Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: stallet
Läst 148 ggr
flocken
0

Stort eller litet stall?

Där ni rider.
Är stallet stort eller litet?
Vad föredrar ni?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

flocken
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Här har vi 3 uteboxar. All utrustning i en Barack bredvid.

Övriga stall jag varit i har varit mindre.
Förutom när jag jobbade i travstall.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

[Lilium]
1

#0: Det är ett normalstort stall kanske, alla hästar går på lösdrift, 2 boxar, 7 hästar/ ponnys.

Jag föredrar lite mindre stall, inte så mycket folk, men tillräckligt för att kunna få sällskap om man vill ;)

Maleficum
0

Har ju främst varit på ridskola och det har ju varierat lite på storleken men ofta har det ju funnits mellan 15-30 hästar iaf (om inte fler på något ställe).

Arbetsträna i islandshäststall som hade ridskola, inackordering samt tog emot hästar för utbildning så där var det en hel del hästar (de flesta på lösdrift).

Där jag är nu är också rätt stort om man ser till hästantalet då det är inackordering samt uppfödning (så finns en del unghästar i varierad ålder och utbildning också). Men sen är de helt beroende på när man är där om det är fullt med folk (övriga inackorderade) eller om man är själv (eller enbart med ägaren). Men mycket bra stämning och alltid lite trevligt att ha någon att rida med.

Medryttarhästen jag hade för många år sedan var däremot ett superlitet stall, bara två boxar och två hästar.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Zadeira
0

Jag har ju inte ridit på 9 år nu, men innan det har jag varit i allt från stall med 3 hästar utan ridbana till ridanläggningar med 80 hästar. Senaste stallet tyckte jag var himla bra utformat, det var på en ridskoleanläggning med privatstallar också. Varje privatstall hade 4-6 boxar uppdelat på flera små byggnader, sen hade ridskolan sina hästar i ett eget stort stall för 40 hästar. Vi hade alltså ett eget stall där vi delade på fodringar, hagscheman osv på våra 4 boxar. Då fick man liksom det bästa med att man bara hade 4 hästar att ansvara för med fodring, hagen osv, men en anläggning som var stor och hade precis allt du kan tänka dig.

[Goldie2010]
0

Vi står med vår ponny på ridskolans privat ponnystall. Är en vädligt stor anläggning med uteboxar, terränbana, gräsbana, dressyrbana, paddock, två ridhus, 5 stallar, galoppbana, käpphästbana, alltså en väldigt stor anläggning:)

Pilspets
0

#0: Rider på 4H o det är litet.
Ridskolan är ju ganska liten oxå.😃

[thistletoe]
0

Har mina stående hemma, så ett litet stall (själva byggnaden är dock ganska stor, em gammal ladugård i två plan). Just nu två hästar, tredje kommer i höst och har en gäst i sommar. Finns tre hästboxar i stallet och en i shettisstorlek (mest bott kaniner i den), lösdrift, sommarbete och bra ridvägar. Hade önskat en ridbana men man har inte råd med allt man vill ha tyvärr.

flocken
0

#7: när vi hade eget stall hade vi oxå 3 boxar + shettis boxen. Men även tillgång till mindre bana

…………………………………..

EquusCaty
0

Ganska stort, men typ alla 10+ år ryttare känner varandra!
Vi kan sitta 30 personer vid bordet och snacka häst!

Tjena^^

Lona
0

Här står det tolv hästar men de är uppdelade på sex uteboxar i en enhet, fyra boxar inne i ett stall samt två i ett annat (där "mina" båda hästar står).
Det är rätt lagom tycker jag, det finns för det mesta någon att rida med om man vill men man kan även vara ensam i stallet om man känner mer för det.
Samtliga är privathästar, islänningar.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

isidora_sweetbird10
0

#0: Har bara en lösdrift hemma på gården😅 Två "boxar" utan boxdörrar. Vi ska bygga stall så fort vårat garage blir byggt ska det gammla bli stall. Men tror jag föredrar litet. Jag menar, vad jobbigt att dela på ridbanan. Nu måste jag rida två kilometer för att låna en men ändå. Men kort fattat. Jag föredrar litet.

😊