Skimmlar
Jag älskar skimlar. Har just nu två egna och mina två tidigare ponnyer var också skimmlar. När jag red ridskolan tyckte jag om en skimmel. När vi skulle köpa en ponny åt mig så köpte jag Myran istället för en annan fux bara för att hon var skimmel.
Någon annan som är skimmel tokig?
Har du också en skimmel?
Vilka vackra skimmlar. Jag har hittat en skimmel som är till salu i på en gård nära där jag bor. Det är ett halvblod tror jag. Den är till salu så jag tjatar på att få den. Jag tycker inte om stora hästar men den var så fiiiin att man bara måste ha den.
Den påminner mig om en häst jag red då jag var i Göteborg men det kan inte vara samma.

Jag har fyra skimmlar, men kan inte påstå att jag är skimmeltokig. Jo, mitt ena sto är riktigt vacker i mina ögon, gräddvit utan minsta rosa. Vill gärna ha fux eller riktigt svart med mkt tecken.
/Therese.
Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

Medryttare på en skimmel, hon är bara så underbar på alla sätt o vis =)
Wind of Fields "Windy"
* 1995
arab/pinto
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Hennes dotter, Wild Wonder, kommer bli skimmel så småningom men det vet hon tydligen inte själv ännu :P
Wild Wonder "Wilda"
* 2006
arab/pinto/connemara
e. Hagens Ryan RC 76
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

min lillasyster har en skimmel :)
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Gillar skimlar! Allra helst de lite mörkare…tyvärr ljusnar ju de efter ngr år…
Jag har en skimmel, brunskimmel som är importerad från Irland och min syster har en avblekbar connemara pöjk…
Min tjej <3
Jag älskar skimlar!!!
Har sju araber varav sex är skimlar och en shetlandsponny som självklart är skimmel även han! =)

Mina 2 första ponnisar var skimmlar… Jag har sagt aldrig mer! Vilket jobb när det är tävling och utställning. Men visst är de fina när de är rena!
nja visst är vissa fina isf en riktig ljus med mörka ringar, men jag e svag för fuxar 

TILL ALLA SKM TOKIGA BER-ÄLSKARE : har en liten pöjk t salu… (mkt fin gamalpolsk stam…)
/Therese.
Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

#30 har du bytt stall nu Louise?
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Jag gillar inte skimmlar :P Jag gillar mer mörka hästar, Svarta hästar är finast tkr jag (: Fast igentligen spelar inte utseéndet så stor roll :P
Men… som sagt jag gillar inte skimmlar så mkt men Fantomen är faktiskt skimmel, och jag älskar honom! :P