Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 939 ggr
Emmelie
0

Hur många cm runt shettis ben?

Hur många cm kan det vara runt ett shettis ben? Skall sy egna ben reflexer och glömde mäta.. Ngn som har egna mått?

Mvh Emmelie

[slo]
0

Jag lägger en gissning på 11cm :)

Emmelie
0

Okeej.. Vad grundar du det pådå =D Vågar man chansa eller =/??

Emmelie
0

Haha nej nu mätte och och det var ju jätte litet =/ =D

[slo]
0

Det grundar sig på att jag har haft en shettis när jag var liten… Och jag vet att min tinker har ungefär 25 runt benen :)

LinaN
0

*humma* nu MÅSTE jag ju bara mäta Harrys ben…. 

11cm på en shettis är på tok för smalt…… det ger oss en diameter på ugefär 3-4cm….. o det är löjligt smalt… ^^ min mammas honkatt som sitter här bredvid har 8 cm runt sitt ena framben…. o så smala ben har verkligen itne en shettis! ;)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Twinlight
0

#1 Det kan väl knappast stämma?

[slo]
0

Förlåt då, jag gissade ju bara…! :P

Ledin
0

men shettisar har ju olika smala ben :) en shettis jag hadde var väldit smala ben hennes benskydd gav jag till en som har massor med små saker dom passade 1 av hennes då 8st shettisar. En del är ju grova och har storlek ponny medans endel har ju mini. Å nu tycker jag mig se en tedens till att det ska vara nätta shettisar dom får bra i avelspoäng på utställningar. Men det e ju en annan 5a :) Ta å mät din lille så får du rätta måttet själv det är någ bäst.

LinaN
0

#8 jo det är sant men när vår katt har 8 cm i omkrets på sitt framben så är 11 alldeles förlite tför vilken shettis som helst ;)

[slo]
0

#9 Vad har du för monsterkatt egentligen?! :P Min har nog 3-4cm… Visserligen är han inte så gammal än, men ändå… Hoppas inte på några 8cm inte!

joytick
0

8cm på en katt :O Mina har nog 4-5 max xD

pippa__
0

#9 Hahaha säger som slo, vad är det för monsterkatt??? asg

LinaN
0

Hon är en rätt liten donna. men med rejäla ben. ^^

Lyrik
0

Kanske ska mäta min gubbes grova ben. Han har säkert över 40 cm i bak…

Emmelie
0

#14 Jäklar! HAr inte du problem med reflexer också?

Lyrik
0

#15 Japp. Har även problem med benskydd. Han är ju stoor, grov kbltravare.

Tänkt dig då att få runt reflexerna över benskydden oxå. Nästan en omöjlighet…Förvånad

Är på jakt efter nya benskydd RO till honom. Vill ha sådana där som går ner runt kotorna. Har nu Stl L fram, XL till bak, men de börjar bli dåliga i fästena…

Kan mäta honom i morgon. LinaN skulle ju sy reflexer till min XL-häst…

fridak
0

#16 förstår att du har svårt att hitta benskydd när foderpålle med rätt smala ben har medium i de flesta skydd….

Lyrik
0

#17 Han fick ju nya, fina benskydd RO, svarta, klädda med svart päls till vårt 11-årsjubleum idag. Stl L, men de är för små, klämmer på senorna, så de vill han inte ha.

Ingen som behöver nya benskydd RO till sin häst? Haglunds benskydd, svarta och fina.

IdaS-A
0

13-17 cm har jag på mina, då är det både mini och standard.