4 boxplatser i E-tuna nån ?!
Jag, Believer o Ottino här på ridsport, letar efter boxplatser i eskilstuna.. nån som har tips ? tacksam för alla svar!

elina - vi får åka runt imorn och spana =P

Vad nu då? Varför ska ni flytta från Gärdrte? Har tyvärr bara en boxplats till uthyrning. Har eg 5 boxar men eftersom dom har bestämt att man bara får ha 3 inackorderingar utan tillstånd så har vi bara 3 nu för tiden. Så dom andra boxarna får stå tomma.
hmm. vad är det för regel?
vet inte om jag vill gå in på detaljer så här på ett forum , så att det inte verkar som att vi smutskastar folk.. kan skriva ett privat inlägg till dig om du vill veta.

Ja, det är en ny regel fr om 1 jan i år tyvärr. Det kostar mig 1800 kr eller något sådant att begära tillstånd. Och gör man det så är man hux flux en rörelse.
Ja, visst mejla gärna till mig.

Visst är dom nya reglerna sjuka

Ja, Anki113 helt ortroligt. Jag är ju godkänd för minst 10 hästar i mitt stall men endast 9 egna eller högst 3 inackorderingar.

Jag vet, jag fick samma brev hem i lådan

Tycker faktist att det räcker med att man får betala till Miljö och hälsa för att man överhuvudtaget äger en häst. Det blir ca 525 kr om året.

Tycker det är löjligt att låta 4 boxar få stå helt tomma när en del skriker efter boxplats ute på landet. När jag fick brevet så hade jag 6 inackorderingar och 4 egna. Du kan tänka dig att man fick panik.
det verka ju jävligt onödigt, alltid ett nytt sätt för staten o tjäna pengar på. o sen ska inga hästar gå ensamma på det.. det är väl lite dubbelt ändå? eftersom många ensamma hästar skulle ha det bättre bara de fick flytta till ett stall med fler hästar.
jag mejlar dig gejsa.
förresten gejsa , betala till miljö o hälsa? det gör inte jag iallafall! visste inte ens att man borde göra det?

Nej, bara dom som har eget stall. För att dom kommer och inspekterar. Ska ju göra det en gång om året eg. Men det var 3 år sedan dom var nu. Dom kommer väl snart.
inspektören var i vårat stall, och hon kommer sedan vart 3dje år för en koll. men tillståndet för att ha inhyrda behöver stallägaren betala en gång. så har jag hört iallafall.

Nej då jen man får betala varje år. Jag får ju det bl a.
Fast det är inte tillståndet utan för att jag äger ett stall som jag betalar för och för att jag har mer än en häst där.
Tillståndet är en gång men då blir man ju ett företag hux flux.

Vet inte om det är tre el fyra boxar lediga i kallstallet?
Men det kan vara svårt att hitta till fyra på en gång.
#14 ok, då har nog min stallägare missförstått det.
hur mycket kostar det varje år?

Nej, men du sa ju rätt och jag sa mitt rätt ser jag nu. Tillstånd för att ha mer än 3 hästar är bara en engångssumma på ca 18-1900 kr tror jag det var.
Men jag menade min summa som är på 525 kr om året (alla har olika har jag märkt) är för att jag har en häst i stallet. Spelar ingen roll om det är 10 eller 1 häst det är för att dom kollar mitt stall och är godkänt för hästar och då står det för hur många hästar. Som mitt stall är tex godkänt för 10 hästar. Men enl den nya lagen får jag 9 egna hästar eller 10 hästar varav 3 inackorderingar. Lustigt va?!
#17 vad krångliga regler…. men då förstår jag (tror jag) 

He, he ja det är inte lätt för oss heller ibland må du tro.