Funderar på att skaffa medryttare
Hej!
Jag har börjat tänka lite grann på att skaffa en medryttare, en vuxen ansvarsfull person som vill rida ut och träna dressyr.
Anledningen?
Jag är själv väldigt ojämn i mina sidor min högersida är mkt svagare än vänster, så det drabbar ju även Foxen eftersom jag är den enda som rider henne i princip.
Så min tanke är någon person som klaffar med henne och vill rida lugnt, det behöver hon. Personen och hon måste passa perfekt, jag har ju min mamma som rider henne om hon måste, men de passar inte så bra ihop..
Är jag helt borta i mina tankar? Är det oerhört dumt? Riskerar jag att förlora våra speciella band? Skulle det kunna hjälpa mig om hon blev stabilare i hennes högersida?
/Amanda
Säker på att du vill ha en vuxen person? :O Jag kan annars gärna hjälpa till att rida dressyr då och då ^^
#1 Jag har inte ens bestämt mig om jag kan stå ut med att låta ngn annan ta hand om Foxen…=/ Men vi får se :)
ok :) Är hon bråkig och så? :) Stog och mös med henne en gång :D
#3 absolut inte, det är bara det att jag inte riktigt har den kontrollen jag vill ha när jag rider^^ Samt att hon inte riktigt kan bära sig i höger varvet, ngt som jag inte kan hjälpa henne med speciellt mkt..=(
ok, själv är jag ju lite svagare i vänster då XD Men alltså, inte svag eller så, men jag rider bättre i höger varv (har ingen anning varför xD)
Går hon även som lektionshäst eller är hon privatägd utav dig?
#5 Helt privatägd, förutom att hon rycker in på vissa arrangemang tex luciatåg ;) Så det är bara jag som rider henne..
jag tror inte du kommer förlora erat speciella band, inte alls.
det är väl bara bra kanske med lite omväxling för henne, såvida hon inte är en riktig enmanshäst..
putt
Men mandysan du kan alltid komma och titta när jag rider eller ngt, ska på hoppkurs nu imorrn till på fredag på Hvassbo om du vill titta, kl kvart i 2 båda dagarn, håller på i 2 timmar då Helen kommer hyra en asa big tv och sätta upp i ridhuset så vi ser oss när vi rider som vi sen ska annalysera, alltså våra ritter :)
#9 Men jag ska oxå på kurs imorrn^^ Sen vet jag inte vart Hvassbo ligger..^^
Ska du på hoppträning i Karleby? Såg anslag om det och är lite sugen..(A) Var en hel drös med datum…
:O Vart ligger det? :O Hvassbo, hmm ;D Vet du var Låstad ligger? (A) Typ om du åker ifrån typ skäckarna + Ylva Schylts 8eller hur man stavar) och så fortsätter emot vristulven så är det ett stort gult ridhus, där (A)
#11 Okej ;D Jag vette sjutton vart Karleby ligger heller, men det lät intressant^^ Får bara hitta ngn mer som vill åka…
När var det i Karlebu då? :O
#13 Det var en massa olika datum..:S