Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersajtenifokus
Läst 903 ggr
elin
0

Ridsportifokus träff !!

Skulle va trevligt, äre ngn som har möjlighet att ta emot 1730 personer?? :D + allas hästar.

Bebbe, du har la stor gård, kan vi alla få komma o bo hos dig? Oskyldig Tänk så mysigt :)

Vilka är på mitt förslag?

Vi kommer till dig i sommar, Bebbe, precis allihopa ;)
Mvh/elin

/Elin

E_hjo
0

Haha!
Skulle faktiskt vara kul med en träff. Hästarna är väl lite svårt att fixa med men med lite vilja så.  ;) Hihih.

[MatildaW]
0

Ja, en träff vore kul :D

LinaN
0

jag vill nog itne släpa harry 35 mil….. fast kombinwerar vi det emd att gå en kurs hos ellen ofstad så ligger det ju på vägen för mig o lillkillen.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

AusaBausa
0

Hade varit superkul!!! Allt går väl o lösa! Både m häst o folk…

Mandysan
0

Hade varit kul, men då måste det vara ridavstånd för mig och Foxen, har ingen bil att hänga på ett släp^^

__iE
0

Det hade vart kul, men alla kan nog ändå inte ha hästar med sig.. Alla har inte häst,  sen kanske det är för långt o åka för andra etc :)

bebbe
0

Hihi isf får vi ta det direkt efter hästauktionen för då har jag en massa boxar uppbyggda i hagen, jag ska nog få plats till iaf 150 hästar, men boendet får ni fixa själv för jar har bara 7 rum o kök.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

AusaBausa
0

ja men det hade ju varit kanon, Bebbe! Samt att det måste ju finnas ngn stuga o hyra för oss i närheten av dig..scout- eller bystuga eller ngn skola…??????

Johanna
0

hade varit jättekul, men madamen får nog stanna hemma så länge träffen inte blir i Sthlm :)

AusaBausa
0

ja nej självklart kan vi inte alla ha hästarna med pga avståndet… men kul om de som kan tar med sina!

LinaN
0

Bebbe! vi kan ju sova i lösdriften! :) riktigt sommarkollo! ;)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Forssen20
0

Hahahha, då får vi väl dela upp oss i grupper om vi sgäer så här, max 50 i varje grupp… 1730
                                        ----- = 34 (drygt)
                                         50

Ja, då har vi ju 34 grupper! ;D
Men om vi säger..

att vi har oliak för olika personer som bor olika m.m. t.ex: 1 i göteborg, 1 i stockholm, 1 uppe i landet, 1 i skåne, m.m. Så kanske det kan funka? XD Och så 1 i mitten av landet (Skövde (A))

Jag kanske kan fixa så vi får grevagården men men (A) Och där kan vi väl vara ngra hundra personer.. >_<

Men sen får vi väl säga också att några är sjuka / har inte häst! :O Vissa kanske inte ens har transport eller har extremt transport rädda hästar så då tar vi 1730 - 500 (?) = 1230st.

1230
------ = 24,6 grupper (A) och så ja, det var tryp min lösning xD men jag tycker senare inte den lät så logisk (A)
50

Mandysan
0

Jaa! Grevagården låter perfa, då kan jag kanske ta med Foxen! :D Och det är lite mera mitt i landet^^

AusaBausa
0

Ja men lösdriften är ju kanon! Eller Bebbe???

joytick
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#13 Mitt i landet :O Mitt i södra Sverige menar du? Östersund är faktiskt mer mitt i landet ;)

Forssen20
0

Joytick (A) Vi får väl ta med Östersund också (A)

joytick
0

Haha jaa :)

Zahara
0

bebbe är det ju nästan ridavstånd för min del ju :)! Har extrasängar 2st + 2 soffor hemma! kan tälta i trädgården om ni vill :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

AusaBausa
0

bra med olika ifokusträffar då beroende på var i landet man bor…en i götaland en i svealand och kanske 2 i norrland efter som det är så stort o långt…

Maja
0

Hmm, alla medlemmar kommer knappast.. ;) Men jag tycker att Uppsala+Stockholm kan träffas och äta choklad och dricka julmust.. ^^

Mandysan
0

#15 Det är lite mera centralt än skåne iaf ;)

EmmaFors: Vi kan kanske fixa en iFokus träff på Grevagården till sommaren?

AusaBausa
0

Ni som bor i södra sverige: ska vi ordnar en också till sommaren ??? o även ni som bor längre upp är ju självklart också välkomna!

Maja
0

#22 - Får jag tälta på din tomt då? :P

AusaBausa
0

#23 Självklart!!!!!! Du kan ju bo i min lösdrift på tomten!!!!

__iE
0

#22, det hade vart nice! :D Inte föör långt bort från Blekinge då, + att det måste gå o komma dit på ngt sätt, kollektivt :P

Maja
0

Jaaaa!! :D Jag tar med mig Jennie och Alex.. ;)

__iE
0

vadå tar med dig ? jag tar isf med mig själv ^^ hahaha ;D

Maja
0

Djuuup tanke.. ;)

AusaBausa
0

ja du har ju nära o bra Jennie! …men har svårare o husera hästar…tyvärr! Men de kan ju bo hos Bebbe! ;-D

det hade varit sketa kul!!!

