OT: Nystartad namninsamling.
Hur många skadas egentligen årligen av fyrverkerier som inte avfyras på nyårsafton? Hur många går med extrem tinituss efter att folk avfyrat fyrverkerier mot någon? Hur många djur skräms till hjärtattacker, bara för att folk inte kan hålla sig till en kväll?
Nu vill vi ha förändring i samhället, något måste göras!
http://www.namninsamling.com/site/get.asp?Fyrverkerierhortillnyar
Min o min mammas hund fick en smällare över ryggen när hon var 4, mormor skulle ut o rasta hunden när några killar stod på en balkong och släppte ner smällaren.
Efter det var hunden sjukt skotträdd och kissade ner sig när det smällde. hon brukade få ligga i badrummet och det hjälpte itne att droga henne.
nyårssmällandet är vedervärdigt.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Vi har fått lämna bort våran hund nu hela veckan för att de smäller lite då och då… Smäll bara på nyårsafton förtusan!!!!!!!!

igår så började det smälla i närheten av stallet. finns en pålle som är rädd och som jagar upp de andra hästarna. han kunde kanppt äta morot för att han väntade bara på nästa smäll. och nästa efter det och nästa efter det. kan ev ha varit en människa som skaffade hund i somras som smällde och det verkade som att hunden sprang iväg, så förhoppningsvis slutar han smälla innan och efter nyår.

bra initiativ!
jag tkr att det är okej om man bara skjuter på nyårsafton för då vet alla djurägare det. Man kanske borde stifta en lag på det?!att man bara får skjuta raketer på nyår, den kanske hade gjort lite nytta iaf.
alltså vågar man alls gå ut med sin hund?! det smäller ju lite här och var nu.

Puttar upp denna!
Har varken hund katt eller häst hemma, men jag är lika rädd som många av djuren..kan bara föreställa mej hur djuren mår som inte fattar nånting..bara smäller runt dom =(