Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettertillbehörkörning
Läst 89 ggr
Millimani
1

Val av vagn/rockard

Vad finns det för vagnar/rockards till shettis att välja mellan som är godkända för tävling? Om jag har förstått det rätt är det fri spårbredd i lägre klasser men 125 i spårbredd i högre klasser!? Jag har kört häst en hel del, men aldrig tävlat. 😊
Så har ni tips på vad som finns att välja mellan eller någon specifik som ni vill rekommendera som har en bredd som är godkänd?

[thistletoe]
0

Jo, du har förstått rätt!

Vill du köpa en helt ny vagn så kan jag rekommendera drive outs rockard. Har en större modell som inkörningsvagn och är jättenöjd med den. Spårvidd 126 cm. https://www.driveout.se/product/rockard-do-traning-a-b-ponny

Tidaholmsvagnar och carriage driving Nordic har också en del fina vägnar om man söker nytt. Kostar dock en hel del att köpa nya vagnar, så det kan vara väl värt att leta en begagnad. Jag annonserade efter min i en fb grupp och fick tag på en trevlig vagn ganska omgående.

Millimani
0

Tack så mycket för svar och tips! 😊
Jag har tittat runt lite på fb, dels så hittar jag mest "enklare" rockards eller så är dom för långt bort. Jag har dock inte skrivit och frågat efter en, så det kanske jag ska göra.
Vilken grupp sökte du vagn i?

[thistletoe]
0

#2 inte ett enda av svaren jag fick var vagnar som jag sett ligga ute på annons, så det tycker jag absolut du ska göra, verkar vara många som sitter på vagnar de inte annonserat ut! Jag sökte i "hästvagnar köpes/säljes".

Millimani
0

#3: Jag får testa det. Tack 🤗

[thistletoe]
1

#4 så lite så, håller tummarna att du får tag på den perfekta vagnen!😊