir nöjd!

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Zadeira
0

Lämna gärna omdöme när du testat den! Blir alltid lika nyfiken när det frågas om råd om något. De flesta glömmer liksom bort att berätta sen hur de gillade det de fått råd om.

flocken
0

#13: absolut.
……..
Många glömmer det där pysslet när man har diabetes. Har oftast bra värden. Men vips så kan det sjunka o jag måste äta någon NU. Även om jag sitter på hästryggen.

…………………………………..

Zadeira
0

#14 Jag ligger på gränsen till diabetes, men har börjat med Metformin en gång om dagen för att mota det. Jag är otroligt tacksam över att jag har det så "lätt" och inte behöver tänka på insulin och sånt mer än då i det stora som man såklart ska sköta. Jag sjunker inte akut eller så. Däremot har jag en kompis som också alltid måste vara redo, även på ridturer. Det är pilligt, men otroligt viktigt att tänka på. Särskilt om man rider ut ensam eller är ensam i stallet.

flocken
0

#15: jag har typ 2. Ligger oftast lite i de högre värdena. Men allt beror inte på vad jag äter. Har jag xtra ont , vädret osv. Det är mkt som spelar in.
En gång skulle jag bara gå in i affären lite snabbt med familjen. Vips sjönk sockret o blev helt matt, yr o kallsvettig. Ibland kan jag gå 1 mil utan problem.
Jag är oftast själv i stallet oxå. Då känns det xtra viktigt att ha med sig allt

…………………………………..

flocken
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Nu har jag ridit med väskan 2 gånger. En gång i skogen mitt i ingenstans, över diken, under grenar.
Idag en längre tur på grusvägar och kalhyggen. O idag bara fokus på att komma i form i trav. Så mkt dressyr o att använda sits och ben.
Så trots att väskan är stor så är den inte ivägen.
Var först lite fundersam på spännenas placering. Men ingen fara när man väl satt där uppe

…………………………………..