jobbigt... :(
Kanske inte hör hit här till hästar menmen… Har en Maine Coon-uppfödning. (katter). Ffick en kull igår med 5 st underbara minibebisar. :) Döpte de efter Frank Sinatra låtar (har det temat), och den största röda hanen fick heta My Way. :) Senare under kvällen började My Way att andas lite häftigare än de andra. Vi kollar alltid vikt och allt var finfint med alla. Behövde bara stödmata några. Idag andades My Way fortfarande lite häftigare än alla de andra. Nu på kvällen kämpade han för att få luft och andades nästan bara med buken. Vi åkte in till djursjukhuset och det rosslade i hans lungor och de sa att han hade fått lunginflammation och att det inte fanns någonting att göra åt det… :'( De frågade om vi ville ta hem honom men då hade han kvävts inatt så vi valde att avliva honom där. :'( 1500:- Men det var det definitivt värt. Ska lägga ner uppfödningen för sånt här är för jobbigt. :( Vi har iallafall 4 friska, krya och pigga små kattungar. En röd hane, en svartsköldpadda, en svartsköldpadda med väldigt mycket silver i sig och en solid svart. Jättefina färger. :) Alla är till salu så ni kan ju höra av er vid intresse… :)

Ohh, vad hemskt. Ja jag vet hur det känns inte roligt när det går illa med en liten.
Skönt att han slapp lida längre i alla fall. Du gjorde helt rätt. Fast det visste du ju redan. ;-)
Main coon? Hur ser de ut? Lite kattunge kort kanske? hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Maine Coon är min favoritras bland katter :) Det är en STOR, långhårig (eller semilånghår, vet inte riktigt), ståtlig och jättevacker katt. Synd att man inte har möjlighet att skaffa sig en :) Det är tillräckligt med illrarna just nu.
Tråkigt med det som hände My Way, men han slapp i alla fall lida. Inte mycket till tröst just nu, men det kan underlätta sorgearbetet lite.
/Carola

Det är alltid jobbigt när djur måste avlivas och allra helst en krake som inte ens hunnit börja leva.
Men jag undrar, fick du betala 1500 kr för att avliva ett dygn gammal kattunge?
Vi fick betala 300 kr när vår ena valp blev sjuk som var 3 dagar gammal på Strömsholm. Dom t o m obducerade gratis för att dom själva ville veta vad som var felet. Den bara slutade att andas. Så 2 ggr gjorde jag hjärtmassage och mun mot munmetoden så att hjärtat började att slå igen.

Hejsan! :) Tack så mycket … Känns lite bättre idag. Visst är Maine Coon världens finaste kattras. :) De lever fortfarande vilda i Maine i USA. Eftersom att de är så stora så trodde invånarna där att de var korsade mellan tvättbjörn och katt alltså blev det Maine Coon. :) Vi fick betala jättemycket för att det var på jourtid. :/ Ska försöka lägga in bilder idag senast imorgon. :P

Ja, jourtid var det sannerligen för oss också. Vi var där vid 20-tiden på kvällen. Fick gå förbi alla i kön. Dom tog emot oss på en gång.

Oki mysko. :P Det blev iaf 1500… jag fick en chock när de sa det. :P

frågade mamma.. hon sa att de kostade typ 800:- för de va jour och helg, o 225 kr för sprutan och 400 typ för veterinären. :P

Ok!