__iE
0

Jag har ingen häst ändå, så jag kmr inte ta så stor plats *drar in magen o krymper ihop* HAHAHHAHA ^^ ;D

Maja
0

Hahahahahahahahhahaha.. XD

Jag tar med mig uttern och bosätter mig hemma hos Jennie, bokat och klart!! Kusen binder jag fast i ett träd, själv sover jag bredvid en stubbe.. XD

__iE
0

Nejmen, ärligt nu .. ^^ Det hade faktiskt vart kul o träffas :) Och ja, lite nära har jag ju :P

Maja, finns hagar mitt emot huset ifall du vill rasta uttern ;)

AusaBausa
0

klart vi ska träffas Nu är jag allvarlig!

Anna
0

Vore ju urmysigt att ta med mig Windy & Wilda o komma till er nånstans, men tvekar på att det går ;) För det första - det är inte mina egna hästarn, för det andra - de har bara en transport med plats för en häst, för det tredje - wilda är inte lasttränad ;)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

pippa__
0

Har föreslagit läääänge att vi skulle göra en långtur i sommar..de som kör gör det och ridande ryttare rider =) Men det var ingen som lyssnade då inte :/ *muttrar, och lunkar iväg* ;)

bebbe
0

Ups jag sa nog för mkt…måste ju återlämna alla lånade grindardirekt efter auktionen, sen har jag inte tid med sånt iheller, en massa pappersarbete + återställande av tomt och hus.  Men man skulle väl kunna ordna en personträff ändå,  om vi hittar en stor lokal så kan vi ju ha knytkalas.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

[slo]
0

Hmm, vilken gång i ordningen är det här på tapeten, 6e? :) Jag kanske dyker upp på bebbes auktion nästa höst när det är dags att skaffa sele… Om det finns några där då ;)

gejsa
0

#37# Precis! Ingen som tar tag i detta ordentligt iaf. Första gången var ju hemma hos Linda i Stockholm. Av detta blev det inget heller fast vi var så pass få då. :) Alla lär nog får drömma om att det blir något sånt tyvärr.

AusaBausa
0

NEJ vi SKA träfffas!!!

eller hur??? Lättast är väl sommartid? Ska kolla runt o se var vi kan vara…både m folk o fä…

Believer
0

Den dagen det blir här i stan så kommer jag =P

lisette
0

träffar där det finns mkt medlemmar tycker jag skule vartit intressant.

o inte i hästens tecken!!!

AusaBausa
0

#41 aha du hade skrivit här, pm dig precis! Det blir nog lättare utan pållar ja!

Forssen20
0

Mandysan, jag tycker det skuklle vara bra! Och jag tror att vi kan ha hästarna i gäststallarna (finns väl plats för 200-300 hästar? eller mer ;D) Och så kan man ju rida brevid jutagården och så, vi kan även rida ut brevid islandsbanan och utåt, finns jättebra ridvägar :) VI kan ju även boka en ridllärare för dagen annars :) Typ Fredrick eller Ulf? :)

Eller så kan vi ju ha skövde! ;D Men var ska vi ha hästarna (A)? Det kommer nog dock kosta rätt så mkt, men vi har iallafall hyrt ridhuset den 27-28 januari tror jag det avr för sadelutprovning och sånt :) Och det fick vi ^^

Mandysan
0

#43 Vårat ridhus? :O Är det din mamma som ska prova på några hästar eller? Finns det ngn plats kvar?

På sommaren är ju John Moore här i 2v men sommarlovet är ju längre ;) och så dyrt behöver det inte bli…

[slo]
0

#41 Kom upp till liseberg i sommar… ;)

AusaBausa
0

vi pratade lite löst om en träff i Tomelilla o övernatta på campingen vid Tosselilla sommarland..kan vi in där o leka!!!!!!SkrattandeSkrattande det kunde väl varit bra? Går bussar från malmö/eslöv/Kristianstad etc…så det är inte svårt o ta sig dit även utan körkort!!!!

Vem hänger på????

Blackout
0

jag bor dock i Värmlan men till mig får ni gärna komma men till sommaren isf tror inte det kommer över 1000 persorner i vilket fall :) Men jag har två gäststugor med plats för 8 personer och det går att klämma in en til madrass i varje så 10p . Huset är ju enooormt och har just nu 5 rum jag inte använder som går att smocka in med madrasser x') Tälta nere vid sjön går också eftersom det är egen strand ( bada med hästarna också:) ) . Mitt nya stall med 50 boxar ska vraa klart i slutet av Juni så 50 platser !! Hagarna får väll bli lite mindre än vanligt men so what ? :D Vi får rida mkt så de får röra på sig. Så ca 50 st kan jag ta imot möjligtvis men vore snällt om alla hjälpte till med mat , städning m.m. Och så om ngn vill har jag tre lösdrift stall med stooora hagar till varav ett förmodligen är tomt till sommaren